Misschien niet; gelukkig heeft het RD dat tijdperk achter zich gelaten.-DIA- schreef:Ik vond de advertentie wel erg in het oog springend. Ik geloof niet dat deze advertentieTiberius schreef:Ok, dan neem ik mijn woorden onmiddellijk terug.WimA schreef:Ik herinner me enige postings die je eerder hebt geplaatst. o.a. deze:Tiberius schreef:Wat die Jongbloed-advertentie betreft: dat is gewoon een commerciële kwestie, zowel van Jongbloed als van RD uit. De advertentie past binnen het beleid, genereert inkomsten, dus: voilà, plaatsen dat ding.
Misschien heeft GBS wel de hele achterkant van de 1e tabloid opgekocht om reclame te maken...of deze:Tiberius schreef:Sorry Afgewezen, daar kan ik als moderator niets over zeggen.En als mensen met een groene naam op dit forum dan snel roepen dat het allemaal "gewoon" is helpt dat niet echt.Tiberius schreef:Ik heb dacht ik gezegd (in ieder geval bedoeld), dat ik als moderator niet alles kan zeggen. Maar dat wil niet zeggen, dat ik als moderator helemaal niets kan zeggen.
Laten we die advertentie maar als een complot tussen EMG en Jongbloed beschouwen om de HSV te promoten.
"erdoor" had gekund als dr. C.S.L Janse nog hoofdredacteur was.
Het RD op tabloid-formaat
Re: Het RD op tabloid-formaat
Wel grappig om te lezen dat er zelfs rond het RD complottheorieën bestaan. 

Ik ben tevreden met het resultaat dat hier om 17:15 op de mat plofte.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik ook; mooie krant, leest ook op de iPad goed, met de nieuwe app.
EMG bij deze hartelijk gefeliciteerd (sorry, geen complot dit keer).
EMG bij deze hartelijk gefeliciteerd (sorry, geen complot dit keer).
Wel jammer dat de pagina's niet altijd naadloos op elkaar aansluiten, foto's verspringen een beetje. Dat moet morgen wel beter! En dat cadeaupapieromslagje, vréselijk.
Verder: kostelijk, dit formaat. Had veel eerder zo moeten zijn.
Tja, dat was een sigaar uit eigen doos, begreep ik. Die zijn nooit zo lekker.Anker schreef:En dat cadeaupapieromslagje, vréselijk.
De gelijmde pagina's sluiten inderdaad niet helemaal aan elkaar aan.Anker schreef:Wel jammer dat de pagina's niet altijd naadloos op elkaar aansluiten, foto's verspringen een beetje. Dat moet morgen wel beter! En dat cadeaupapieromslagje, vréselijk.
Bovendien heb je een moeilijk weg te werken vouw als je iets wilt kopiëren.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Inderdaad, we staan onszelf vaak behoorlijk in de weg met onze behoudende inslag. Als ik de hoofdredacteur van het RD was geweest, .... Hoe het ook zij, de wisseling van formaat van het RD is een historische gebeurtenis en ik heb er naar Luthers voorbeeld een gezellig dagje van gemaakt met het hele gezin.Anker schreef:Verder: kostelijk, dit formaat. Had veel eerder zo moeten zijn.
Dit zijn geen zaken die echt met een 'behoudende inslag' te maken hebben.jan34willem schreef:Inderdaad, we staan onszelf vaak behoorlijk in de weg met onze behoudende inslag. Als ik de hoofdredacteur van het RD was geweest, .... Hoe het ook zij, de wisseling van formaat van het RD is een historische gebeurtenis en ik heb er naar Luthers voorbeeld een gezellig dagje van gemaakt met het hele gezin.Anker schreef:Verder: kostelijk, dit formaat. Had veel eerder zo moeten zijn.
Denk ik dan, met mijn boerenverstand.
(alhoewel, het is waar, ik heb bar weinig met boeren)
Het komt op de inhoud aan, en het uiterlijk is slechts bijzaak...
In dit geval dan.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik vind het top. Mijn vrouw ook, terwijl van tevoren wat sceptisch was.
Van mij had het niet gehoeven. Achter zo'n grote krant kun je je even geheel afzonderen, terwijl bij zo'n klein krantje je niet even helemaal afgezonderd zit.
Daarbij komt dat je bij een grote krant zo heerlijk veel tekst op een pagina had. Bij de tabloid denk je 'moet ik nu alweer omslaan'? Zo is de krant ook snel uit voor het idee.
Maar goed. Als ze zo geweldig er mee in hun schik zijn moeten ze het maar doen.
Alleen jammer dat we nu wel weer met een serie storingen te maken zullen krijgen met de nieuwe drukpers. Dat schijnt onvermijdelijk te zijn. Gisteren, de tweede verschijningsdag was dat voor de eerste maal een feit.
Wel merkwaardig dat de redactie vervolgens volstaat met een 'mededeling' dat de krant later verschijnt door een storing op de nieuwe drukpers. Excuses zijn daar niet voor nodig, want dat het zo gaat ,daar heeft elke abonnee natuurlijk het volste begrip voor. Maar de krant is nog nooit zo laat geweest. Hij kwam pas na 20.00 uur.
Daarbij komt dat je bij een grote krant zo heerlijk veel tekst op een pagina had. Bij de tabloid denk je 'moet ik nu alweer omslaan'? Zo is de krant ook snel uit voor het idee.
Alleen jammer dat we nu wel weer met een serie storingen te maken zullen krijgen met de nieuwe drukpers. Dat schijnt onvermijdelijk te zijn. Gisteren, de tweede verschijningsdag was dat voor de eerste maal een feit.
Wel merkwaardig dat de redactie vervolgens volstaat met een 'mededeling' dat de krant later verschijnt door een storing op de nieuwe drukpers. Excuses zijn daar niet voor nodig, want dat het zo gaat ,daar heeft elke abonnee natuurlijk het volste begrip voor. Maar de krant is nog nooit zo laat geweest. Hij kwam pas na 20.00 uur.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Er is net zoveel redactionele tekst als anders.caprice schreef:Van mij had het niet gehoeven. Achter zo'n grote krant kun je je even geheel afzonderen, terwijl bij zo'n klein krantje je niet even helemaal afgezonderd zit.
Twee minpuntjes:
- de verlijming. Wat mij betreft stoppen ze daar gelijk mee. Gewoon alles losbladig, veel makkelijker.
- de familieberichten (rouw- en trouwadv.) staan midden in de krant, gisteren 4 pagina's. Daarna ging het nieuws weer verder. Ik zou die pagina's helemaal achterin plaatsen, dus na de economie-pagina.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Verlijming vind ik wel prima eigenlijk. Je houdt alles makkelijk in de hand.Luther schreef:Er is net zoveel redactionele tekst als anders.caprice schreef:Van mij had het niet gehoeven. Achter zo'n grote krant kun je je even geheel afzonderen, terwijl bij zo'n klein krantje je niet even helemaal afgezonderd zit.
Twee minpuntjes:
- de verlijming. Wat mij betreft stoppen ze daar gelijk mee. Gewoon alles losbladig, veel makkelijker.
- de familieberichten (rouw- en trouwadv.) staan midden in de krant, gisteren 4 pagina's. Daarna ging het nieuws weer verder. Ik zou die pagina's helemaal achterin plaatsen, dus na de economie-pagina.
Je tweede opmerking heeft niks met overgang naar tabloid te maken: dat was nl. in de oude krant ook al zo. Ik weet eigenlijk niet waarom het RD deze keuze maakt. Ik ben er wel aan gewend, het maakt mij niet echt uit.
Bij ons was de krant gewoon op tijd, maar ja, wij wonen ook in een uithoek van het land.caprice schreef:Van mij had het niet gehoeven. Achter zo'n grote krant kun je je even geheel afzonderen, terwijl bij zo'n klein krantje je niet even helemaal afgezonderd zit.

Verder ben ik bijzonder tevreden met de krant, ik vind het heerlijk lezen!
En over dat afzonderen, caprice, daar heb je toch geen krant voor nodig. Anders moet je die van afgelopen zaterdag goed bewaren, kun je daar bij ogenblikken nog eens lekker achter kruipen. Nostalgie ten top!
Sommige mensen hebben helemaal geen krant gekregen. Niet iedere bezorger mag of kan om 20 uur nog de weg op.