De gemeente waarin ik zit heeft een eigen dominee maar de preek over Openbaring werd gehouden door een gastpredikant. Toen de gemeente vacant was herinner ik me ook dat dat er wel preken over Openbaring gehouden zijn namelijk een over de paarden uit Openbaring 7 en een preek over ik meen Openbaring 6 en 8. Misschien dat twee preken in een heel jaar uit een Bijbelboek weinig zijn het komt in ieder geval wel voor.Mara schreef:Over het algemeen hoor je minder vaak een preek over Openbaring. Zeker als je in een vacante gemeente kerkt, een gastpredikant neemt dan over het algemeen geen tekst uit dit laatste Bijbelboek mee.
Het is vaker een predikant, die bijv. een serie predikaties er over houdt.
Wij hadden vroeger thuis een serie bandjes van ds. Cabaret, die er heel veel over gepreekt heeft.
Een enkel bandje bleef bewaard en dankzij het krakkemikkige cassetterecordertje van mijn moeder, kon ik nog wel eens naluisteren.
En dan is het opmerkelijk hoe sommige predikanten een visie hadden.
Het is dan een preek uit de jaren 60 of 70, maar verrassend actueel.
Ik weet dat deze naam gevoelig ligt, jammergenoeg, maar toch wil ik hem noemen. Omdat ik er heel zegenrijk onderwijs heb mogen ontvangen.
Wie is dit beest gelijk?
Re: Wie is dit beest gelijk?
Re: Wie is dit beest gelijk?
Ds. A. Moerkerken heeft in Enter eens een indrukwekkende preek gehoudeden over het blazenMara schreef:Over het algemeen hoor je minder vaak een preek over Openbaring. Zeker als je in een vacante gemeente kerkt, een gastpredikant neemt dan over het algemeen geen tekst uit dit laatste Bijbelboek mee.
Het is vaker een predikant, die bijv. een serie predikaties er over houdt.
Wij hadden vroeger thuis een serie bandjes van ds. Cabaret, die er heel veel over gepreekt heeft.
Een enkel bandje bleef bewaard en dankzij het krakkemikkige cassetterecordertje van mijn moeder, kon ik nog wel eens naluisteren.
En dan is het opmerkelijk hoe sommige predikanten een visie hadden.
Het is dan een preek uit de jaren 60 of 70, maar verrassend actueel.
Ik weet dat deze naam gevoelig ligt, jammergenoeg, maar toch wil ik hem noemen. Omdat ik er heel zegenrijk onderwijs heb mogen ontvangen.
van de zesde bazuin, Opemb. 9:13-21.
Ik heb de preek nog op een cassettebandje. En daar wordt volgens ds. Moerkerken gesproken
over de opkomst van de Islam als een grote vijand van de Kerk.
En opvallend is ook dat de kanttekenaren van de Statenvertaling daar ook al op
wezen in de 17e eeuw! Maar ook hoe dit plaats vindt onder de zesde bazuin.
Bij de zevende bazuin begint de eeuwugheid. Dat laat ook
iets zien hoe laat het is op de wereldklok.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«