Film De Schepping – na groot succes Noord Nederland – nu in de Randstad
Op zondag 13 januari 2013 wordt in de Stadsgehoorzaal in Leiden de film ‘De Schepping – de aarde is getuige’ vertoond.
Na het grote succes in het Noord-Oosten van Nederland in het voorjaar van 2012 – ruim 6000 bezoekers in 5 plaatsen – zal de film nu in diverse plaatsen in de Randstad vertoond worden.
De film vormt een indrukwekkende reconstructie van de eerste week van het leven op aarde: de zesdaagse schepping, zoals in de Bijbel is beschreven en bevat beelden vanuit de hele wereld, die de schoonheid en samenhang van de schepping tonen op een wijze, zoals die nog niet eerder gepresenteerd is.
De film wordt voorafgegaan door een korte documentaire, waarin prof. dr. Walter Veith uiteenzet, welke onwaarschijnlijkheden de evolutietheorie bevat en hoeveel plausibeler het Bijbelse scheppingsverhaal is als verklaring voor het leven op aarde.
Iedereen die belangstelling heeft voor de vraag hoe het leven op aarde is ontstaan, krijgt de unieke mogelijkheid met een andere visie kennis te maken dan de evolutietheorie
Leiden : 13 januari , Stadsgehoorzaal, Leiden
Rotterdam: 10 februari, Rotterdamse Schouwburg
Zoetermeer: 24 maart, Stadstheater Zoetermeer
De toegang is gratis.
Meer informatie: http://www.de-schepping-leiden.nl
Tags: "De Schepping", de aarde is getuige, Prof. dr. Walter Veith
Film De Schepping- nu in de Randstad
Re: Film De Schepping- nu in de Randstad
Ik keek op de website, het gaat uit van de zevendedagsadventisten?
Deze mensen houden op zaterdag hun rustdag, dus zien er geen bezwaar in om de film op zondag te vertonen.
Maar volgens mij voelen reformatorische christenen zich niet onbezwaard om naar de bios te gaan.
Voor wie is deze film eigenlijk bedoeld, toch voor mensen die hier niet in geloven?
welk bewijs hebben wij nodig?
Deze mensen houden op zaterdag hun rustdag, dus zien er geen bezwaar in om de film op zondag te vertonen.
Maar volgens mij voelen reformatorische christenen zich niet onbezwaard om naar de bios te gaan.
Voor wie is deze film eigenlijk bedoeld, toch voor mensen die hier niet in geloven?
welk bewijs hebben wij nodig?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geweldig, ik heb de film in Apeldoorn gezien.
Deze film brengt het verlangen groot naar een nieuwe hemel en nieuwe aarde waar gerechtigheid woont, en waar degenen die de Here Jezus hebben liefgehad bij Hem zullen zijn.
Tevens is het heerlijk om van Zijn Grootheid en van Zijn Schepping te mogen proeven, die ook onze Schepper is maar ook onze Herschepper naar het beeld van Christus door Zijn Verlossing.
vr.gr.
Marin
Deze film brengt het verlangen groot naar een nieuwe hemel en nieuwe aarde waar gerechtigheid woont, en waar degenen die de Here Jezus hebben liefgehad bij Hem zullen zijn.
Tevens is het heerlijk om van Zijn Grootheid en van Zijn Schepping te mogen proeven, die ook onze Schepper is maar ook onze Herschepper naar het beeld van Christus door Zijn Verlossing.
vr.gr.
Marin
Heb je daar een film voor nodig? 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara schreef:Heb je daar een film voor nodig?
@Mara, zeker niet, maar ik denk wel "dat alles kan meewerken ten goede voor die Hem liefhebben", je kan mensen op allerlei manieren proberen te bereiken, die twijfelen, niet meer zien zitten, geloofsonzekerheden, vastgeroest zitten in een bepaalde traditie waarin zij "geduwd" zijn, terwijl 'het geloof van/in Jezus' een vaste zekerheid moet zijn en daarom bevestigingen nodig hebben.
vr.gr.
Marin
- J.C. Philpot
Komt deze film ook online?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
J.C. Philpot schreef:Komt deze film ook online?
@J.C.Philpot, ik denk het niet, jammer, nu heeft Prof.Walter Veith enorm veel studie's verricht over de schepping/evolutie ik zal de site hier vermelden.
http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=85
vr.gr.
Marin
Is dit de nieuwe Kent Hovind?
Jongere schreef:Is dit de nieuwe Kent Hovind?
@Jongere, nee op lange na niet, als ik jou was zou ik eerst zijn levensgeschiedenis van prof.dr. W.Veith aanhoren hoe het leven van een atheist en overtuigd evolutionist volledig op zijn kop heeft gezet.
En daarna zijn lezingen om een beeld van verschillende onderwerpen te kunnen beoordelen.
Het heeft mij vanuit het geloof in de Here Jezus meer overzicht gegeven van zaken die het geloof versterken.
vr.gr.
marin