WimA schreef:
Vandaar mijn eerste opmerking: "Het is het systeem wat het slechte in de mensen op de voorgrond stelt" . Zowel bij de "profiteurs annex goede folder lezers" als de commentatoren. Waarbij ik wel de kanttekening wil maken dat zeer velen het gewoon ter goeder trouw deden en de - anno 2013 duidelijk zichtbare - gevolgen uiteraard niet konden voorzien.
Ho ho, krachtens de folders hebben wij ook recht op van alles, alleen krijgen we het niet altijd en sterker nog: we vragen het ook niet aan.
Wat wij zelf kunnen oplossen, doen wij dan ook.
Zo hebben wij het altijd gedaan, ook met onze ouders. Toen werd het nog gek gevonden want er was geld, en dus voorzieningen, in overvloed.
Alle beleidsmakers hebben jarenlang worsten voor ieders neus gehouden, de werkende klasse heeft daar dik aan meebetaald.
Nu zij aan de beurt zijn is de pot (bijna) leeg. Dat is best zuur.
Ik vind het dubieus als mensen alles gaan vragen waar zij volgens de folders mogelijk recht op zouden hebben.
Met 2 auto's voor de deur vind ik het a sociaal om je kind met een taxi naar school te laten brengen!
En zo zijn er nog honderden of duizenden voorbeelden en gevallen, ieder kent ze vast wel.
Ergens recht op hebben wil nog niet zeggen dat je het dan ook moet nemen!