Systematic Theology (Dogmatiek)

ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Hoi,

de link van puritanbooks klopt niet Zeeuw?

Wat te denken van deze:

Systematic Theology
Louis Berkhof, hardback
Berkhof's loyalty to the well-defined lines of the Reformed Fath, his concise and compact style and his up-to-date treatment have made this work the most important twentieth century compendium of Reformed Theology. 'The work seemed particularly important to me', writes the author', in view of the widespread doctrinal indifference of the present day, of the . . . confusion in the minds of professing Christians, of the insidious errors that are zealously propagated even from the pulpits . . . . If there ever was a time when the Church ought to guard her precious heritage, . . . that was entrusted to her care that time is now'.
Price: £14.95 [$24.52]

-----------------------------------------

Charles Hodge - Systematic Theology
Abridged Edition, edited by Edward N Gross
During his long tenure at Princeton Seminary, Charles Hodge (1797 - 1878) personally trained more than 2,000 students. Having been in print since its publication in 1872-72, His Systematic has served as a primary textbook in many leading seminaries.

Now there is a careful abridgement of Hodge's theology in a convenient single volume. This abridged edition captures the full essence of Hodge's theology, minus the more esoteric material and untranslated Latin quotations. Incisive study questions at the end of the volume will help to make Hodge's Systematic Theology useful not only to students of theology bug also to interested laypeople for many decades to come.
Price: £17.95 [$29.44]

------------------------------
Systematic Theology
R L Dabney, hardback
Price: £19.95 [$32.72]

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Op de site van FP Church is Boston wel te krijgen:

A View of the Covenant of Grace
Thomas Boston, paperback
This volume will be a most valuable acquisition to the libraries of Ministers and Christians generally. Its doctrine is thoroughly scriptural; its argument is compelling; and the reading of it will certainly prove an enriching experience

It ranks among the best works ever written on the Covenant and deserves the widest possible readership. One cannot read this book without entertaining the hope that the biblical doctrine of God's Covenant of Grace will once again be restored to our churches and, above all, to the hearts of the Lord's people.

Price: £6.95 [$11.40]
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
memento

Bericht door memento »

Op sommige boeken is christianbook.com is wat goedkoper (mn reprints). Voor $8,- per jaar (zonder koopverplichting oid) kan je member worden. Dan krijg je tevens gratis alle catalogussen thuisgestuurd. Verzendkosten 35%.

Charles Hodge - Systematic Theology (3 delen): $25,-

Wayne Grudem - Systematic Theology, $30,-

The works of Jonathan Edwards, 2dl, $60, 2000 pagina's vol kleine letters op A4 formaat

The works of BB Warfield (waarin ook 2 boeken over dogmatische artikelen), 10 delen, $50, members $40.

Donald Bloesch - Essentials of Evangelical Theology (geschreven vanuit een open 'evangelicale' visie, 2 delen, $12

En de volgende boeken kan ik ook aanraden van christianbook (mn vanwege de prijs):

The complete sermons of Martin Luther, 7 delen, $40, members $30

-----------------
Voorderest heeft Trinity Book Services ook een aantal aardige boeken tegen een leuke prijs. Verzendkosten daar zijn 20%

Lorainne Boettner - The Reformed doctrine of Predestination, $6,50

Francis Turretin - Institutes of Elenctic Theology, 3 delen, $80,-

Dabney - Systematic Theology, $22,50

Dr. Robert L. Reymond - A new systematic theology of the Christian Faith, $29

Voorderest voor wie interesse heeft in verzamel-werken van bekende puriteinen, ook aardig om daar eens rond te snuffelen, zoals bv the Works van:
- Andrew Fuller, 3dl, $60
- Augustus Toplady, $19
- Ezekiel Hopkins, 3dl, $67
- Edwards Payson, 3dl, $40
- John Flavel, 6dl, $120
- John Newton, 6dl, $122
- Thomas Manton, 3dl, $51

Kortom, vergelijk die prijzen maar eens met de prijzen van de nederlandse uitgaven. Een hele goede reden om in t Engels te gaan lezen :). Zeker met de lage dollarkoers (1 EUR > $1,25), dus alle prijzen kan je delen door 1,25 om uit te komen op de prijs in euri's.

Mocht er iemand zijn die boeken wil bestellen, maar niet in bezit is van een CreditCard, of betalen via internet niet vertrouwd, dan kan je eventueel meebestellen met mij (ik bestel regelmatig bij genoemde winkels), neem daarover dan even contact op via u2u of mail.

Memento

[Aangepast op 12/2/04 door memento]
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wie is Francis Turretin? Volgens de link een Geneefs theoloog in de 17e eeuw. Ik was zijn naam al eens tegengekomen. Er staat dat hij de beste uitlegger van de gerefomeerde leer 'is genoemd'. Dit leek mij erg suggestief, of beter commercieel. Heeft iemand een genuanceerdere mening voorhanden?
En nog iets. Kan iemand mij een soort theological dictionary of reformed dogmatics/history o.i.d. aanwijzen op internet. Dus niet een boek, maar een site?
memento

Bericht door memento »

Herman, Turretin was één van de grote namen van zijn tijd. Turretinni's werk werd in het verleden gebruikt als dogmatiek aan bekende universiteiten, zoals bv Princeton.

Turretinni is in de gereformeerde gezindte slecht bekend, en al helemaal niet geliefd, dit mn door zn filosofische stijl (niet bevindelijk). Uit de bevindelijke hoek is hij volgens mij alleen geciteerd door Steenblok

Zie voor wat meer info over Turretinni http://www.apuritansmind.com/FrancisTur ... rretin.htm
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bedankt Memento, ik had zelf de link ook al gevonden via google.
Ik snap alleen niet waar je je mening vandaan haalt dat Turretin niet of weinig geciteerd zou zijn. Zoiets zou iets meer onderzoek vergen, in voornamelijk schrijfsels van na 1700.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Kent iemand onder ons ook Thomas Ridgley (of Ridgeley)? Ik kan niets over hem vinden. In ieder geval geen leverbare titels van hem, terwijl hij toch een Body of Divinity (4 vol.) heeft geschreven. Hij leefde tussen 1650 en 1750, meen ik.
timo

Bericht door timo »

lees nu die van Kersten maar ook calvijn (institustie) is waardevol
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Heb een goudmijntje aangeschaft. Een interlineare bijbel! :) Ik zie hem pas morgen, maar ik geniet er nu al van.

Verder krijg ik met s.klaas, kerst en verjaardag altijd Bunyan van mijn schoonmoeder. Heb 3 boeken gelezen en wordt er nu wat moe van. Is het misschien een keer mogelijk dat de lezer een gelovige IS?

Brakel's redelijke godsdienst gelezen. Kon ver met die man gaan. Helaas het geknutsel met allen/allerlei (is gewoonweg onzin), voor de rest prima boek zover ik het kan overzien.

Standen in genadeleven/het verbond gelezen van Moerkerken. Werd ik vedrietig van. V.d. Zwaag is eenzijdig citeren verweten. Dit boek wordt in staande gehouden door ongeveer 3 oudvaders. Zonder die lui zou het hele verhaal als een kaartenhuis in elkaar zakken, aangezien hij geen bijbelse onderbouwing heeft dan enkel het aantippen van halve zinnen of "bevindelijke" interpretatie van stukken tekst.

Ik ben gek op Spurgeon. Na de bijbel lees ik dat het liefst.

Ik heb werken van Philpot gelezen. Ze doen me aan de prediking bij ons in de kerk denken.

Ik heb een boekje vol preken van de Erskines gelezen. Mooie preken.

Ik zoek nog een tweedehands versie van de institutie van Calvijn voor niet te veel centjes.

Grappig genoeg heb ik ook veel Chaim Potok gelezen. De kaballistische kant van zijn verhalen hebben raakvlakken met de bevindelijke idealen die ik tegen kom. Het mystieke ervaren heeft ook daar de boventoon gekregen.
Plaats reactie