MarthaMartha schreef:Mara schreef:Parkeertarieven. Vijf minuutjes te laten aankomen bij de automaat, of een voorganger die treuzelt met zijn pinpas, en hup, weer een uur moeten betalen.
Het zou wettelijk geregeld moeten worden dat je gewoon per minuut betaalt.
En bij de ziekenhuizen zou het kaartje gekoppeld moeten worden aan het daadwerkelijk bezoeken ervan. Zou veel gestress schelen voor mensen die een doktersafspraak hebben.
liever een uurtje extra betalen dan stressen....
(al vind ik het sowieso schandalig dat je als patient moet betalen, laten ze dat voor bezoek doen - best - maar voor je gewone (wat is gewoon) doktersbezoeken niet....)
In de parkeergarages van sommige ziekenhuizen zetten forensen hun auto neer, omdat het soms ideaal vlakbij een metro, bus of trein is. Daarom is het veel te snel en onnodig vol. Een aantal jaren geleden waren de tarieven daar vriendelijker dan in de garages in de stad. Maar dat is inmiddels veranderd, misschien wel om deze reden. En inmiddels staan de betaalautomaten in het ziekenhuis, wat de drempel ook verhoogt (kennelijk).
En als dat 1.50 euro per uur moet kosten, prima, maar men betaalt voor 5 of 10 minuten een vol uur, en aangezien iedereen dat moet doen, is dat dikke winst voor de beheerder lijkt mij en niet terecht.
In het nieuwe E rasmus wordt een metrostation in het ziekenhuis gerealiseerd, misschien dat er dan meer mensen met o.v. komen.
Dat wordt met 3 ziekenhuizen inéén, een gigantisch complex, ik meen dat er alleen al 18.000 man/vrouw personeel dagelijks in en uit moet.