Wist je dat........[6]

Simon

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Simon »

Eppo Gremdaat schreef:Wat ik wel enigszins ongepast vind, is dat AD vermeldt dat prinses Mabel naar Lech met wintersportvacantie gaat. Natuurlijk, de herinneringen aan het ski-ongeluk zijn bij velen nog vers. Maar of dat nou zo nodig in de krant moet....
Wat wil je dan? een Sovjet Unie of Vaticaan, waar alles onder het kleed geveegd wordt?
Of dat we na bijna 10 jaar pas te horen krijgen dat pr. Willem Alexander destijds, in 1991, de ziekte van besnier Boeck had ?
Nee, een democratie behoort gewoon open te zijn.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
refo

Bericht door refo »

Eppo Gremdaat schreef:Wat ik wel enigszins ongepast vind, is dat AD vermeldt dat prinses Mabel naar Lech met wintersportvacantie gaat. Natuurlijk, de herinneringen aan het ski-ongeluk zijn bij velen nog vers. Maar of dat nou zo nodig in de krant moet....
http://www.refdag.nl/achtergrond/konink ... h_1_710530
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

refo schreef:
http://www.refdag.nl/achtergrond/konink ... h_1_710530
Tja, AlgemeenDagblad, ReformatorischDagblad, Die krant lees ik niet zo erg Trouw :nonnon :hum
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Simon schreef:
Wat wil je dan? een Sovjet Unie of Vaticaan, waar alles onder het kleed geveegd wordt?
Of dat we na bijna 10 jaar pas te horen krijgen dat pr. Willem Alexander destijds, in 1991, de ziekte van besnier Boeck had ?
Nee, een democratie behoort gewoon open te zijn.
Tuurlijk. Moet ik hier ook vermelden welke kwalen ik heb? Zomaar in het kader van de democratie?
Ook al ben je prins (wat ik overigens niet ben), dan heb je nog recht op privacy.
Mara

Bericht door Mara »

Ik vond een bericht in de Volkskrant http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... oeck.dhtml, waarin bekend gemaakt wordt dat deze ziekte bij toeval aan het licht kwam. Er moest een thoraxfoto gemaakt worden tijdens een duikkeuring.
Er is dus niks onder het kleed geschoffeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Mara schreef:Er was vanmiddag ook in het nieuws dat prinses Mabel met de kinderen, gewoon gaat skiën in Lech.
laat dat 'gewoon' erg gerust af. Dat zal heel wat tranen kosten denk ik. Dapper dat ze het doet.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:
Mara schreef:Er was vanmiddag ook in het nieuws dat prinses Mabel met de kinderen, gewoon gaat skiën in Lech.
laat dat 'gewoon' erg gerust af. Dat zal heel wat tranen kosten denk ik. Dapper dat ze het doet.
Zo werd het gezegd op de radio.
Vind je het dapper?
freek

Bericht door freek »

helma schreef:
Eens. Ik zie het als vergelijkbaar met toch weer autorijden na betrokken te zijn geweest bij een ernstig auto-ongeluk. Voor de verwerking is het goed om de 'oorzaak van het onheil' niet te vermijden.
huisman

Bericht door huisman »

...prekensite een nieuwe site is begonnen voor beroepingswerk ?

http://www.beroepingswerk.info/index.php
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
henriët

Bericht door henriët »

Fijn dat ze de energie krijgt om haar leven desondanks - hoe zwaar ook- op te pakken.
Het zal best moeilijk zijn om een jaar na het ongeluk terug te komen op een plaats waar je toen een aantal dagen nog met elkaar was..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara

Bericht door Mara »

henriët schreef:
Fijn dat ze de energie krijgt om haar leven desondanks - hoe zwaar ook- op te pakken.
Het zal best moeilijk zijn om een jaar na het ongeluk terug te komen op een plaats waar je toen een aantal dagen nog met elkaar was..
Dat leven had ze al opgepakt, vlak na die skivakantie.
Dat is volgens mij één van de moeilijkste dingen. Doorgaan met leven, voor haar kinderen in de eerste plaats.
Ik denk dat het ook een bewijs is dat ze de familie Moosbrugger niets verwijten.
Ik zag laatst nog de persconferentie weer, het was zo veelzeggend dat de arts sprak : mogelijk te lang gereanimeerd.
Ik hoop dat ze desondanks een fijne vakantie mogen hebben, MET ELKAAR.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

....kerkgangers op Urk nu ook met de auto en fiets naar de kerk mogen komen? ;) http://www.opurk.nl/nieuws/algemeen/233 ... geoorloofd
Simon

Bericht door Simon »

Wilhelm schreef:....kerkgangers op Urk nu ook met de auto en fiets naar de kerk mogen komen? ;) http://www.opurk.nl/nieuws/algemeen/233 ... geoorloofd
Col 2:16,17
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Simon

Bericht door Simon »

Nog even naar aanleiding van het inmiddels gesloten kliksafe topic, waarbij een politie medewerker opriep eens wat uit te testen, betr. bepaalde websites:
Zelfs de veiiligheid van een website betwisten en uitzoekenn is al strafbaar.
Wat een land.

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1163013W/
- Oswald Chambers -
huisman

Bericht door huisman »

Simon schreef:Nog even naar aanleiding van het inmiddels gesloten kliksafe topic, waarbij een politie medewerker opriep eens wat uit te testen, betr. bepaalde websites:
Zelfs de veiiligheid van een website betwisten en uitzoekenn is al strafbaar.
Wat een land.

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1163013W/
Toen Henk Krol opkwam voor homorechten werd hij omarmd door liberaal Nederland. Nu hij met opkomt voor ouderenrechten wordt hij verguisd door liberaal Nederland.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten