welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?
Re: welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?
het nieuwe boek van medeforummer Aritha

Senta's bruidsvlucht
Senta, een Saksisch meisje van 14 jaarwendes oud, droomt ervan te trouwen met Bernlef. Haar droom verandert in een afschuwelijke nachtmerrie als haar geliefde wordt gedood door een Frankische krijger en haar vader haar uithuwelijkt aan een wrede, oude man.
Senta wordt niet alleen gekweld door verdriet, maar ook door angst. Wat heeft de droom van haar oma te betekenen? Zal zij de eeuwenoude gebruiken in haar stam omver gooien door te buigen voor een kruis? De eigenwijze Senta besluit haar lot te ontvluchten. Ze verlaat het Saksische dorpje en gaat een onbekende toekomst tegemoet.
Senta´s tocht lijkt gedoemd te mislukken, want het gevaar loert overal. Niet alleen de mannen uit haar dorp zitten achter haar aan; er is ook nog een Frankische krijger, die met zijn gevolg de moord op een missionaris wil wreken. Hij is degene, die uit zelfverdediging haar toekomstige echtgenoot vermoordde. Kan Senta hem ontlopen?
Beschermt de rode zwaardkraal in de vogelspeld haar afdoende of zal ze toch haar knieën moeten buigen voor de onbekende God van de Franken?

Senta's bruidsvlucht
Senta, een Saksisch meisje van 14 jaarwendes oud, droomt ervan te trouwen met Bernlef. Haar droom verandert in een afschuwelijke nachtmerrie als haar geliefde wordt gedood door een Frankische krijger en haar vader haar uithuwelijkt aan een wrede, oude man.
Senta wordt niet alleen gekweld door verdriet, maar ook door angst. Wat heeft de droom van haar oma te betekenen? Zal zij de eeuwenoude gebruiken in haar stam omver gooien door te buigen voor een kruis? De eigenwijze Senta besluit haar lot te ontvluchten. Ze verlaat het Saksische dorpje en gaat een onbekende toekomst tegemoet.
Senta´s tocht lijkt gedoemd te mislukken, want het gevaar loert overal. Niet alleen de mannen uit haar dorp zitten achter haar aan; er is ook nog een Frankische krijger, die met zijn gevolg de moord op een missionaris wil wreken. Hij is degene, die uit zelfverdediging haar toekomstige echtgenoot vermoordde. Kan Senta hem ontlopen?
Beschermt de rode zwaardkraal in de vogelspeld haar afdoende of zal ze toch haar knieën moeten buigen voor de onbekende God van de Franken?
- SecorDabar
Ik hoop het boek van Karl Heinrich von Bogatzky te lezen met de titel:
Vertraute Umgang einer glaubige seele mit Gott und unserem Heilande Jezus Christi bestehend in Gottseligen Betrachtungen und Gebeten
Het duitstalige boek met 330 bladzijden naar de eerste uitgave van 1752 is gratis te lezen op www.books.google.nl
Het boek heeft 39 betrachtingen bestemd voor de zwakgelovigen.
Ik hoop er t.z.t een recensie voor dit forum te geven wat de inhoud betreft
Vertraute Umgang einer glaubige seele mit Gott und unserem Heilande Jezus Christi bestehend in Gottseligen Betrachtungen und Gebeten
Het duitstalige boek met 330 bladzijden naar de eerste uitgave van 1752 is gratis te lezen op www.books.google.nl
Het boek heeft 39 betrachtingen bestemd voor de zwakgelovigen.
Ik hoop er t.z.t een recensie voor dit forum te geven wat de inhoud betreft
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Dit boek zal ik niet zo snel kopen, maar ik zou het wel graag willen lezen.
http://www.arkmedia.nl/heijningen-steen ... orgen.html
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
zij schrijft wel leuk (en vaak precies de spijker op z'n kop...)Mara schreef:Dit boek zal ik niet zo snel kopen, maar ik zou het wel graag willen lezen.
Alleen de titel is al geweldig, in deze tijd waarin bij iedere niet-direct-zichtbare kwaal wordt door de goegemeente wordt gedacht dat je depressief bent.
En voor de prijs hoef je het niet te laten liggen.
Een fijne manier van de dingen bij naam noemen heeft ze.
Ik vond het jammer dat ik het zo gauw uit had.....
Een fijne manier van de dingen bij naam noemen heeft ze.
Ik vond het jammer dat ik het zo gauw uit had.....
Ik heb het toch maar besteld.
Ik had vanmorgen een bestellijstje voor de boekhandel, en inderdaad voor de prijs hoef je het niet te laten
Ik had vanmorgen een bestellijstje voor de boekhandel, en inderdaad voor de prijs hoef je het niet te laten

- MarthaMartha
Ze heeft er nog meer...Mara schreef:Ik heb het toch maar besteld.
Zo herkenbaar veel dingen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
O dank je, misschien smaakt het naar meer. Schrijft of schreef zij ook niet in de Visie, een column?MarthaMartha schreef:Ze heeft er nog meer...Mara schreef:Ik heb het toch maar besteld.
- MarthaMartha
ja, en in het RD ookMara schreef:O dank je, misschien smaakt het naar meer. Schrijft of schreef zij ook niet in de Visie, een column?MarthaMartha schreef:Ze heeft er nog meer...Mara schreef:Ik heb het toch maar besteld.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik ga weer op een boek van Erich Remarque uit, De weg terug.
En nu aan 't lezen. Jongejonge, ik wou dat ik elke week zo'n boek kreeg...Afgewezen schreef:Ik ga weer op een boek van Erich Remarque uit, De weg terug.
Een preek van ds. G. Bredeweg over Zondag 30 vraag en antwoord 82
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«