Van koningin Beatrix naar koning Willem-Alexander

WimA

Re: Van koningin Beatrix naar koning Willem-Alexander

Bericht door WimA »

Eppo Gremdaat schreef:Vraagt God dat niet van ons?
Zachtmoedigheid, vriendelijkheid, liefde, gebed voor de ander zijn vaak ver te zoeken op dit forum.
Hoe weet jij dat nu? Mag zo'n oordeel wel even over de forummers neergetypt worden?
Als dingen - die mensen doen - worden veroordeeld omdat de Schrift dat zegt dan is dat zachtmoedig, vriendelijk en liefdevol.
En of er gebed is in de binnenkamer bij de forummers is ook jouw niet bekend. Waarschijnlijk - ga daar maar vanuit - wel. Voor zowel ds. ter Linden in persoon alsook voor de vele, vele "slachtoffers" die hem geloven en daardoor gerust naar het eeuwige verderf reizen met de leugen van ds. ter Linden in de hand.
WimA

Bericht door WimA »

Luther schreef:
-DIA- schreef:„Daarna kreeg ik met onzen koning te doen, of de Heere onze koning daartoe nog gebruiken wilde, dewijl er voor Hem toch niets te wonderlijk is. Maar na veel verzuchtingen toonde mij de Heere dat de koning het niet zou zijn die Hij daartoe verkoren had. Want de koning werd voor mijn aangezicht afgesneden als regerend vorst en ook niemand van zijn huis. Maar ik heb over ons land zien komen een Republikeinse regering in de vreze Gods en alzo de Kerk geheel vrij gezien van den staat.”

Ik geloof dat hier wellicht bedoeld wordt dat haar gebed voor de koning en zijn huis.

Verder, wat dergelijke profetieën betreft hebben we te merken op de uitkomst.
Geschiedt het, dan is het uit God, zo niet dan is het een valse profetie.
Dat is duidelijk in het Woord te lezen.
Precies!
De heer Mastenbroek zegt dan ook verstandige woorden in het RD:
Mastenbroek: „Met dit soort profetische uitspraken moet je altijd heel voorzichtig zijn. Heel veel gaat van mond tot mond, al dan niet wat aangedikt. Maar de bronnen zijn vaak moeilijk te achterhalen. Bovendien worden veel dergelijke voorzeggingen ingehaald door de werkelijkheid en zorgen dan voor veel verwarring. Het is beter ons vast te houden aan het Woord van God. Dat is betrouwbaar en het is genoeg.”
Bah! Onder het mom van "vroomheid" worden hier een aantal "roddels" vermeld, bron onbekend maar wel even voor waar in de kop gezet. Story niveau.
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

WimA schreef:
Zachtmoedigheid, vriendelijkheid, liefde, gebed voor de ander zijn vaak ver te zoeken op dit forum.
Hoe weet jij dat nu? Mag zo'n oordeel wel even over de forummers neergetypt worden?
Als dingen - die mensen doen - worden veroordeeld omdat de Schrift dat zegt dan is dat zachtmoedig, vriendelijk en liefdevol.
En of er gebed is in de binnenkamer bij de forummers is ook jouw niet bekend. Waarschijnlijk - ga daar maar vanuit - wel. Voor zowel ds. ter Linden in persoon alsook voor de vele, vele "slachtoffers" die hem geloven en daardoor gerust naar het eeuwige verderf reizen met de leugen van ds. ter Linden in de hand.
Nou nou.... Je durft heel wat te beweren!
Wanneer ik zo diverse postings lees komt het niet allemaal liefdevol over. Jammer. maar laten we dan tòch proberen. En ook zogenoemde rechtzinnige dominees maken slachtoffers dat weet je toch ook wel. Vraag het maar eens aan een psychiater.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Eppo Gremdaat schreef:
WimA schreef:
Wanneer ik zo diverse postings lees komt het niet allemaal liefdevol over. Jammer. maar laten we dan tòch proberen. En ook zogenoemde rechtzinnige dominees maken slachtoffers dat weet je toch ook wel. Vraag het maar eens aan een psychiater.
Het is waar dat de mens onnoemelijk diep is gevallen. En dat hij zichzelf daaruit in der
eeuwigheid niet meer verlossen kan. Wie daar van Gods wege bij wordt bepaalt krijgt
het zwaar. Want wat zie je dan? De dood achtervolgd je op elke plek. En er zijn geen
schuilplaatsen. Dan zou je willen vluchten, maar waar heen!? Dat kan zeker zeer
ver gaan.

Een van onze geachte leraars was er zou benauwd aan toe, dat hij op het punt stond om
naar een krankzinnigengesticht te worden gebracht. De auto die hem daarheen zou brengen
kwam al voorrijden.

Maar... God regeert! Hij kwam over en de bestrijder moest zwijgen. De predikant was van
stonde aan beter, maar let wel hoe het zien van de werkelijkheid door de duivel wordt
gebruikt om een mens, zo het mogelijk was, tot wanhoop te drijven. Ik denk dat iedereen
waar de Heere in werkt hier in meer of mindere mate mee te maken krijgt. Men zal immers
weten uit welk een grote nood en dood men is verlost.

Maar wee! de predikers die de zielen de bloemhoven in jagen. Wee de gerusten te Sion!
Dat zou meer benauwend moeten zijn dan de ontdekkingen van de Heilige Geest.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Je moet een lichamelijke depressie nooit verwarren met een geestelijke depressie.
Dat gebeurt veel te vaak.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Je moet een lichamelijke depressie nooit verwarren met een geestelijke depressie.
Ziel en lichaam zijn een zeer nauwe eenheid.
En als God werkt gaat dat niet altijd buiten het lichaam om.
En andersom ook: Is het naar de ziel welgesteld dan kan het naar het lichaam ook beter worden.

Dit is natuurlijk medisch een beetje te verklaren, maar de moderne geneeskunde
houdt er geen rekening meer mee.
Wordt de ziel ontdekt aan haar dodelijke ziekte, dat gaat echt niet buiten het lichaam om.
We zouden verder kunnen gaan: Als een mens gedagvaard wordt voor de Goddelijke
vierschaar. Daar kunnen we allen wel iets over kunnen lezen. Beleven is iets wat ik niet
kan beschrijven, en ook niemand zal kunnen. Zelfs degenen die dit bewust hebben
doorleefd hebben er geen woorden voor dan de woorden die God Zelf in Zijn
Woord ervoor gebruikt. Angsten der hel, beken belials, onze God is een verterend vuur,
vreselijk zal het zijn, te vallen in de handen van de levende God, enz. En toch...
Dit zal door ons aan deze kant van het graf geleerd moeten worden. Na de dood is er
geen verandering meer mogelijk. Dan kunnen we ons wel eens afvragen, hoe het bestaat
dat we met zo'n wetenschap niet in een onhoudbare nood terecht komen. Maar dat is
juist door de diepte van onze val.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

Gaat dit nog allemaal over `van koningin Beatrix naar Koning Willem Alexander? vraag ik me af.......
Dominee ter Linden kwam voorbij,....de `onnoemelijk diep gevallen mens` volgde.....`een van onze geachte leraars`...... de gerusten in Sion...... wie volgt?
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
refo schreef:Je moet een lichamelijke depressie nooit verwarren met een geestelijke depressie.
Ziel en lichaam zijn een zeer nauwe eenheid.
En als God werkt gaat dat niet altijd buiten het lichaam om.
En andersom ook: Is het naar de ziel welgesteld dan kan het naar het lichaam ook beter worden.

Dit is natuurlijk medisch een beetje te verklaren, maar de moderne geneeskunde
houdt er geen rekening meer mee.
Wordt de ziel ontdekt aan haar dodelijke ziekte, dat gaat echt niet buiten het lichaam om.
We zouden verder kunnen gaan: Als een mens gedagvaard wordt voor de Goddelijke
vierschaar. Daar kunnen we allen wel iets over kunnen lezen. Beleven is iets wat ik niet
kan beschrijven, en ook niemand zal kunnen. Zelfs degenen die dit bewust hebben
doorleefd hebben er geen woorden voor dan de woorden die God Zelf in Zijn
Woord ervoor gebruikt. Angsten der hel, beken belials, onze God is een verterend vuur,
vreselijk zal het zijn, te vallen in de handen van de levende God, enz. En toch...
Dit zal door ons aan deze kant van het graf geleerd moeten worden. Na de dood is er
geen verandering meer mogelijk. Dan kunnen we ons wel eens afvragen, hoe het bestaat
dat we met zo'n wetenschap niet in een onhoudbare nood terecht komen. Maar dat is
juist door de diepte van onze val.
Geen idee waar je het allemaal over hebt. Beleven is nergens een bewijs van.

Maar als iemand zodanig in de war is dat hij naar (wat jij noemt) een gesticht moet en het is dan plotseling over is dat reden tot blijdschap. Uiteraard. In reformatorische kringen gaan zulke depressies natuurlijk gepaard met bijbelse waarheden.
Dat iemand dan genezen is wil dan nog lang niet zeggen dat het om een geestelijke strijd ging. Jij bent altijd zo bang voor het houden van schijn voor zijn. Maar juist hier zijn de gevaren daarvan groot.
WimA

Bericht door WimA »

Eppo Gremdaat schreef:
WimA schreef:
Kun je ook aangeven wat in mijn posting jouw nu de opmerking ontlokt: "Je durft heel wat te beweren!"? Dat geef je namelijk niet aan. Ik ben benieuwd! En laten we ons verder maar baseren op feiten en niet te veel op gevoel of hoe het overkomt. Dat is toch bij iedereen verschillend en kan ook onjuist zijn. En dan sluit je het af met wederom een opmerking die gewoon vals en kwaadaardig is. "rechtzinnige dominees maken ook slachtoffers". Wat bedoel je hier nu precies mee?
Mara

Bericht door Mara »

WimA schreef:
Eppo Gremdaat schreef:
WimA schreef: Voor zowel ds. ter Linden in persoon alsook voor de vele, vele "slachtoffers" die hem geloven en daardoor gerust naar het eeuwige verderf reizen met de leugen van ds. ter Linden in de hand.
Kun je ook aangeven wat in mijn posting jouw nu de opmerking ontlokt: "Je durft heel wat te beweren!"? Dat geef je namelijk niet aan. Ik ben benieuwd! En laten we ons verder maar baseren op feiten en niet te veel op gevoel of hoe het overkomt. Dat is toch bij iedereen verschillend en kan ook onjuist zijn. En dan sluit je het af met wederom een opmerking die gewoon vals en kwaadaardig is. "rechtzinnige dominees maken ook slachtoffers". Wat bedoel je hier nu precies mee?
WimA heeft daar gelijk in. Zoals ik eerder zei, ds. ter Linden heeft als bekende publieke figuur, ook nog een soort voorbeeldfunctie, meer dan een dorpsdominee.
Ik begrijp gewoon niet dat zo'n man gehandhaafd kan blijven op een kansel :fi
Wij weten natuurlijk niet hoe onze koning hierop heeft gereageerd, of zal reageren, dat zal binnenskamers blijven.
Maar ik vind het een teken van deze tijd.
Hij is een dwaalleraar (geworden). En mensen die erin opgegroeid zijn, worden vaak nog fanatieker en vijandiger dan mensen die het maar van de zijkant beleven.
Ik word er bang van. Wat hangt er nog meer boven ons hoofd?
Ik weet wel, vest op dominees ook niet al je vertrouwen, maar toch...ik vind het een ernstige zaak, die mogelijk meer consequenties heeft dan wij nu zien.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

WimA schreef:En laten we ons verder maar baseren op feiten en niet te veel op gevoel of hoe het overkomt. Dat is toch bij iedereen verschillend en kan ook onjuist zijn.
Het lijkt me zinvol om daar wel op te letten. Woorden, verbanden van die woorden, woordconnotaties, e.d., het is allemaal niet waardenvrij en emotieloos.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
vlinder

Bericht door vlinder »

Wat ik vreemd vind is dat. Ds. Ter Linden nog wel dominee wil blijven om de unieke verhalen van de Bijbel door te kunnen geven, maar Hij gelooft niet meer in de Schrijver van al deze gebeurtenissen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara

Bericht door Mara »

vlinder schreef:Wat ik vreemd vind is dat. Ds. Ter Linden nog wel dominee wil blijven om de unieke verhalen van de Bijbel door te kunnen geven, maar Hij gelooft niet meer in de Schrijver van al deze gebeurtenissen.
Dat zie je toch ook bij Hendriks. Het is voor mij een raadsel dat de PKN deze leugenaar op de kansel laat staan, onder hun 'vlag'.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA

Bericht door WimA »

Luther schreef:
WimA schreef:En laten we ons verder maar baseren op feiten en niet te veel op gevoel of hoe het overkomt. Dat is toch bij iedereen verschillend en kan ook onjuist zijn.
Het lijkt me zinvol om daar wel op te letten. Woorden, verbanden van die woorden, woordconnotaties, e.d., het is allemaal niet waardenvrij en emotieloos.
Altijd weer verdrietig om te bemerken dat - als men discussieert met iemand waarvan uit de bijdragen blijkt dat de grondslag van dit forum niet wordt onderschreven - veel medeforummers, waarvan men mag verwachten dat ze pal staan voor Schrift en belijdenis, meestal bezig zijn postings gebaseerd op Schrift en belijdenis te ontkrachten en degenen die aan Schrift en belijdenis wensen te morrelen hun ondersteuning niet onthouden.

Dit is er een schoolvoorbeeld van. @Eppo Gremdaat meent te moeten stellen - op grond van zijn gevoel bij het lezen van de kritiek op ds. ter Linden. ""Zachtmoedigheid, vriendelijkheid, liefde, gebed voor de ander zijn vaak ver te zoeken op dit forum" ds. ter Linden heeft als baan gekozen het misleiden van mensen tot hun eeuwig verderf en ondergang. De oproep om het bij de "feiten" te houden, d.w.z. Schrift en belijdenis als norm te nemen en niet het eigen gevoel als criterium te stellen bij het liefdeloos noemen van medescribenten leidt tot een "tegensputteren". Van iemand die het ds. ter Linden eens is? Nee. Van iemand die zijn leer als bijbels beschouwd? Nee. Waarom? Waarom word het dan gedaan? Is de dwaalleer (van ds. ter Linden) en het weerspreken ervan niet vele malen belangrijker dan het ego wat - naar men meent - wordt "gekwetst"? Is het weerspreken van een medeforummer die men nu eenmaal niet mag nu zo belangrijk dat daarvoor de Bijbelse boodschap moet worden afgezwakt?

(is dat de zo geroemde loyaliteit in een verschil tussen de leer van ds. ter Linden en de gereformeerde belijdenis?)
DDD

Bericht door DDD »

Dat is allemaal wel waar. Maar niet voor niets is het een gezegde dat bij bepaalde verdediging van je standpunt je geen bestrijders meer nodig hebt. Dat is hier wel buitengewoon van toepassing.

Het is de toon die de muziek maakt. Van sommige bestrijders der vrijzinnigheid op dit forum zou je haast zelf vrijzinnig worden, hetgeen God verhoede.
Plaats reactie