Ach ja, je raakt er aan gewend. Mijn moeder heeft al 2x van de apotheek een bos bloemen gehad, omdat ze verkeerde medicijnen had gekregen. Het is dat mijn vader helder was en ging bellen, anders had ze gelijk naar de IC gekund (als ze dat gehaald zou hebben). Nu krijgt ze een speciale behandeling, de directeur controleert zelf haar medicijnen en zorgt ervoor dat zonder wachten de medicijnen opgehaald kunnen worden.Ichtus schreef:Tja, het zijn ook maar mensen...Mara schreef:Dat de apotheek je medicijnen mee geeft, waar je allergisch voor bent. Dus helemaal niet mag hebben.
Als ik later ernaar vraag hoe dit kon gebeuren, is het antwoord simpel: medewerkster had het niet gezien op het computerscherm.
Kleine ergernissen [2]
Re: Kleine ergernissen [2]
Pardon, de huil smiley ontbreekt:Afgewezen schreef:Kleine ergernis: je klaagt je nood over iemand. En degene aan wie je je nood klaagt, neemt het prompt op voor die ander (die het toch niet hoort).Ichtus schreef:Tja, het zijn ook maar mensen...Mara schreef:Dat de apotheek je medicijnen mee geeft, waar je allergisch voor bent. Dus helemaal niet mag hebben.
Als ik later ernaar vraag hoe dit kon gebeuren, is het antwoord simpel: medewerkster had het niet gezien op het computerscherm.

Uiteraard is het erg vervelend als het je overkomt. Blijkt ook weer dat je altijd alert moet zijn.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
De apo's hebben een computersysteem. Ze vinden het "vervelend" als je je medicijnen bij een andere apo meeneemt, bijv. in het ziekenhuis waar je toch bent. Ze weten precies waar en wanneer je welke medicatie hebt opgehaald. En dan geven ze medicatie mee, uit een "familie" waar je ernstig allergisch voor bent, dus zelfs een anafylactische shock van kunt krijgen!Auto schreef:Ach ja, je raakt er aan gewend. Mijn moeder heeft al 2x van de apotheek een bos bloemen gehad, omdat ze verkeerde medicijnen had gekregen. Het is dat mijn vader helder was en ging bellen, anders had ze gelijk naar de IC gekund (als ze dat gehaald zou hebben). Nu krijgt ze een speciale behandeling, de directeur controleert zelf haar medicijnen en zorgt ervoor dat zonder wachten de medicijnen opgehaald kunnen worden.Ichtus schreef:Tja, het zijn ook maar mensen...Mara schreef:Dat de apotheek je medicijnen mee geeft, waar je allergisch voor bent. Dus helemaal niet mag hebben.
En als je, via de arts je terecht beklag komt doen, doet men het af met zo'n 'smoes'.
Ik wil hierbij aangeven, dat je dus altijd zelf goed moet blijven opletten, of het klopt.
Want je moet het dus doen met hooguit een "sorry" als het mis gaat.
Let wel: we hebben het hier over de ZORG.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zit ik rustig mn digitale krantje te lezen, wordt ie ineens in elkaar gefrommeld en kom ik in het heelal terecht
Blijkt het een autoreclame te zijn. Op RD.nl.

Sja, het geld regeert;)Mara schreef:Zit ik rustig mn digitale krantje te lezen, wordt ie ineens in elkaar gefrommeld en kom ik in het heelal terecht![]()
Mara schreef:Zit ik rustig mn digitale krantje te lezen, wordt ie ineens in elkaar gefrommeld en kom ik in het heelal terecht![]()

Het leidde me zo af dat ik vergeten ben welk merk het wasForummer schreef:Mara schreef:Zit ik rustig mn digitale krantje te lezen, wordt ie ineens in elkaar gefrommeld en kom ik in het heelal terecht![]()
Blijkt het een autoreclame te zijn. Op RD.nl.![]()
![]()

Terwijl we gewoon thuis zijn heeft de postbode een pakje niet bezorgd. Wel een briefje door de deur gegooid dat onze brievenbus niet voldoet aan de standaardafmetingen.
We hebben gewoon net zo'n brievenbus als iedereen in de straat en als ze aangebeld had hadden we gewoon opengedaan; we zaten gewoon in de kamer toen ze langsliep!
Over enkele dagen wordt het opnieuw aangeboden.....(verwacht ze dan dat de brievenbus groter is???)

We hebben gewoon net zo'n brievenbus als iedereen in de straat en als ze aangebeld had hadden we gewoon opengedaan; we zaten gewoon in de kamer toen ze langsliep!
Over enkele dagen wordt het opnieuw aangeboden.....(verwacht ze dan dat de brievenbus groter is???)
helma schreef:Terwijl we gewoon thuis zijn heeft de postbode een pakje niet bezorgd. Wel een briefje door de deur gegooid dat onze brievenbus niet voldoet aan de standaardafmetingen.![]()

Manlief even aan de slag met zaag dus

Bieden ze het dan niet bij de buren aan?
had ook nog gekund; maar misschien had ze 'gewoon' haar dag nietMara schreef:helma schreef:Terwijl we gewoon thuis zijn heeft de postbode een pakje niet bezorgd. Wel een briefje door de deur gegooid dat onze brievenbus niet voldoet aan de standaardafmetingen.![]()
Over enkele dagen wordt het opnieuw aangeboden.....(verwacht ze dan dat de brievenbus groter is???)![]()
Manlief even aan de slag met zaag dus![]()

Dat heb je met die parttimers.helma schreef:had ook nog gekund; maar misschien had ze 'gewoon' haar dag nietMara schreef:helma schreef:Terwijl we gewoon thuis zijn heeft de postbode een pakje niet bezorgd. Wel een briefje door de deur gegooid dat onze brievenbus niet voldoet aan de standaardafmetingen.![]()
Over enkele dagen wordt het opnieuw aangeboden.....(verwacht ze dan dat de brievenbus groter is???)![]()
Geef mij maar de ouderwetsche postbode, die kende zijn klantjes door en door.
Hier heb je een pakketbezorger, die goser is zwaar irritant, hij belt, bonkt op de deur en tikt op het raam. En o wee als je net even boven bent.

Die doet zijn werk tenminste goed.Mara schreef:Dat heb je met die parttimers.helma schreef:had ook nog gekund; maar misschien had ze 'gewoon' haar dag nietMara schreef:helma schreef:Terwijl we gewoon thuis zijn heeft de postbode een pakje niet bezorgd. Wel een briefje door de deur gegooid dat onze brievenbus niet voldoet aan de standaardafmetingen.![]()
Hier heb je een pakketbezorger, die goser is zwaar irritant, hij belt, bonkt op de deur en tikt op het raam. En o wee als je net even boven bent.

De pakjesbezorgdame die mijn internetbestellingen bezorgt, toetert alleen maar als ze voor de deur staat. Ze durft de auto niet uit, want ze is bang dat de hond (hoogbejaarde fox) door de deur heen kan bijten. Maar ze is heel gezellig, en gooit me dan vanuit haar busje het pakket toe. De andere bezorger belt niet eens meer aan, maar weet intussen dat de schuur niet op slot zit, en mikt het meteen daar neer.Afgewezen schreef:Die doet zijn werk tenminste goed.Mara schreef:Dat heb je met die parttimers.helma schreef:
had ook nog gekund; maar misschien had ze 'gewoon' haar dag niet
- JolandaOudshoorn
Niet echt klein, meer een groot probleem. En een vraag voor jullie: Hoe ga je om met moeilijke, vijandige buren? Ik vraag dit voor een vriendin. Zij kreeg vandaag het volgende naar haar hoofd geslingerd: "Als ik geweten zou hebben dat dat kind (en ze bedoelde het dochtertje van mijn vriendin) zo zou schreeuwen (ze was gevallen), dan had ik haar weg laten halen."
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn schreef:Niet echt klein, meer een groot probleem. En een vraag voor jullie: Hoe ga je om met moeilijke, vijandige buren? Ik vraag dit voor een vriendin. Zij kreeg vandaag het volgende naar haar hoofd geslingerd: "Als ik geweten zou hebben dat dat kind (en ze bedoelde het dochtertje van mijn vriendin) zo zou schreeuwen (ze was gevallen), dan had ik haar weg laten halen."

Moeilijke buren zijn lastiger dan verre vijanden.