De Schrift wordt zeker verklaard. En daar mogen we het mee doen.-DIA- schreef:Wordt het bij jullie nog verklaard dan? In Wierden wisten de "leraars" er echt geen raad mee...Hendrikus schreef:DIA, hou toch eens op. De leraars kennen het vaak zelf niet meer. Als je er zo over denkt, op basis van jouw ervaringen, dan zit je gewoon in de verkeerde kerk.-DIA- schreef: Nee het ligt anders... God trekt Zich meer een meer terug, en de leraars kennen het vaak zelf niet meer. Is het dan een wonder dat je het niet veel meer hoort? Zouden we niet wakker moeten worden en de geschriften die ons van ons voorgeslacht nagelaten zijn moeten onderzoeken? De tijd is ernstig, en ik voel wel aan dat velen het niet te zwaar opnenemen. Zeg dan maar dat ik het zwaar zie, daar gaat het echt niet over, het gaat niet over zwaarheid, maar er mocht eens waarheid en klaarheid komen. En dan moet ik mezelf erbij insluiten.
Wat zou het mooi zijn als je eens het goede ging zien, in plaats van te klagen over deze sombere tijden, in plaats van de Heere bijna te verwijten dat Hij niet meer zou werken....
Als dat niet genoeg is, als je daarbovenop nog een stukje mystiek zoekt, dan zul je dat niet vinden.
Het probleem is volgens mij dat je zelf niet weet wát je zoekt. "De leraars kennen het vaak zelf niet meer". Maar wat dan dat "het" is, dat benoem je niet.
Maar ik geloof dat ik 't ook helemaal niet wil weten. Laten we ons maar bij het Woord houden.