Het was ook zozeer geen verwijt..Jongere schreef:Dat lijkt me logisch, maar als je "eenzijdigheid" zó ruim definieert, dan zegt het niets meer. Dan zijn we allemaal 'schuldig', dus is het ook geen verwijt meer.dennis schreef:Nou.. Ik heb het niet helemaal gelezen, en daarom ben ik voorzichtig, maar een volkomen objectief boek bestaat volgens mij niet. De mening van de auteur klinkt er m.i. altijd op de een of andere manier in door, door bepaalde keuzes etc.huisman schreef:Idd het is meer een overzichtswerk van zeer verschillende reformatorische meningen over belangrijke onderwerpen.refo schreef:Als het boek één ding niet is, dan is het eenzijdig.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
'Verraad me niet', van Tessa de Loo. Mooi geschreven!
Bij het kerstpakket van de kerk ontving ik een mooi boek.
Ik ben het nog niet aan het lezen, maar ik hoop er snel mee te beginnen.
Het boek heet:
EEN BEPROEFDE STEEN
door ds. J. Mol,
predikant in onder meer Rijssen.
Het voorwoord is geschreven door
ds. D. de Wit, eveneens eerder
predikant te Rijssen.
Het boek bevat 7 preken van onze
geliefde oud-herder- en -leraar.
Ik ben het nog niet aan het lezen, maar ik hoop er snel mee te beginnen.
Het boek heet:
EEN BEPROEFDE STEEN
door ds. J. Mol,
predikant in onder meer Rijssen.
Het voorwoord is geschreven door
ds. D. de Wit, eveneens eerder
predikant te Rijssen.
Het boek bevat 7 preken van onze
geliefde oud-herder- en -leraar.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nieuw boek van haar Zita?Zita schreef:'Verraad me niet', van Tessa de Loo. Mooi geschreven!
Ik heb De Tweeling van haar en de meisjes van de suikerwerkfabriek. Maar die heb ik uitgeleend en weet niet meer aan wie.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het is haar nieuwste boek, ja. Uit 2011, geloof ik.Mara schreef:Nieuw boek van haar Zita?Zita schreef:'Verraad me niet', van Tessa de Loo. Mooi geschreven!
Ik heb De Tweeling van haar en de meisjes van de suikerwerkfabriek. Maar die heb ik uitgeleend en weet niet meer aan wie.
Afwisselend 'Margaretha' van Jan Siebelink (roman over het leven van Margaretha van Parma) en 'Texas-Arendsoog' (bijzonder levensecht epos over een schier onoverwinnelijke cowboy). Dat laatste boek moet u mij maar niet al te zeer aanrekenen. Griep maakt zelfs zulke boeken acceptabel ter verstrooiing. Gisteren las ik overigens nog een boek van Ben de Raaf; 'Commotie in Crooswijk' oid. Ik ben echt enorm benieuwd hoe diep ik morgen gezonken ben. 'Pietje Bell' misschien. Of 'De vijf'.
Heb met de kerst 'Eredienst aan huis' gelezen van Huib de Vries. Wat een geweldig mooi boek! Wat een goede verhalen van thuislezers en hun motieven.
Kun je eens een tipje van de sluier oplichten omtrent het vetgedrukte?Anker schreef:Heb met de kerst 'Eredienst aan huis' gelezen van Huib de Vries. Wat een geweldig mooi boek! Wat een goede verhalen van thuislezers en hun motieven.
Hier is al een topic over.Mister schreef:Kun je eens een tipje van de sluier oplichten omtrent het vetgedrukte?Anker schreef:Heb met de kerst 'Eredienst aan huis' gelezen van Huib de Vries. Wat een geweldig mooi boek! Wat een goede verhalen van thuislezers en hun motieven.
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... thuislezen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Israëls Wachter sluimert niet.
Staande aan het aanrecht.Erasmiaan schreef:Israëls Wachter sluimert niet.
Misschien kun je die aanvullen met jouw bevindingen uit het boek?huisman schreef:Hier is al een topic over.Mister schreef:Kun je eens een tipje van de sluier oplichten omtrent het vetgedrukte?Anker schreef:Heb met de kerst 'Eredienst aan huis' gelezen van Huib de Vries. Wat een geweldig mooi boek! Wat een goede verhalen van thuislezers en hun motieven.
Afgewezen schreef:Misschien kun je die aanvullen met jouw bevindingen uit het boek?huisman schreef:Hier is al een topic over.Mister schreef:Kun je eens een tipje van de sluier oplichten omtrent het vetgedrukte?Anker schreef:Heb met de kerst 'Eredienst aan huis' gelezen van Huib de Vries. Wat een geweldig mooi boek! Wat een goede verhalen van thuislezers en hun motieven.
Ik neem aan dat je Ankers bevindingen bedoeld.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Opnieuw: Uit het zielenleven van prof G Wisse.
Ik heb net het boek "Nooit te laat" uitgelezen. Van Karen Kingsburry.
Ik heb de laatste tijd zelden tijd voor een roman ( of neem er de tijd niet voor)
maar dit boek mòest ik lezen, tm middernacht.
Ik heb de laatste tijd zelden tijd voor een roman ( of neem er de tijd niet voor)
maar dit boek mòest ik lezen, tm middernacht.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....