Sorry hoor, dit is echt misbruik van dit gedeelte.-DIA- schreef:Deze dingen zijn allen voorzegd, en we moeten meer zaken verwachten. Het is nog maar eenDodo schreef:Nu ook rode hond in de bijbelgordel...
http://www.nu.nl/binnenland/3522906/ro ... ordel.html
Ik schrik er wel van dat er bij de vorige uitbraak zoveel complicaties bij zwangere vrouwen en hun kinderen waren.
beginsel van de smarten die over deze wereld gaan komen.
De profetie van de verwoesting van Jeruzalem ziet verder op het einde aller dingen:
En Hij zeide: Ziet, dat gij niet verleid wordt; want velen zullen er komen onder Mijn
Naam, zeggende:
Ik ben de Christus; en de tijd is nabij gekomen, gaat dan hen niet na.
En wanneer gij zult horen van oorlogen en beroerten, zo wordt niet verschrikt; want deze
dingen moeten eerst geschieden; maar nog is terstond het einde niet.
Toen zeide Hij tot hen: Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene
koninkrijk tegen het andere koninkrijk.
En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden,
en pestilentien; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel
geschieden.
Maar voor dit alles, zullen zij hun handen aan ulieden slaan, en u vervolgen,
u overleverende in de synagogen en gevangenissen; en gij zult getrokken worden voor
koningen en stadhouders, om Mijns Naams wil.
En dit zal u overkomen tot een getuigenis.
Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!
Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!
Waarom dan? Wat is hier niet goed? Wat is het misbruik?freek schreef:Sorry hoor, dit is echt misbruik van dit gedeelte.-DIA- schreef:Deze dingen zijn allen voorzegd, en we moeten meer zaken verwachten. Het is nog maar eenDodo schreef:Nu ook rode hond in de bijbelgordel...
Ik schrik er wel van dat er bij de vorige uitbraak zoveel complicaties bij zwangere vrouwen en hun kinderen waren.
De profetie van de verwoesting van Jeruzalem ziet verder op het einde aller dingen:
En Hij zeide: Ziet, dat gij niet verleid wordt; want velen zullen er komen onder Mijn
Naam, zeggende:
En wanneer gij zult horen van oorlogen en beroerten, zo wordt niet verschrikt; want deze
Toen zeide Hij tot hen: Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene
En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden,
en pestilentien; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel
geschieden.
u overleverende in de synagogen en gevangenissen; en gij zult getrokken worden voor
Het is een profetie die op meedere vervullingen ziet, die je meer in de Bijbel tegenkomt.
Hier is in de eerste plaats sprake van de benauwde tijd voor de verwoesting van
Jeruzalem, maar daaroverheen ziet het naar het einde van alle dingen. Lees ook
de kanttekeningen en de onder ons bekende Bijbelverklaringen.
Wilt u zo vriendelijk zijn om dan dit misbruik nader toe te lichten?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- aboricultura
-DIA- schreef:Waarom dan? Wat is hier niet goed? Wat is het misbruik?freek schreef:Sorry hoor, dit is echt misbruik van dit gedeelte.-DIA- schreef:Deze dingen zijn allen voorzegd, en we moeten meer zaken verwachten. Het is nog maar eenDodo schreef:Nu ook rode hond in de bijbelgordel...
Naam, zeggende:
geschieden.
Het is een profetie die op meedere vervullingen ziet, die je meer in de Bijbel tegenkomt.
Geef niet hoor... ik dacht al, Dia is niet op dit topic. Wellicht is het lastig voor jou. Aan de andere kant heb jij ook zo je zorgen. Laten we maar samen bidden voor die kinderen Dia. Vroeger zouden de oudjes zeggen, niet om het gebed, maar op het gebed.. nou, dat weten we wat we mogen doen voor elkaar, toch? De een maakt dit mee en de ander dat.. gister was ik nog op een avond waarop het thema was, het beste komt nog. Als we dat voor ogen mogen houden, komen we hier ook doorheen. We hoeven het niet alleen te dragen...
De vrouw van Aboricultura, Desiree
heb dan de waarheid en de vrede lief
Maar, al klinkt het hard in onze oren, daarom is het bovenstaande toch een zekerheid waaraboricultura schreef:-DIA- schreef:Waarom dan? Wat is hier niet goed? Wat is het misbruik?freek schreef:Sorry hoor, dit is echt misbruik van dit gedeelte.-DIA- schreef:
Deze dingen zijn allen voorzegd, en we moeten meer zaken verwachten. Het is nog maar een
Naam, zeggende:
geschieden.
Geef niet hoor... ik dacht al, Dia is niet op dit topic. Wellicht is het lastig voor jou. Aan de andere kant heb jij ook zo je zorgen. Laten we maar samen bidden voor die kinderen Dia. Vroeger zouden de oudjes zeggen, niet om het gebed, maar op het gebed.. nou, dat weten we wat we mogen doen voor elkaar, toch? De een maakt dit mee en de ander dat.. gister was ik nog op een avond waarop het thema was, het beste komt nog. Als we dat voor ogen mogen houden, komen we hier ook doorheen. We hoeven het niet alleen te dragen...
De vrouw van Aboricultura, Desiree
we ook niet omheen mogen. Alle ziekten en ellenden vinden hun oorsprong in dezelfde bron.
Ook worden we opgeroepen deze zaken in het oog te houden. Waakzaam blijven, de realiteit
onder ogen proberen te zien, zien in welke context de dingen die over de mensheid gaan, gebeuren.
Er gebeurt niets bij geval, zeker ook een epidemie niet.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
http://www.nu.nl/politiek/3524288/predi ... seren.html
Als de kerk wat van de overheid wil zeggen blaten deze mensen het hardst over een scheiding tussen kerk en staat en geven ze niet thuis, maar andersom willen ze wel predikanten voor hun wagentje spannen.
Als de kerk wat van de overheid wil zeggen blaten deze mensen het hardst over een scheiding tussen kerk en staat en geven ze niet thuis, maar andersom willen ze wel predikanten voor hun wagentje spannen.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Helemaal mee eens. Wat je ook over het onderwerp inenten mag vinden (zelf ben ik ingeënt en mijn kinderen ook), is de actie van deze politici volkomen ongeloofwaardig. Als ze vinden dat er een scheiding van kerk en staat moet zijn, dan moeten ze hun mond houden over wat predikanten (horen te) zeggen.caprice schreef:Als de kerk wat van de overheid wil zeggen blaten deze mensen het hardst over een scheiding tussen kerk en staat en geven ze niet thuis, maar andersom willen ze wel predikanten voor hun wagentje spannen.
Lees even de brochure van de Nederlandse Patienten Vereniging, ofzo, voordat je hier weer gesimplificeerde vergelijkingen gaat maken.Nederlandsmeisje schreef:Zooo Off Topic is dat niet hoor...ik las hier dat er christenen zijn, die niet inenten, maar wel Homeopathie gebruiken.
Waar ben je dan mee bezig?
En mijn vraag is nog steeds: Niet inenten...waarom? Omdat we niet preventief bezig willen zijn, maar zonnencreme is ook preventief en autogordels ook.
Waar baseert het niet-inenten op?
Daarop, dat we nieuwe, niet-Bijbelse methoden niet gebruiken, kan het niet zijn, want we maken ook gebruik van toiletten, auto`s, ritssluitingen, brillen en zo.
Ik heb de folder gelezen, maar de argumenten komen niet duidelijk naar voren naar mijn idee. Misschien kan iemand ze nogmaals voor me op een rijtje zetten (zonder verder veel poespas)Erasmiaan schreef:Lees even de brochure van de Nederlandse Patienten Vereniging, ofzo, voordat je hier weer gesimplificeerde vergelijkingen gaat maken.Nederlandsmeisje schreef:Zooo Off Topic is dat niet hoor...ik las hier dat er christenen zijn, die niet inenten, maar wel Homeopathie gebruiken.
En mijn vraag is nog steeds: Niet inenten...waarom? Omdat we niet preventief bezig willen zijn, maar zonnencreme is ook preventief en autogordels ook.
Daarop, dat we nieuwe, niet-Bijbelse methoden niet gebruiken, kan het niet zijn, want we maken ook gebruik van toiletten, auto`s, ritssluitingen, brillen en zo.
Verder is het absurd als politici gaan roepen wat predikanten moeten zeggen (in de zin dat ze dit zouden willen verplichten).
M.i. zou het niet verkeerd zijn als predikanten wel vaccinatie aanmoedigen door middel van bijvoorbeeld het kerkblad, het gaat namelijk niet alleen om de eigen kinderen (en zelfs dan, ook bij de eigen kinderen is het goed om een gezond leven aan te moedigen). Maar ik besef ook dat ik hier mijn eigen mening in laat doorschemeren en ik geef aan wat ik wenselijk acht niet wat ik verplicht zou willen zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal, ik heb weinig zin om aan jouw kruistocht voor inenten mee te werken. Veel succes verder met dit topic.
Als je argumenten tegen opnoemt, dan werk je niet mee met mijn "kruistocht".Erasmiaan schreef:parsifal, ik heb weinig zin om aan jouw kruistocht voor inenten mee te werken. Veel succes verder met dit topic.
Eerder heb ik al een lijstje gemaakt met de argumenten tegen die ik kon opmaken uit postings van tegenstanders, en ik ben daar op ingegaan. Het zou goed zijn als de tegenstanders daar ook weer op ingaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Groot voorstander zijn van inenten is niet hetzelfde als een kruistocht voeren voor inenten.Erasmiaan schreef:parsifal, ik heb weinig zin om aan jouw kruistocht voor inenten mee te werken. Veel succes verder met dit topic.
In dit geval m.i. wel, gezien hij alle principiële argumenten negeert.freek schreef:Groot voorstander zijn van inenten is niet hetzelfde als een kruistocht voeren voor inenten.Erasmiaan schreef:parsifal, ik heb weinig zin om aan jouw kruistocht voor inenten mee te werken. Veel succes verder met dit topic.
De folder van de NPV geeft in ieder geval duidelijke argumenten.
Ik heb die brochure in huis en ben er blij mee. De predikant(ds Weststrate GGiN) die inenten op grond van zijn verstaan van Gods Woord afwijst zegt toch wel een paar zaken die andere niet-inenters blijkbaar ten onrechte als argumenten gebruiken.Erasmiaan schreef:Lees even de brochure van de Nederlandse Patienten Vereniging, ofzo, voordat je hier weer gesimplificeerde vergelijkingen gaat maken.Nederlandsmeisje schreef:Zooo Off Topic is dat niet hoor...ik las hier dat er christenen zijn, die niet inenten, maar wel Homeopathie gebruiken.
Deze predikant zegt o.a.
1. Dat het risico van de huidige vaccinaties bijna nul is terwijl ik vaak hoor van tegenstanders van inenten dat inenten risicovol zou zijn.
2. Bij niet inenten hoort (nog steeds volgens deze predikant) niet verzekerd zijn. Deze predikant geeft toe dat dit meestal niet samen op gaat.
Verder zou hij inenten wel acceptabel vinden als het zou kunnen zonder dat er ziekteverwekkers in het lichaam gespoten worden. Hij is niet tegen voorzorgsmaatregelen (b.v. malariapillen, middelen tegen hooikoorts) maar vindt inenten een ongeoorloofde voorzorgsmaatregel.
Hij geeft ook toe dat dit een typisch Nederlandse discussie is en dat bij gelijkgezinden in b.v Engeland/Schotland dit totaal niet speelt.
Mijn eigen standpunt is deze: Ik hoop dat alle christelijke ouders biddend en in afhankelijkheid van de HEERE hun beslissing nemen om wel of niet te vaccineren. Als mensen het op deze wijze doen zal ik beide uitkomsten nooit veroordelen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Duidelijke argumenten om wel of niet te vaccineren. De NPV maakt zelf geen keuze.Tiberius schreef:In dit geval m.i. wel, gezien hij alle principiële argumenten negeert.freek schreef:Groot voorstander zijn van inenten is niet hetzelfde als een kruistocht voeren voor inenten.Erasmiaan schreef:parsifal, ik heb weinig zin om aan jouw kruistocht voor inenten mee te werken. Veel succes verder met dit topic.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Inderdaad, wat je zelf al zegt: in het deel van ds. Weststrate.huisman schreef:Duidelijke argumenten om wel of niet te vaccineren. De NPV maakt zelf geen keuze.Tiberius schreef:In dit geval m.i. wel, gezien hij alle principiële argumenten negeert.freek schreef:Groot voorstander zijn van inenten is niet hetzelfde als een kruistocht voeren voor inenten.Erasmiaan schreef:parsifal, ik heb weinig zin om aan jouw kruistocht voor inenten mee te werken. Veel succes verder met dit topic.