Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Bert Mulder »

En zo ontkrachten we het Woord Gods, met onze materialistische philososofie...

Terwijl het steeds duidelijker wordt, dat het onchristelijke model van de uitshuis werkende moeder en de kinderen uitbesteed aan 'daycare' funest is, niet alleen voor het huwelijk, maar ook voor het kind...

Niet voor niets begint echtscheiding 'normaal' te worden in de 'refokring'...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
WimA

Bericht door WimA »

DDD schreef:Maar dat wil nog niet zeggen dat het heersen over een vrouw door een man geen zonde is.
Terecht opmerking. Dat wil het tekstwoord inderdaad niet zeggen. Nog minder zegt het tekstwoord dat de man ervoor moet zorgen dat het tekstwoord vervuld moet worden. Maar dat het tekstwoord vervuld wordt is zeker.
DDD schreef:En overigens hoor ik nooit mensen zeggen dat het de bedoeling is dat vrouwen met smart kinderen baren. Niet dat daar veel twijfel over mogelijk is, maar het gaat om hetzelfde type argument.
Inderdaad.
WimA

Bericht door WimA »

Bert Mulder schreef:En zo ontkrachten we het Woord Gods, met onze materialistische philososofie...
s.v.p. argumenten vanuit de Schrift. Geef maar aan waarom mijn uitleg van de door jouw aangehaalde teksten niet klopt.
Bert Mulder schreef:Terwijl het steeds duidelijker wordt, dat het onchristelijke model van de uitshuis werkende moeder en de kinderen uitbesteed aan 'daycare' funest is, niet alleen voor het huwelijk, maar ook voor het kind...Niet voor niets begint echtscheiding 'normaal' te worden in de 'refokring'...
Niet de "uitshuis" werkende moeder is daar de oorzaak van, maar de godsverlating. Niet het gevolg als de oorzaak beschouwen. Een thuisblijvende moeder die God niet vreest is namelijk ook funest, voor moeder en kind.
Met respect gesproken, maar juist jij redeneert hier aards. Terwijl het gebod geestelijk is.
Bert Mulder
Contacteer:

WimA schreef: Niet de "uitshuis" werkende moeder is daar de oorzaak van, maar de godsverlating. Een thuisblijvende moeder die God niet vreest is namelijk ook funest, voor moeder en kind.
Met respect gesproken, maar juist jij redeneert hier aards. Terwijl het gebod geestelijk is.
Ik heb het over godsverlating in refokring. Zodat de refos gaan leven zoals de wereld, met al de echtscheiding en kinderverlating van dien...

En ook vooral daarom hebben de christenen, en ook de SGP geen argumenten tegen Bussemaker. Omdat men de christelijke principies al veelal losgelaten, behalve enkele trouwen in de lande, waarvan moeders (en vaders) zoals Helma en haar kasteelheer een goed voorbeeld zijn. Maar die zijn ook degenen die onder veranderde wetgeving, zoals Bussemaker voorstaat, zullen lijden. Om des geloofs wil. Omdat ze Bijbelvast zijn in heel hun leven.

Jij hebt het over aards redeneren, maar je vergeet dat het leven van een christen het leven vanuit het principe is. En daarom is het een DOEN. Uit liefde tot God, in de eerste plaats, en liefde tot de naaste. En God wil door de middelen werken. Zo werkt Hij ook onze zaligheid, en die van onze kinderen, door middel van de opvoeding, naast het middel van de prediking des Woords.

En als we zelf onze kinderen niet opvoeden, hoe zullen we dan op deze eis acht geven:
4 Hoor, Israel! de HEERE, onze God, is een enig HEERE!3)
5 Zo zult gij den HEERE, uw God, liefhebben, met uw ganse hart, en met uw ganse ziel, en met al uw vermogen.
6 En deze woorden, die ik u heden gebiede, zullen in uw hart zijn.
7 En gij zult ze uw kinderen inscherpen,4) en daarvan spreken, als gij in uw huis zit, en als gij op den weg gaat, en als gij nederligt, en als gij opstaat.
8 Ook zult gij ze tot een teken binden op uw hand,5) en zij zullen u tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen.
9 En gij zult ze op de posten van uw huis, en aan uw poorten schrijven.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

WimA schreef:
Democritus schreef:
WimA schreef:
Democritus schreef:Mijn moeder was thuis maar heeft het (intellectuele) dilemma waar wij het over hebben nooit gekend omdat zij geen opleidingen gedaan heeft. MM is thuis maar kent dat dilemma wel ondanks dat ze het moederschap echt als een roeping ziet en zegt ik heb promotie gekregen nu ik thuis voor Gods kleintjes mag zorgen.
Hier ben ik het dus hartgrondig mee oneens.
Waarom?
MM heeft opleidingen gedaan itt tot jouw moeder. Opleiding(en) gehad hebben labelen we positief (neem ik aan). dus MM heeft meer kansen gehad - en benut - dan jouw moeder. Daardoor heeft ze - zo zeg jij - een "intellectueel" dilemma om haar "roeping" te vervullen. Het blijft klinken dat "zorgen voor Gods kleintjes" ook wel gedaan kan worden door een minder "intellectueel" iemand die minder kansen heeft gehad om "hoog opgeleid" te worden.
Als er al sprake is van een bepaald gevoel dat men dingen moet "opgeven" bij het moederschap moet dat geweten worden aan de eigen zondige, verkeerde aard. Daar is niet de - wel of niet - genoten opleiding de oorzaak van.
:oO
Wat een onzinnige reactie. :oO
Ga dit hele topic even lezen voor je zulke dingen schrijft!
Ik sta overigens voor geen enkel dilemma als het aankomt op het maken van keuzes hierin.
.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef:
Democritus schreef:(...)MM is thuis maar kent dat dilemma wel ...
Ik sta overigens voor geen enkel dilemma...
:haha
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
MarthaMartha schreef:
Democritus schreef:(...)MM is thuis maar kent dat dilemma wel ...
Ik sta overigens voor geen enkel dilemma...
:haha
even aanvulling lezen.. ;)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
DDD

Bericht door DDD »

Bert Mulder schreef:En zo ontkrachten we het Woord Gods, met onze materialistische philososofie...

(...)
Wat zou je ervan vinden als iemand zonder fatsoenlijke argumentatie dit soort godslasterlijke verwijten over jou zou schrijven?
Bert Mulder
Contacteer:

DDD schreef:

Wat zou je ervan vinden als iemand zonder fatsoenlijke argumentatie dit soort godslasterlijke verwijten over jou zou schrijven?
Lees het hele onderwerp even, dan heb je gelijk een goede onderbouwing van mijn argumenten voor dit verwijt, niet alleen door mij, maar door verschillende forummers.
parsifal

Bericht door parsifal »

Bert Mulder schreef:
DDD schreef:

Lees het hele onderwerp even, dan heb je gelijk een goede onderbouwing van mijn argumenten voor dit verwijt, niet alleen door mij, maar door verschillende forummers.
Naar mijn idee heb je argumenten gegeven (ik ben niet overtuigd dat ze daadwerkelijk over het thuisblijven van de moeder gaan).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Bert Mulder schreef:
DDD schreef:

Doe niet zo raar. Ik heb het hele draadje gelezen en bovendien schreef ik iets over één detailpunt zonder iets over de overige punten te zeggen.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

DDD schreef:
Bert Mulder schreef:
DDD schreef:

Doe niet zo raar. Ik heb het hele draadje gelezen en bovendien schreef ik iets over één detailpunt zonder iets over de overige punten te zeggen.
Doe zelf niet zo raar!
DDD

Bericht door DDD »

Misschien kun je dat even goed toelichten als ik dat zelf deed?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

DDD schreef:Misschien kun je dat even goed toelichten als ik dat zelf deed?
Doe je nu alsof je neus bloedt, of begrijp je echt niet dat het een beetje apart is om iemand op een forum te verwijten dat hij "raar doet". Zo raar is de visie van Bert niet (is de visie die sinds jaar en dag heerst in de Gereformeerde Gezindte), en ik vond het huwelijksformulier er ook een goede onderbouwing van.
parsifal

Bericht door parsifal »

Maar ook in het huwelijksformulier gaat men niet in tegen de uit-huis werkende vrouw. Nu was dat in die tijd misschien iets minder gewoon, maar waren werkelijk alle werksters zonder jonge kinderen?, men zegt ook weinig over kindermeisjes die een deel van de opvoeding van de rijkere kinderen op zich nemen of de kostschoolachtige constructies die er waren voor de rijkere kinderen vanaf hun tienerjaren. En zijn er de preken uit de 19e eeuw (toen veel vrouwen werkten) waarin predikanten dit aan de kaak stellen?

Bert is heel stellig, maar ik vraag me af of die stelligheid terecht is. Begrijp me niet verkeerd. Ik zie het punt van Helma en MarthaMartha ook en ik denk dat zij een goede keuze maken, maar ik zou het niet graag aan iedereen opleggen. En ja ik kan me voorstellen dat als een vrouw 10 kinderen kan opvoeden, een vrouw met een zelfde karakter en werklust er makkelijk een baan bij kan hebben als ze 1 of 2 kinderen heeft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie