Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!
Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!
Parsifal, ik maakte de opmerking dat "wetenschappenlijk" niet het einde is van alle tegenspraak. Ik vond dit http://www.medicalnewstoday.com/releases/242403.php en dat bevestigt het volgens mij. Nieuwe ontdekkingen geven nieuwe inzichten.
Zeer, zeer veel tegenstanders van inenten zoeken hun heil inderdaad wel in de homeopathie en in de "kruiden". Dat heeft me altijd erg verbaasd. Het lijkt me inderdaad goed om deze alternatieve "geneeskunde" te bespreken inclusief hun onchristelijke achtergronden. Het "moedertje natuur" en het zogenaamde "new age" denken viert daarin hoogtij.alexv schreef:Ik ben principieel tegen inenten. Maar daar ga ik niet over discuseren want dat gaat hier niet lukken. Omdat ik een grote voorstander van Homeopathie en kruiden ben, ben ik om die reden erg tegen inenten. Ik ga hier op refoforum op in omdat ik denk dat heel veel lezers eigenlijk niets weten van de medische reden van tegen zijn.WimA schreef:De aanname dat - hoewel de inentengsprogramma's tegen kinderziekten gelet op de huidige kennis levens spaart - dit zou betekenen dat het gezegend wordt is wijdverbreidt. Toch klopt aanname niet. Vele voorbeelden - uit de bijbel en uit de geschiedenis - zijn te noemen dat het houden van Gods geboden ten koste van het leven kan gaan. Daartegenover lijkt het (soms) dat het ingaan tegen Gods geboden rust, vrede, voorspoed en welvaart oplevert. Asaf kende dit probleem ook.
Waarmee ik maar wil zeggen dat een goed resultaat niet aangeeft dat er zegen op rust.
@Alexv. Ben jij nu principieel tegen inenten of niet? Of ben je tegen inenten na bestudering van de voor- en nadelen van inenten?
Tijdens de polio epidemie van (uit mijn hoofd) 1990 werden we via het plaatselijke schoolkrantje gewaarschuwd voor inenten maar kregen wel het advies om enkele homeopatische dingen te slikken en veel te rusten.
Wetenschappelijk is inderdaad niet het einde van alle tegenspraak, echter het is wel goed om te weten waar je het over hebt als je wetenschappelijk onderzoek aanhaalt.alexv schreef:Parsifal, ik maakte de opmerking dat "wetenschappenlijk" niet het einde is van alle tegenspraak. Ik vond dit http://www.medicalnewstoday.com/releases/242403.php en dat bevestigt het volgens mij. Nieuwe ontdekkingen geven nieuwe inzichten.
De biologie van het aangehaalde artikel begrijp ik niet helemaal. Echter de boodschap is volgens mij niet dat antibodies van geen belang zijn. Eerder dat ze niet alles verklaren. En ja er valt nog veel te verklaren op dat gebied.
Zelf vermoed ik dat lange blootstelling aan ziekten kan voorkomen dat je de ziekte krijgt, zonder dat je blijvend immuun bent: Kinderen opgegroeid op een boerderij hebben vrijwel nooit hooikoorts, terwijl kinderen van boeren die buiten de boerderij opgroeien het wel hebben. Of er zijn voorbeelden van prostituees in Afrika die jaren werkten zonder met HIV besmet te worden, nadat ze een paar maanden stopten met deze broodwinning en later weer terugkwamen waren ze binnen de kortste keren besmet. Dit is voor zover ik weet nog niet biologisch begrepen maar suggereert wel dat we een hoop nog niet begrijpen. Om dan maar alles als onbetrouwbaar weg te zetten gaat weer wat ver.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Ik zou 100.000x liever mijn kinderen inenten dan homeopathische middelen geven, eerlijk gezegd. Occultisme daar doe ik niet aan (of toch in ieder geval niet moedwillig).Zeer, zeer veel tegenstanders van inenten zoeken hun heil inderdaad wel in de homeopathie en in de "kruiden". Dat heeft me altijd erg verbaasd. Het lijkt me inderdaad goed om deze alternatieve "geneeskunde" te bespreken inclusief hun onchristelijke achtergronden. Het "moedertje natuur" en het zogenaamde "new age" denken viert daarin hoogtij.
Tijdens de polio epidemie van (uit mijn hoofd) 1990 werden we via het plaatselijke schoolkrantje gewaarschuwd voor inenten maar kregen wel het advies om enkele homeopatische dingen te slikken en veel te rusten.
Over de weerstand: Stadse kinders worden inderdaad veel vaker overal ziek van dan plattelandskinders. Dat komt door de hoeveelheid bacillen/virussen/insecten om je heen in een agrarisch gebied. Echt, ik ben vrijwel nooit ziek (en als ik het ben misschien één dagje), terwijl anderen zo een week griep hebben. Mijn vader is op de boerderij opgegroeid en is in heel zijn leven misschien een paar dagen ziek thuis geweest, nog minder dan ik dus.
Wat ook veel helpt, is afkomst. Ik heb zelf een gemengde afkomst, maar als je familie generaties lang uit het zelfde dorp komt, dan is je weerstand vaak ook minder. Zie Urk met allerlei ziektes zoals de Urker Ziekte.
Maar dat is nu te laat.sirdanilot schreef:Ik zou 100.000x liever mijn kinderen inenten dan homeopathische middelen geven, eerlijk gezegd. Occultisme daar doe ik niet aan (of toch in ieder geval niet moedwillig).Zeer, zeer veel tegenstanders van inenten zoeken hun heil inderdaad wel in de homeopathie en in de "kruiden". Dat heeft me altijd erg verbaasd. Het lijkt me inderdaad goed om deze alternatieve "geneeskunde" te bespreken inclusief hun onchristelijke achtergronden. Het "moedertje natuur" en het zogenaamde "new age" denken viert daarin hoogtij.
Over de weerstand: Stadse kinders worden inderdaad veel vaker overal ziek van dan plattelandskinders. Dat komt door de hoeveelheid bacillen/virussen/insecten om je heen in een agrarisch gebied. Echt, ik ben vrijwel nooit ziek (en als ik het ben misschien één dagje), terwijl anderen zo een week griep hebben. Mijn vader is op de boerderij opgegroeid en is in heel zijn leven misschien een paar dagen ziek thuis geweest, nog minder dan ik dus.
Wat ook veel helpt, is afkomst. Ik heb zelf een gemengde afkomst, maar als je familie generaties lang uit het zelfde dorp komt, dan is je weerstand vaak ook minder. Zie Urk met allerlei ziektes zoals de Urker Ziekte.
In de stad heb je ook mensen die weinig ziek zijn.
Mijn schoonvader, opgegroeid in Rotterdam, gewerkt op scheepswerven met allerlei giftige en vieze rommel, heeft nimmer 1 dag hoeven te verzuimen.sirdanilot schreef:Ik zou 100.000x liever mijn kinderen inenten dan homeopathische middelen geven, eerlijk gezegd. Occultisme daar doe ik niet aan (of toch in ieder geval niet moedwillig).Zeer, zeer veel tegenstanders van inenten zoeken hun heil inderdaad wel in de homeopathie en in de "kruiden". Dat heeft me altijd erg verbaasd. Het lijkt me inderdaad goed om deze alternatieve "geneeskunde" te bespreken inclusief hun onchristelijke achtergronden. Het "moedertje natuur" en het zogenaamde "new age" denken viert daarin hoogtij.
Urk heeft te kampen met een zekere mate van "inteelt", maar dat was volgens mij niet alleen in Urk, maar op meer eilanden.
Vroeger werd daar geloof ik niet zo op gelet, omdat men simpelweg geen weet had van genetische erfelijke afwijkingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
In de Bijbel staat anders duidelijk genoeg met wie je welen niet mag trouwen. En dat is niet voor niets.Mara schreef:Mijn schoonvader, opgegroeid in Rotterdam, gewerkt op scheepswerven met allerlei giftige en vieze rommel, heeft nimmer 1 dag hoeven te verzuimen.sirdanilot schreef:Ik zou 100.000x liever mijn kinderen inenten dan homeopathische middelen geven, eerlijk gezegd. Occultisme daar doe ik niet aan (of toch in ieder geval niet moedwillig).Zeer, zeer veel tegenstanders van inenten zoeken hun heil inderdaad wel in de homeopathie en in de "kruiden". Dat heeft me altijd erg verbaasd. Het lijkt me inderdaad goed om deze alternatieve "geneeskunde" te bespreken inclusief hun onchristelijke achtergronden. Het "moedertje natuur" en het zogenaamde "new age" denken viert daarin hoogtij.
Urk heeft te kampen met een zekere mate van "inteelt", maar dat was volgens mij niet alleen in Urk, maar op meer eilanden.
Vroeger werd daar geloof ik niet zo op gelet, omdat men simpelweg geen weet had van genetische erfelijke afwijkingen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- Bonny
- Contacteer:
Neef-en-nicht huwelijken kwamen vroeger vaak voor. Of achterneven en -nichten. En als dat een aantal generaties doorgaat, dan is dat niet zo goed voor de genen, ja.
The Groom's still waiting at the altar
-
Een andere plaats met inteelt is Katwijk. Alle échte Katwijkers hebben een vergelijkbaar gezichtstype, je ziet meteen, dá's een echte Katwijker. Een bekend voorbeeld is de voetballer Dirk Kuit. Ik vind het altijd wel frappant, zoiets. Alsof je een soort 'stammen' hebt, maar dan niet in de rimboe maar in Nederland. 

De dochter van T eunie is gistermorgen met een complicatie van de mazelen opgenomen in het ziekenhuis.
Geen longontsteking, maar haar saturatie zakte onder de 90, dus dat betekent zuurstof-ondersteuning.
Ik las het net op haar blog.
Geen longontsteking, maar haar saturatie zakte onder de 90, dus dat betekent zuurstof-ondersteuning.
Ik las het net op haar blog.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Op refdag-opinie stond een stuk dat de natuurlijke immuniteit (een kind is van nature beschermd tegen de mazelen, als zijn ongevaccineerde moeder de ziekte heeft gehad, voor een periode van zo een 14 maanden) langzaam afneemt als gevolg van de hoge vaccinatiegraad. Tegenwoordig is de natuurlijke immuniteit nog maar 4 maanden of zo, en kinderen worden pas veel later ingeënt. Wat dat betreft hebben dit soort epidemiën bij mensen die niet inenten een positieve invloed op de immuniteit.
Ik vind dat er ook wel wat in zit om enkel kinderen met een verlaagde weerstand in te enten. Ik zou er echt niet van doodgaan als ik de mazelen zou krijgen, denk ik, want mijn weerstand is prima en met mij velen. Maar goed ik ben wel ingeënt.
Ik vind dat er ook wel wat in zit om enkel kinderen met een verlaagde weerstand in te enten. Ik zou er echt niet van doodgaan als ik de mazelen zou krijgen, denk ik, want mijn weerstand is prima en met mij velen. Maar goed ik ben wel ingeënt.
- Dodo
Nu ook rode hond in de bijbelgordel...
http://www.nu.nl/binnenland/3522906/ro ... ordel.html
Ik schrik er wel van dat er bij de vorige uitbraak zoveel complicaties bij zwangere vrouwen en hun kinderen waren.
Ik schrik er wel van dat er bij de vorige uitbraak zoveel complicaties bij zwangere vrouwen en hun kinderen waren.
Deze dingen zijn allen voorzegd, en we moeten meer zaken verwachten. Het is nog maar eenDodo schreef:Nu ook rode hond in de bijbelgordel...
beginsel van de smarten die over deze wereld gaan komen.
De profetie van de verwoesting van Jeruzalem ziet verder op het einde aller dingen:
En Hij zeide: Ziet, dat gij niet verleid wordt; want velen zullen er komen onder Mijn
Naam, zeggende:
Ik ben de Christus; en de tijd is nabij gekomen, gaat dan hen niet na.
En wanneer gij zult horen van oorlogen en beroerten, zo wordt niet verschrikt; want deze
dingen moeten eerst geschieden; maar nog is terstond het einde niet.
Toen zeide Hij tot hen: Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene
koninkrijk tegen het andere koninkrijk.
En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden,
en pestilentien; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel
geschieden.
Maar voor dit alles, zullen zij hun handen aan ulieden slaan, en u vervolgen,
u overleverende in de synagogen en gevangenissen; en gij zult getrokken worden voor
koningen en stadhouders, om Mijns Naams wil.
En dit zal u overkomen tot een getuigenis.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Volgens mij beperken wij God met onze meningen en instellingen enorm.
Even nadenken. Ik geloof, dat een maagd de Heere Jezus baarde. Omdat God dat mogelijk maakte. Ik geloof, dat de profeet Elisa ijzer op het water kon laten drijven.
Jezus en Petrus liepen over het water. De zwaartekracht had geen vat op hen, omdat God ervoor koos om hen over het water te laten lopen.
Kennelijk heeft God hier willen laten zien, dat Hij bijzondere dingen kan en wil doen.
Als die God, die grote God. zou willen, dat ik de mazelen kreeg .... dan krijgt MIJN God dat gewoon voor elkaar hoor - of ik nu ingeent ben of niet.
Ja, ik lees overal, dat we niet preventief bezig mogen zijn. Maar ..... wat is er met zonnencréme? Ook niet gebruiken dan zeker, want dat is ook preventief.
En een gordel in de auto? Ook niet...want dat is preventief.
Ik wil niemand boos maken, maar ik ben ervan overtuigd, dat wij God vaak in een klein laatje stoppen, terwijl Hij toch oneindig en alwetend is.
Even nadenken. Ik geloof, dat een maagd de Heere Jezus baarde. Omdat God dat mogelijk maakte. Ik geloof, dat de profeet Elisa ijzer op het water kon laten drijven.
Jezus en Petrus liepen over het water. De zwaartekracht had geen vat op hen, omdat God ervoor koos om hen over het water te laten lopen.
Kennelijk heeft God hier willen laten zien, dat Hij bijzondere dingen kan en wil doen.
Als die God, die grote God. zou willen, dat ik de mazelen kreeg .... dan krijgt MIJN God dat gewoon voor elkaar hoor - of ik nu ingeent ben of niet.
Ja, ik lees overal, dat we niet preventief bezig mogen zijn. Maar ..... wat is er met zonnencréme? Ook niet gebruiken dan zeker, want dat is ook preventief.
Ik wil niemand boos maken, maar ik ben ervan overtuigd, dat wij God vaak in een klein laatje stoppen, terwijl Hij toch oneindig en alwetend is.
Mee eensNederlandsmeisje schreef:Volgens mij beperken wij God met onze meningen en instellingen enorm.