Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)
- JolandaOudshoorn
Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)
Tsjonge, kunnen we nu niet eens gewoon dankbaar zijn?!
Ik ben blij dat er vijf nieuwe predikanten erbij komen in de Ger.Gem.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Dat is voor de gemeenten erg nuttig. Ervaring in het pastoraat, weten wat er leeft en beseffen dat het ambt veel vraagt van een dienaar van Christus.Wilhelm schreef:Opmerkelijk dat drie van de vier al ouderling zijn.
Fijn dat er al zo veel aangenomen mochten worden!
-
4 GG. En 1 GGiN. Twee totaal verschillende kerkverbanden.JolandaOudshoorn schreef:Tsjonge, kunnen we nu niet eens gewoon dankbaar zijn?!
Ik denk dat Amerika wordt meegerekend, niet de GGiN...
- FlyingEagle
Zou dat kunnen komen doordat er veel met een roeping lopen en dat door de kerkenraad wordt gezien en als invulling van die roeping ze voor ouderling te kandideren?GJdeBruijn schreef:Dat is voor de gemeenten erg nuttig. Ervaring in het pastoraat, weten wat er leeft en beseffen dat het ambt veel vraagt van een dienaar van Christus.Wilhelm schreef:Opmerkelijk dat drie van de vier al ouderling zijn.
Totáál!!!Curatorium schreef:4 GG. En 1 GGiN. Twee totaal verschillende kerkverbanden.JolandaOudshoorn schreef:Tsjonge, kunnen we nu niet eens gewoon dankbaar zijn?!

GJdeBruijn schreef:Dat is voor de gemeenten erg nuttig. Ervaring in het pastoraat, weten wat er leeft en beseffen dat het ambt veel vraagt van een dienaar van Christus.Wilhelm schreef:Opmerkelijk dat drie van de vier al ouderling zijn.
Idd ik vind het niet opmerkelijk dat drie van de vier al ouderling zijn maar ben er dankbaar voor.
Ik hoop dat velen in de GG(en daarbuiten) mogen zien dat de HEERE getrouw is ondanks onze ontrouw.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mooi opgemerkt Huisman.huisman schreef:GJdeBruijn schreef:Dat is voor de gemeenten erg nuttig. Ervaring in het pastoraat, weten wat er leeft en beseffen dat het ambt veel vraagt van een dienaar van Christus.Wilhelm schreef:Opmerkelijk dat drie van de vier al ouderling zijn.
Idd ik vind het niet opmerkelijk dat drie van de vier al ouderling zijn maar ben er dankbaar voor.
Ik hoop dat velen in de GG(en daarbuiten) mogen zien dat de HEERE getrouw is ondanks onze ontrouw.
Ik vind het een groot voorrecht dat er drie al ambtelijke ervaring mogen hebben. En diegene die dat niet heeft, zal op de theologische school wel een en ander bijgebracht worden.
En daarnaast, het meest belangrijke lijkt me: De Heere roept geen bekwame mensen, maar Hij bekwaamt geroepenen.
Ja, onmiddellijk. Hij maakt geroepenen bekwaam.Marieke schreef:Mooi opgemerkt Huisman.huisman schreef:GJdeBruijn schreef:Dat is voor de gemeenten erg nuttig. Ervaring in het pastoraat, weten wat er leeft en beseffen dat het ambt veel vraagt van een dienaar van Christus.Wilhelm schreef:Opmerkelijk dat drie van de vier al ouderling zijn.
Ik vind het een groot voorrecht dat er drie al ambtelijke ervaring mogen hebben. En diegene die dat niet heeft, zal op de theologische school wel een en ander bijgebracht worden.
En daarnaast, het meest belangrijke lijkt me: De Heere roept geen bekwame mensen, maar Hij bekwaamt geroepenen.
Maar de roeping komt pas over vier jaar.
Ja, onmiddellijk. Hij maakt geroepenen bekwaam.
Maar de roeping komt pas over vier jaar.[/quote]
Niet mee eens.
Als het goed is zijn deze mannen zeker wel geroepen.
Over 4 jaar worden ze waarschijnlijk BEroepen
Maar de roeping komt pas over vier jaar.[/quote]
Niet mee eens.
Over 4 jaar worden ze waarschijnlijk BEroepen
schipper schreef:Ja, onmiddellijk. Hij maakt geroepenen bekwaam.
Maar de roeping komt pas over vier jaar.
Niet mee eens.
Over 4 jaar worden ze waarschijnlijk BEroepen[/quote]
Ja, daar ben ik het wel mee eens ja..
Geroepen zijn ze, de bevestiging op de roeping is wanneer ze een beroep krijgen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Er zijn er zeker wat afgewezen. Gisteren hadden wij een dienst voor de GBS waarin ds. BoederWilhelm schreef:Ik vermoed dat er nog heel veel zijn afgewezen. Gezien het feit dat er zoveel tijd is uitgetrokken om mannen te horen (incl maandagmiddag) zijn er veel aanmeldingen geweest.Hendrik de 3de schreef:Eveline de Pater schreef:Mooi resultaat voor de GG: in totaal 5 nieuwe studenten!"mooi resultaat" ... vind het een vreemde opmerking: de curatoriums hebben het weer goed gedaan! Zo komt het nu over.
Opmerkelijk dat drie van de vier al ouderling zijn.
voorging. Hij deed voorbede voor degenen die afgewezen waren... Niet hard, maar wel bewogen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- François Turretini
Mooi dat de GG ook dit jaar weer een aantal studenten mag hebben en dat de GGiN ook weer een student heeft. Hoeveel jaar geleden is het eigenlijk dat de GGiN voor het laatst een student heeft toegelaten?
Eigenlijk is het niet zo'n opzienbarend resultaat. Het zijn er gemiddeld drie per jaar. In 2009 zijn er vier toegelaten, 2010 twee, 2011 drie, 2012 twee, en nu weer vier. Volgens mij is dat al jaren zo. Misschien was er dit jaar ook gewoon wat meer ruimte op de school...Wilhelm schreef:Hendrik de 3de schreef:Eveline de Pater schreef:Mooi resultaat voor de GG: in totaal 5 nieuwe studenten!
Zo ongeveer zou het in het bedrijfsleven gaan. Ik denk dat het bij een curatorium anders werkt.boontje schreef:Eigenlijk is het niet zo'n opzienbarend resultaat. Het zijn er gemiddeld drie per jaar. In 2009 zijn er vier toegelaten, 2010 twee, 2011 drie, 2012 twee, en nu weer vier. Volgens mij is dat al jaren zo. Misschien was er dit jaar ook gewoon wat meer ruimte op de school...Wilhelm schreef:Hendrik de 3de schreef:Eveline de Pater schreef:Mooi resultaat voor de GG: in totaal 5 nieuwe studenten!