Inderdaad en daarbij vond ik deze opmerking erg leeg "Ik treed in uw voetsporen. Van mijn ambt heb ik een helder beeld. 'Wat de toekomst brengen moge', weet geen mens. Maar waarheen het pad ook leidt en hoe ver het ook voert, uw wijsheid en uw warmte draag ik met mij mee."henriët schreef:Inderdaad, ik heb dat ook gemist...DDD schreef:Het was heel mooi. Ik ben benieuwd naar de tekst.
Ik vond het jammer dat er geen verwijzing naar God in het programma voorkwam, behalve in de wens van de voorzitter van de Eerste Kamer. Maar het is natuurlijk ook een openbare vergadering van de Staten Generaal.
" een volk krijgt een koning dat het het verdient" ......
Van koningin Beatrix naar koning Willem-Alexander
Re: Van koningin Beatrix naar koning Willem-Alexander
Vanochtend las ik Hosea 7, wat gaat over de "dag onzes koning", vers 5. De kanttekeningen verklaren hier o.a. een "kroning".
Dit hoofdstuk gelezen hebbende en de tekst(en) van vandaag en gisteren - van Beatrix en Willem Alexander - gehoord hebbende moet vreze ons wel vervullen.
Ons land en volk - en wij - en koningshuis lijken vetgemest te worden voor de dag der slachting.
Dit hoofdstuk gelezen hebbende en de tekst(en) van vandaag en gisteren - van Beatrix en Willem Alexander - gehoord hebbende moet vreze ons wel vervullen.
Ons land en volk - en wij - en koningshuis lijken vetgemest te worden voor de dag der slachting.
Dat klinkt heel erg negatief en eenzijdig. Ik heb vandaag een groot aantal mensen God als hun getuige horen aanroepen!
We wisten van tevoren dat we niet te veel moesten gaan verwachten.
Na wijlen koningin Wilhelmina, is het afgegleden. Maar gebeurt dat niet overal?
Koningin Elisabeth is hoofd van de kerk geworden, toen ze gekroond werd, onze koning is niet het hoofd van onze kerk geworden.
Ook hij heeft de eed gezworen. De naam van onze Allerhoogste Koning is dus niet genegeerd of onaangeroepen gebleven!
Laten wij onze koninklijke familie in onze gebeden gedenken.
En wees blij dat de SGP en ChristenUnie, er (nog) zijn.
Natuurlijk kan het beter, maar dat kan altijd,.
Het kan onszelf beter tot schuld worden, i.p.v. naar hen en anderen te wijzen.
We wisten van tevoren dat we niet te veel moesten gaan verwachten.
Na wijlen koningin Wilhelmina, is het afgegleden. Maar gebeurt dat niet overal?
Koningin Elisabeth is hoofd van de kerk geworden, toen ze gekroond werd, onze koning is niet het hoofd van onze kerk geworden.
Ook hij heeft de eed gezworen. De naam van onze Allerhoogste Koning is dus niet genegeerd of onaangeroepen gebleven!
Laten wij onze koninklijke familie in onze gebeden gedenken.
En wees blij dat de SGP en ChristenUnie, er (nog) zijn.
Natuurlijk kan het beter, maar dat kan altijd,.
Het kan onszelf beter tot schuld worden, i.p.v. naar hen en anderen te wijzen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Profeten die brood eten.WimA schreef:Vanochtend las ik Hosea 7, wat gaat over de "dag onzes koning", vers 5. De kanttekeningen verklaren hier o.a. een "kroning".
Nederland is niet hetzelfde als het Oud Testamentische Israël.
Hier is nog zo'n profetie:
http://www.puntuit.nl/interessant/menen ... t_1_716263
Waarom doen mensen zulke uitspraken als ze niet als profeet zijn aangesteld?
Gistermiddag kreeg ik een telefoontje van een familielid, die in een bepaalde spanning verkeerde vanwege de troonswisseling.refo schreef:Hier is nog zo'n profetie:
Hoezo, vroeg ik, je hoeft er toch niet heen?
En zij vertelde me dit ook. Sommigen uit Gods Volk hadden voorzegd, dat er nooit meer een koning op de Nederlandse troon zou komen.
Die waarheid zouden zij gekregen hebben.
Ik had dit nog nooit eerder gehoord en ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar dit vandaan komt.
Nu lees ik dit in het door refo gelinkte stukje dus ook.
Ik zal er echt de spot niet mee drijven, want dan zijn we niet beter dan de mensen in de dagen van Noach.
Maar kennelijk zijn het bepaalde mensen uit dat Volk, die "meer weten" dan ieder ander?
En nu is deze voorzegging niet uitgekomen, wat nu?
Klopt, ik kende het verhaal ook, al lang eigenlijk. Volgens mij wel eens in de Wachter Sions gelezen ofzo. Al kan ik het op digibron niet meer terugvinden. Deze voorzegging is niet uitgekomen. Toen prinses Beatrix vanmorgen haar handtekening zette moest ik nog even aan die profetie denken.Mara schreef:Gistermiddag kreeg ik een telefoontje van een familielid, die in een bepaalde spanning verkeerde vanwege de troonswisseling.refo schreef:Hier is nog zo'n profetie:
En zij vertelde me dit ook. Sommigen uit Gods Volk hadden voorzegd, dat er nooit meer een koning op de Nederlandse troon zou komen.
Ik had dit nog nooit eerder gehoord en ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar dit vandaan komt.
Ik zal er echt de spot niet mee drijven, want dan zijn we niet beter dan de mensen in de dagen van Noach.
Maar kennelijk zijn het bepaalde mensen uit dat Volk, die "meer weten" dan ieder ander?
Precies... en wij...WimA schreef:Vanochtend las ik Hosea 7, wat gaat over de "dag onzes koning", vers 5. De kanttekeningen verklaren hier o.a. een "kroning".
Ik maak me meer zorgen om de 'kerk' van onze dagen dan van ons Koningshuis. De 'kerk' van onze dagen moet zo nodig op zendingsdagen uitspraken doen over hoe verkeerd anderen zijn over bijv. standen in het genadeleven, de 'kerk' van onze dagen heeft overal een oordeel over klaar, de 'kerk' van onze dagen vindt vroomheid veel belangrijker dan leven uit het geloof. In de Amsterdamse kerk vanmiddag is de Naam van God nog genoeg aangeroepen. Ik oordeel niet over de echtheid daarvan, net zo min als ik oordeel over de echtheid van het aanroepen van die Naam in de 'kerk' van onze dagen.
Nu vergis je je toch deerlijk. Want dit moet duidelijk een valse profeet zijn geweest. Dat blijkt wel uit de uitkomsten. Mensen die zo praten en bladen die zo schrijven zou ik maar niet al te serieus nemen. Mensen die menen meer te weten dan wat voor ogen te zien is, daar kun je maar beter heel voorzichtig mee zijn.Mara schreef:Gistermiddag kreeg ik een telefoontje van een familielid, die in een bepaalde spanning verkeerde vanwege de troonswisseling.refo schreef:Hier is nog zo'n profetie:
Waar dit vandaan komt is niet moeilijk te raden. Op zijn best uit hun eigen interessante hoogmoedige hart. En met schade voor zoveel zielen die denken dat er allemaal niets van blijkt te kloppen.
Dit vind ik in een Wachter uit 1997. Maar daar wordt niet specifiek over de genoemde profetie gesproken.Ons Oranjehuis is dus niet meer zoals het vroeger was. We mogen echter onze koningin nog hebben. Zal er nog een mannelijk zaad uit ons Oranjehuis ooit op de troon komen? Het is de Heere bekend. Het oordeel gaat door en het kan ook niet anders. God mocht Zich over ons geëerbiedigd vorstenhuis willen ontfermen. Hij mocht ook onze koningin willen gedenken, haar nog willen sparen en Zijn genade willen bewijzen, onmisbaar in leven en sterven.
Citaat van ds. Verhoeks?Anker schreef:Dit vind ik in een Wachter uit 1997. Maar daar wordt niet specifiek over de genoemde profetie gesproken.Ons Oranjehuis is dus niet meer zoals het vroeger was. We mogen echter onze koningin nog hebben. Zal er nog een mannelijk zaad uit ons Oranjehuis ooit op de troon komen? Het is de Heere bekend. Het oordeel gaat door en het kan ook niet anders. God mocht Zich over ons geëerbiedigd vorstenhuis willen ontfermen. Hij mocht ook onze koningin willen gedenken, haar nog willen sparen en Zijn genade willen bewijzen, onmisbaar in leven en sterven.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Het is sowieso aan te bevelen meer tijd aan schriftonderzoek te besteden dan de reformatorische Talmoed in al z'n aspecten en uitleg nauwlettend te volgen. Dat voorkomt "nutteloze" twistvragen. Overigens werd de naam van de Heere ook in de tijd van Hosea nog genoeg aangeroepen. Zie hiervoor ook Hosea 7.Anker schreef:Precies... en wij...WimA schreef:Vanochtend las ik Hosea 7, wat gaat over de "dag onzes koning", vers 5. De kanttekeningen verklaren hier o.a. een "kroning".
Ik maak me meer zorgen om de 'kerk' van onze dagen dan van ons Koningshuis. De 'kerk' van onze dagen moet zo nodig op zendingsdagen uitspraken doen over hoe verkeerd anderen zijn over bijv. standen in het genadeleven, de 'kerk' van onze dagen heeft overal een oordeel over klaar, de 'kerk' van onze dagen vindt vroomheid veel belangrijker dan leven uit het geloof. In de Amsterdamse kerk vanmiddag is de Naam van God nog genoeg aangeroepen. Ik oordeel niet over de echtheid daarvan, net zo min als ik oordeel over de echtheid van het aanroepen van die Naam in de 'kerk' van onze dagen.
Op grond van de Schrift en ziende de daden van velen die de naam van de Allerhoogste als getuige en hulp hebben ingeroepen lijkt me het Bijbelse oordeel toch wel zeer duidelijk. Het bevreemd mij dat er zo makkelijk overheen wordt gestapt. De Schrift is toch duidelijk wat er te verwachten is indien men zonder God wil leven.Anker schreef:In de Amsterdamse kerk vanmiddag is de Naam van God nog genoeg aangeroepen. Ik oordeel niet over de echtheid daarvan
Is het aanroepen van de Almachtige om hulp bij het beschermen van o.a. de abortuswet dan niet blasfemisch? En dat hebben toch velen gedaan!
Is de opmerking "Ik oordeel niet" wat in de mond bestorven lijkt te zijn niet gewoon de refo variant op het seculiere "alle opvattingen zijn gelijkwaardig"?
En ja, het oordeel begint inderdaad bij de kerk. In de kerk zongen we zondagavond nog het 6e vers van het Wilhelmus. Na de slotzang. Om dat de koning als "wens" mee te geven. Psalm 49 zou beter op z'n plaats zijn geweest.
Nee, ds. Mallan.-DIA- schreef:Citaat van ds. Verhoeks?Anker schreef:Dit vind ik in een Wachter uit 1997. Maar daar wordt niet specifiek over de genoemde profetie gesproken.Ons Oranjehuis is dus niet meer zoals het vroeger was. We mogen echter onze koningin nog hebben. Zal er nog een mannelijk zaad uit ons Oranjehuis ooit op de troon komen? Het is de Heere bekend. Het oordeel gaat door en het kan ook niet anders. God mocht Zich over ons geëerbiedigd vorstenhuis willen ontfermen. Hij mocht ook onze koningin willen gedenken, haar nog willen sparen en Zijn genade willen bewijzen, onmisbaar in leven en sterven.
Oké.WimA schreef:Het is sowieso aan te bevelen meer tijd aan schriftonderzoek te besteden dan de reformatorische Talmoed in al z'n aspecten en uitleg nauwlettend te volgen. Dat voorkomt "nutteloze" twistvragen. Overigens werd de naam van de Heere ook in de tijd van Hosea nog genoeg aangeroepen. Zie hiervoor ook Hosea 7.Anker schreef:Precies... en wij...WimA schreef:Vanochtend las ik Hosea 7, wat gaat over de "dag onzes koning", vers 5. De kanttekeningen verklaren hier o.a. een "kroning".
Ik ben het met je eens. Alles wat niet uit het geloof is, is zonde. Dat geldt de woorden/gebeden vanmiddag in de Nieuwe Kerk, ook de woorden/gebeden afgelopen zondag in onze GG(iN).Op grond van de Schrift en ziende de daden van velen die de naam van de Allerhoogste als getuige en hulp hebben ingeroepen lijkt me het Bijbelse oordeel toch wel zeer duidelijk. Het bevreemd mij dat er zo makkelijk overheen wordt gestapt. De Schrift is toch duidelijk wat er te verwachten is indien men zonder God wil leven.Anker schreef:In de Amsterdamse kerk vanmiddag is de Naam van God nog genoeg aangeroepen. Ik oordeel niet over de echtheid daarvan
Is het aanroepen van de Almachtige om hulp bij het beschermen van o.a. de abortuswet dan niet blasfemisch? En dat hebben toch velen gedaan!
Is de opmerking "Ik oordeel niet" wat in de mond bestorven lijkt te zijn niet gewoon de refo variant op het seculiere "alle opvattingen zijn gelijkwaardig"?
En ja, het oordeel begint inderdaad bij de kerk. In de kerk zongen we zondagavond nog het 6e vers van het Wilhelmus. Na de slotzang. Om dat de koning als "wens" mee te geven. Psalm 49 zou beter op z'n plaats zijn geweest.
Psalm 49:7:
Schoon hij zich op deez' aard' in wellust baadt,
En ieder roemt zijn weeld' en overdaad,
Hij daalt nochtans, gelijk zijn gans geslacht,
Vervreemd van God, in 's afgronds donk'ren nacht.
Gij dan, o mens, hoe waard, hoe groot in eer;
Zo gij den wil versmaadt van uwen Heer',
Dan gaat gij, als de beesten, haast verloren;
Een wis verderf is u ten lot beschoren.
Werd bij ons in de kerk gezongen bij het overlijden van prinses Juliana indertijd. Ik vond dat wel een bijzondere keus.
Inmiddels een opmerking gehoord van Herman Pleij.
Er was vandaag opvallend weinig/geen ruimte voor religie..
Er was vandaag opvallend weinig/geen ruimte voor religie..