Ik ben er gewoon een beetje verdrietig van geworden.WimA schreef:Laat maar @Mara, Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten zeg maar. Het vervelende is dat acties als: "voorraad wegwerken" "meer kan verdienen" enz. het "woekeren met talenten" wordt noemt. Vandaar de excessen - ook in onze gezindte - van het vele gebruik - en misbruik - van onze naasten. Gelegitimeerd door het Bijbelse "woekeren met de talenten". Maar als iemand alleen al denkt dat een ander in zijn nering het "naasten nut beoogd en bevorderd" dan moet dat nodig worden gecorrigeerd.Mara schreef:Ik vind het zo onaardig.Tiberius schreef:Bovendien raakt hij zo van zijn oude voorraad af.refo schreef: Die man gaf die 100 euro korting niet omdat hij je man zo aardig vond, maar omdat hij daardoor meer verdiende aan de transactie.
Nederlanders blijken erg gevoelig voor het woordeken 'korting'.
Wat is er mis met klantvriendelijkheid en klantenbinding?
Er was geen oude voorraad, de man is net gestart met zijn nering.
Er vallen nu folders op de mat.
Op 2e Pinksterdag 20 of 30% korting in de bouwmarkt. Uit de kerk, zo huppekee naar de bouwmarkt, dat is pas Hollands. want waar zijn dan de principes? Of winkelen daar alleen onkerkelijken dan?
De bescheiden middenstander is dicht, die kan dat personeel niet betalen en de man is blij met die ene extra vrije dag, zodat hij ook naar de kerk kan.
Wij hebben nu eenmaal voor bepaalde mensen een "gunning" en het is dan niet fijn als de goede bedoelingen dan gewantrouwd worden of wij worden als naieve types beschouwd, die een sigaar uit eigen doos accepteren.
Mijn zoon, inmiddels thuisgekomen, is ontroerd door het gebaar van de slager. Hij hoopt straks zijn biefstuk op te smikkelen.