Luther schreef:huisman schreef:Luther schreef:huisman schreef:Er is nog geen sprake van ten halve keren....voorlopig is de JSF nog steeds de enige kandidaat om de F16 te vervangen.
Bij huisman dringt de twijfel door...
...nog....
...voorlopig...
Het gaat de goede kant op...

De goede kant? Zal wel komen omdat in jouw kringen twijfel het hoogste goed is

In dit geval is twijfel beter dan JSF-automatisme....
Besef je wel wat je zegt? Dankzij de politiek die nu al decennia besluitenloosheid laat zien t.a.v. keuzes bij Defensie zitten we met een enorme groeiende kostenpost. Enerzijds het oude materiaal waar de andere Navo landen zo langzamerhand om gaan lachen anderszijds dat Nederland altijd liet zien dat ze mee konden komen en nu steeds meer achterblijven. Materiaal wat opgeslagen staat en staat te verroesten omdat er partijen moeite hebben had dat oud materiaal eventueel in verkeerde handen zou komen. Ministeries (waaronder Defensie) die al jaren met enorme kosten zitten mbt ingevoerde Logistieke- en Financielesystemen. Honderden miljoenen heeft dat al gekost en daar hoor je het volk niet over omdat het volk meer snapt van een vliegtuigje dan ingewikkelde logistieke computersystemen. (Een consultant zal je nooit in Jip en Janneke taal horen, want dan gaat het volk het snappen en gaan de opdrachten opeens niet meer door, dus ga je moeilijk doen en zorg je er voor dat meer collega's binnen komen en natuurlijk vooral overal maatwerk in je systemen invoeren. Dat garandeert de komende jaren genoeg werk).
Zoals altijd zie je de politiek en het volk zich intern druk maken en allemaal knikkend dat het zoveel kost ............. heeft iemand al eens gedacht wat het onze bedrijven heeft opgeleverd? Neem bijvoorbeeld Stork en Fokker Aerospace hoeveel die werk en geld genereren door die opdrachten en ook internationaal mee kunnen lopen met de technische ontwikkelingen. Deze bedrijven kunnen nog steeds innoveren en daar heeft het JSF project aardig aan bijgedragen.
@huisman, hoe lang kunnen die rammelende F16 van ons nog in de lucht blijven? Hoe zit het met die F16's die dienen in Afghanistan, houden die het nog vol of kunnen we die daar achter laten straks als we klaar zijn omdat vervoer naar NL veel te duur is?