Spaar- en ruilkaartjes AH Barneveld

Gesloten
Cees

Spaar- en ruilkaartjes AH Barneveld

Bericht door Cees »

Is dit een joke of is dit echt?

http://goedgelovig.wordpress.com/2012/1 ... ot-succes/
AH kerkplaatjesactie in Barneveld groot succes
Geplaatst op 28 december, 2012 door goedgelovig
De kerkplaatjes-actie van de Albert Heijn in Barneveld is een groot succes. Na de landelijke voetbalplaatjesactie in 2010 en de actie met de lokale turnvereniging eind vorig jaar prijken dit jaar kerkgebouwen en de hoofden van predikanten, ouderlingen en gemeenteleden op de kaartjes die gratis worden weggeven bij de kruidenier bij elke tien euro aan boodschappen.

De grote drommen jeugd voor de ingang van de supermarkt zijn nauwelijks in bedwang te houden wanneer er weer een klant naar buiten komt. Gelukkig staan er dranghekken. ‘Heeft u misschien kerkplaatjes?’, schreeuwt een meisje naast me. ‘Helaas niet’, antwoordt de vrouw snel, maar haar zenuwachtige drafje doet toch anders vermoeden. Een paar jongens zetten de achtervolging in. Met een gilletje werpt ze wat plaatjes op de grond en weet zo met haar boodschappenkar te ontkomen.
Joey Vermeer is een van de jeugdige verzamelaars. Hij heeft al twee albums helemaal vol. ‘De hele familie doet mee’, vertelt hij trots. ‘Maar het viel nog niet mee ze allemaal te vinden hoor’, laat hij weten. ‘De plaatjes met Voorgangers, Ouderlingen en Diakenen heb je zo compleet, maar die Kerkverlaters en Randkerkelijken zijn echt lastig bij elkaar te krijgen. Waren er ook zo veel. Maar het is uiteindelijk toch gelukt.’
Jaap de Koning is tot nu toe minder fortuinlijk: ’Ik heb m’n album bijna compleet en mis alleen nog het nieuwe gebouw van De Doorbrekers, vertelt hij. Maar niemand wil ruilen en als je uiteindelijk dan maar geld biedt, blijkt dat ze echt mega-veel willen hebben. Echt onbetaalbaar’, zegt hij teleurgesteld.’
Filiaalhouder van de AH in Barneveld, Daniël van Ophemert, is zeer tevreden over de loop van de actie. ‘Het loopt als een tierelier’, vertelt hij trots. ‘Nog nooit zoveel omzet gedraaid. Overigens: tijdens een van de ruilmiddagen in de kerstvakantie kunnen onze jongste klanten proberen de verzameling kerkplaatjes compleet te krijgen. Komt allen!’
Krijg je dan van zulke gesprekken: Alsjeblieft neem jij ds Roos en ik wil ds Bredeweg. Oh wie wil bieden op 10x ds Vd Kamp?
Mister
Administrator

Re: Spaar- en ruilkaartjes AH Barneveld

Bericht door Mister »

Jaap de Koning werkt bij de GBS. :huhu :huhu
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Natuurlijk is dit niet echt.
Hoewel, als dit er echt zou zijn weet ik zeker dat zo'n actie ook echt een succes zou zijn.
In de uiterste rechterflank komt mensverheerlijking nog voor, al is dat gelukkig minder vergeleken met vroeger.
Cees

Bericht door Cees »

Inmiddels kreeg ik ook diverse mailtjes van vrienden uit Barneveld. Die gaven aan hier nog nooit van gehoord te hebben .... er gaven er zelfs aan dat het best leuk zou zijn ...........

Dus topic mag dicht :)
henriët

Bericht door henriët »

:lock
Tot uw dienst :super
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara

Bericht door Mara »

Henriët, het slotje is nog niet dicht, pak even de goede sleutel ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten