In de (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente in Rijssen is een zoon van kerkenraadslid en zelfs de vrouw van een ouderling jaren organist(e) geweest. (De laatste speelt zover ik weet nog steeds)Afgewezen schreef:Nou, bij ons wel, hoor. En dat zal wel vaker gebeuren. Hoe kleiner de gemeente, hoe groter de kans.Yesenaer schreef:komt niet veel voor dat er een ouderling is waarvan zijn kinderen kerkorganist zijn.Hendrikus schreef:Waarschijnlijk komt dat vaker voor dan je denkt.Yesenaer schreef:Wist je dat........het wel eens voorkomt dat vader de preek leest en zoon de samenzang begeleidt in kerk?
Maar niet bij ons, want wij hebben geen leesdiensten
Wist je dat........[6]
Re: Wist je dat........[6]
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Als je maar vaak genoeg afscheidt. komt er een moment dat de heer des huizes voorgaat dan wel preekleest, de vrouw het orgel bespeelt, de oudste zoon in de diakenbank zit, de tweede zoon collecteert en de dochter als kosteres fungeert.-DIA- schreef: In de (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente in Rijssen is een zoon van kerkenraadslid en zelfs de vrouw van een ouderling jaren organist(e) geweest. (De laatste speelt zover ik weet nog steeds)
~~Soli Deo Gloria~~
- Bert Mulder
- Contacteer:
Tja, mijn zoon speelt ook het orgel, en ik ben ouderling...Yesenaer schreef:Wist je dat........het wel eens voorkomt dat vader de preek leest en zoon de samenzang begeleidt in kerk?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
..Jean en ik 2 heerlijke dagen gehad hebben
..we in Parijs waren
..ik zo vol indrukken ben
..we geweldige oppas hadden
..onze kinderen het erg leuk hebben gehad
..de was volledig verzorgd is.. ( ook de strijk die ik voor vandaag had laten staan;))
..onze kelderkast/koelkast/ vriezer aangevuld is
..dit komt omdat mijn zusje geld van een anoniem persoon ((en ze wil het gewoon niet zeggen
) had gekregen om daar een kar vol boodschappen voor ons mee te halen
..ik erg dankbaar ben!
..we in Parijs waren
..de was volledig verzorgd is.. ( ook de strijk die ik voor vandaag had laten staan;))
..dit komt omdat mijn zusje geld van een anoniem persoon ((en ze wil het gewoon niet zeggen

..ik erg dankbaar ben!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
"voor vandaag had laten staan" wie gelooft dat?henriët schreef:..Jean en ik 2 heerlijke dagen gehad hebben
..we in Parijs waren
..dit komt omdat mijn zusje geld van een anoniem persoon ((en ze wil het gewoon niet zeggen) had gekregen om daar een kar vol boodschappen voor ons mee te halen
..ik erg dankbaar ben!

BJD schreef:"voor vandaag had laten staan" wie gelooft dat?henriët schreef:..Jean en ik 2 heerlijke dagen gehad hebben
..we in Parijs waren
..dit komt omdat mijn zusje geld van een anoniem persoon ((en ze wil het gewoon niet zeggen) had gekregen om daar een kar vol boodschappen voor ons mee te halen
..ik erg dankbaar ben!![]()

Toch echt waar

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bij ons twee ouderlingen die organist zijn.Yesenaer schreef:komt niet veel voor dat er een ouderling is waarvan zijn kinderen kerkorganist zijn.Hendrikus schreef:Waarschijnlijk komt dat vaker voor dan je denkt.Yesenaer schreef:Wist je dat........het wel eens voorkomt dat vader de preek leest en zoon de samenzang begeleidt in kerk?
Maar niet bij ons, want wij hebben geen leesdiensten
En twee ouderlingen waarvan hun zoon organist is.
En ik denk dat we geen kleine gemeente hebben.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Volgens mij komt het juist vaak voor. Bij ons zijn twee zoons van een diaken ook organist.Bert Mulder schreef:Tja, mijn zoon speelt ook het orgel, en ik ben ouderling...Yesenaer schreef:Wist je dat........het wel eens voorkomt dat vader de preek leest en zoon de samenzang begeleidt in kerk?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik vind strijken één van de leukste huishoudelijke klusjes, maar je moet wel een goed strijkijzer hebben. De mijne ging op zaterdagmiddag stuk en die grote Duitse supermarkt had er toevallig eentje in de aanbieding, 20 euro, lichtgroen, zag er leuk uit, voelde goed in de hand. Maar na 3 strijksessies begon dat ding al te druipen en werd nietmeer goed heet. Hij staat nu in de schuur voor evt. doehetzelf klusjes of hobby.henriët schreef:BJD schreef:"voor vandaag had laten staan" wie gelooft dat?henriët schreef:..Jean en ik 2 heerlijke dagen gehad hebben
..we in Parijs waren
![]()
Toch echt waar
Ik heb weer een degelijk merk gekocht, stuk duurder, maar het gaat veel sneller.

Goed gereedschap is echt het halve werk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik vind strijken ook een leuke bezigheid hoor, vooral 's avonds.. ondertussen of bellen, of iets beluisteren.Mara schreef:Ik vind strijken één van de leukste huishoudelijke klusjes, maar je moet wel een goed strijkijzer hebben. De mijne ging op zaterdagmiddag stuk en die grote Duitse supermarkt had er toevallig eentje in de aanbieding, 20 euro, lichtgroen, zag er leuk uit, voelde goed in de hand. Maar na 3 strijksessies begon dat ding al te druipen en werd nietmeer goed heet. Hij staat nu in de schuur voor evt. doehetzelf klusjes of hobby.henriët schreef:BJD schreef:"voor vandaag had laten staan" wie gelooft dat?henriët schreef:..Jean en ik 2 heerlijke dagen gehad hebben
..we in Parijs waren
![]()
Toch echt waar
Ik heb weer een degelijk merk gekocht, stuk duurder, maar het gaat veel sneller.![]()
Goed gereedschap is echt het halve werk.
Mmmm, zoek je nog een bijbaantje misschien?Ik vind strijken ook een leuke bezigheid hoor, vooral 's avonds.. ondertussen of bellen, of iets beluisteren.
nou, als jij je strijkwas hier brengt, vanuit huis een strijkservice beginnen, wie weet wat het oplevert:)Marieke schreef:Mmmm, zoek je nog een bijbaantje misschien?Ik vind strijken ook een leuke bezigheid hoor, vooral 's avonds.. ondertussen of bellen, of iets beluisteren.
Ik geloof inmiddels niet meer zo in de waarachtigheid van sommige vragen op Refoweb.
Hoe dat zo?helma schreef:Ik geloof inmiddels niet meer zo in de waarachtigheid van sommige vragen op Refoweb.
Mag dat hier gezegd worden?helma schreef:Ik geloof inmiddels niet meer zo in de waarachtigheid van sommige vragen op Refoweb.
Het betreft immers een 'bevriende sistersite'?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«