Hoezo wil je een uitzondering voor nieuwe (direct uitzonderlijk gedragende) leden?Oorspronkelijk gepost door LecramOok dan lijkt het me nog nuttig de persoon in kwestie eerst te benaderen.Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Een uitzondering vormen m.i. situaties waarin overduidelijk sprake is van overtreding van de forumregels.
Een uitzondering zou ik bepleiten voor nieuwe leden die zich direct uitzonderlijk gedragen. Voor leden die een langere reputatie hebben zou ik eerst zelf benaderen.
Onze plicht om eerst met de betrokkene te praten
Tuchtmaatregelen zoeken of het maar verdragen.Oorspronkelijk gepost door anemoondit heb ik allemaal precies op hierbovenomschreven manier gedaanOorspronkelijk gepost door LecramWe hebben gratis u2u van OSW gekregen. laten we daar dankbaar gebruik van maken.Oorspronkelijk gepost door mementoDat van 2 of 3 getuigen gaat over een (grove) zonde waar vermaand moet worden, en als hij niet luisterd uit de gemeente Gods gezet wordt. Oftwel, kerkelijke tucht. Volgens mij is dat wat anders dan een onenigheid op een forum.Oorspronkelijk gepost door Lecram Waarom niet? Er zijn 2420 leden op het forum. Dan is er altijd wel een 'medestander' te vinden. Laten we niet de regel die Jezus ons zelf heeft gegeven afdoen met 'dat is te moeilijk'
Lecram, kan je misschien iets nader toelichten hoe je dit in praktijk in gedachten hebt. Ik vind het een btje moeilijk voor te stellen hoe zoiets in de praktijk gaat werken. Hoe wil je, als 1 op 1 contact via u2u op niets uitloopt, die 2 of 3 getuigen erbij halen? Via u2u?
En verder:
Zo staat het in Matth. 18:
15 Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.
16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
Het gaat niet om een grove zonde, maar als iemand tegen je gezondigd heeft.
echter, het heeft niet geholpen
wat nu?
Iets anders zit er niet op.
- Miscanthus
Zo iemand wordt volgens de kerkelijke weg onder censuur gezet. Zou jij toch moeten weten A3anus!Oorspronkelijk gepost door Adrianus"Oorspronkelijk gepost door anemoondit heb ik allemaal precies op hierbovenomschreven manier gedaanOorspronkelijk gepost door LecramWe hebben gratis u2u van OSW gekregen. laten we daar dankbaar gebruik van maken.Oorspronkelijk gepost door memento Dat van 2 of 3 getuigen gaat over een (grove) zonde waar vermaand moet worden, en als hij niet luisterd uit de gemeente Gods gezet wordt. Oftwel, kerkelijke tucht. Volgens mij is dat wat anders dan een onenigheid op een forum.
Lecram, kan je misschien iets nader toelichten hoe je dit in praktijk in gedachten hebt. Ik vind het een btje moeilijk voor te stellen hoe zoiets in de praktijk gaat werken. Hoe wil je, als 1 op 1 contact via u2u op niets uitloopt, die 2 of 3 getuigen erbij halen? Via u2u?
En verder:
Zo staat het in Matth. 18:
15 Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.
16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
Het gaat niet om een grove zonde, maar als iemand tegen je gezondigd heeft.
echter, het heeft niet geholpen
wat nu?
Iemand te moeten beschouwen als heiden en tollenaar is in het kerkelijk leven het eindstation. Volgende stations (fysieke dwang) zijn niet aan de orde. Uiteraard blijft ook de mogelijkheid van het gebed voor de inkeer en bekering van zo iemand.
Iemand kan met verkeerde bedoelingen lid zijn geworden om het forum te verzieken. Dat merk je snel genoeg. Dan moet je direct in kunnen grijpen.Oorspronkelijk gepost door MarikenHoezo wil je een uitzondering voor nieuwe (direct uitzonderlijk gedragende) leden?Oorspronkelijk gepost door LecramOok dan lijkt het me nog nuttig de persoon in kwestie eerst te benaderen.Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Een uitzondering vormen m.i. situaties waarin overduidelijk sprake is van overtreding van de forumregels.
Een uitzondering zou ik bepleiten voor nieuwe leden die zich direct uitzonderlijk gedragen. Voor leden die een langere reputatie hebben zou ik eerst zelf benaderen.