Tijdens het zgn. grote gebed blijf ik zitten, omdat er anders kinderen rollebollend door de bank gaan en ik moeilijk orde kan houden...
Staand bidden, moet dat ?
Re: Staand bidden, moet dat ?
In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
Tijdens het zgn. grote gebed blijf ik zitten, omdat er anders kinderen rollebollend door de bank gaan en ik moeilijk orde kan houden...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Democritus
Hellend vlak Luther! Hier sneuvelen de principes onder het geweld van het pragmatismeLuther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Zeker, maar tijdens het gebed vind ik eerbied nog belangrijker.Democritus schreef:Hellend vlak Luther! Hier sneuvelen de principes onder het geweld van het pragmatismeLuther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- JolandaOudshoorn
Ik geloof dat mijn kinderen dat 1x zouden proberen en dan zo schrikken van de consequenties dat ze het voortaan wel latenLuther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
Maar ja, ik word dan ook gekwalificeerd als "strenge" moeder.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- jakobmarin
Ik snap die symboliek niet zo, omdat veel zoons ook gaan staan, niet als hoofd van het gezin.Luther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
En een vrouw (en kinderen) kunnen toch ook zelf tot God bidden, dat hoeft toch niet via jou?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Luther zegt helemaal niet dat vrouw en kinderen via de man tot God bidden!!jakobmarin schreef:Ik snap die symboliek niet zo, omdat veel zoons ook gaan staan, niet als hoofd van het gezin.Luther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
En een vrouw (en kinderen) kunnen toch ook zelf tot God bidden, dat hoeft toch niet via jou?
Wel dat de man namens zijn gezin tot God bidt.
- jakobmarin
Namens = uit naam vaneilander schreef:Luther zegt helemaal niet dat vrouw en kinderen via de man tot God bidden!!jakobmarin schreef:Ik snap die symboliek niet zo, omdat veel zoons ook gaan staan, niet als hoofd van het gezin.Luther schreef:In het staan laat de man zien dat hij als hoofd van het gezin en ook namens zijn gezin voor God nadert. Die symboliek houd ik graag in stand omdat ik het een mooie symboliek vind.
Wel dat de man namens zijn gezin tot God bidt.
Als ik iets doe "uit naam van" iemand, dan doet die iemand dat zelf dan niet.
Maar goed, maakt verder niet zoveel uit.
dan blijft nog over:
jakobmarin schreef:Ik snap die symboliek niet zo, omdat veel zoons ook gaan staan, niet als hoofd van het gezin.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- Abrihearma
Zo zie je maar weer: Zoveel zielen, zoveel gedachten, en ieder vogeltje zingt zoals het hem/haar gebekt is.
Dan staat er in de bijbel dat er bij God 'geen aanneming des persoons' is. Als je bid, doe het dan met alle aandacht en eerbied, want 'u nadert een heilig God' . Wij kunnen niet voor Hem bestaan, dan alleen door Jezus Christus 'die ons een voorbidder is' Soli Deo Gloria, Hem alleen de eer !
Dan staat er in de bijbel dat er bij God 'geen aanneming des persoons' is. Als je bid, doe het dan met alle aandacht en eerbied, want 'u nadert een heilig God' . Wij kunnen niet voor Hem bestaan, dan alleen door Jezus Christus 'die ons een voorbidder is' Soli Deo Gloria, Hem alleen de eer !
Wie zichzelf tot bezem maakt moet niet klagen over het stof.