Fjodor schreef:, dat verklaart een hoop.Mara schreef:Jij leest dus hier niet, maar schrijft alleen maar?Simon schreef:
Waarom iets lezen wat het nooit haalt bij God's Woord.
Alles is nl minder..
Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?
- MarthaMartha
Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gods Woord wordt hier slecht gelezen.Mara schreef:Jij leest dus hier niet, maar schrijft alleen maar?Simon schreef:
Alles is nl minder..
Kijk alleen maar eens in de wedergeboortediscussie.
Boordevol meningen, maar wat God er van vindt interessert geen mens.
Waar slaat dat nu weer op?refo schreef:Gods Woord wordt hier slecht gelezen.Mara schreef:Jij leest dus hier niet, maar schrijft alleen maar?Simon schreef:
Alles is nl minder..
Afgewezen schreef:Waar slaat dat nu weer op?refo schreef:Gods Woord wordt hier slecht gelezen.Mara schreef:Jij leest dus hier niet, maar schrijft alleen maar?Simon schreef:
Alles is nl minder..
Refo zegt het cru maar hij heeft helaas gelijk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat valt me toch van je tegen Huisman; ik had jouw postings toch wel anders ingeschat.huisman schreef:Afgewezen schreef:Waar slaat dat nu weer op?refo schreef:Gods Woord wordt hier slecht gelezen.
Maar goed, dan weet ik hoe ze bedoeld zijn.
Ik zal het duidelijker maken. Mensen kijken in de SB,WS, boek van ds Kort wat wedergeboorte is. Zouden wij dat niet beter in Gods Woord kunnen opzoeken en dan biddend onderzoeken of die nieuwe geboorte al ons deel is geworden?Tiberius schreef:Dat valt me toch van je tegen Huisman; ik had jouw postings toch wel anders ingeschat.huisman schreef:Afgewezen schreef:Waar slaat dat nu weer op?refo schreef:Gods Woord wordt hier slecht gelezen.
Maar goed, dan weet ik hoe ze bedoeld zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Van dit soort opmerkingen word ik altijd een beetje kregel. Ten eerste, over wat een zaak is tussen God en onze ziel, hoeven we op dit forum geen mededelingen te doen. Dus wie zegt dat dit niet gebeurt?huisman schreef: Ik zal het duidelijker maken. Mensen kijken in de SB,WS, boek van ds Kort wat wedergeboorte is. Zouden wij dat niet beter in Gods Woord kunnen opzoeken en dan biddend onderzoeken of die nieuwe geboorte al ons deel is geworden?
In de tweede plaats is iedereen hier erop uit om zoveel mogelijk Gods Woord na te spreken. Er is niemand die zegt: wat in de Bijbel staat, interesseert me niet, nee hoor, ik houd me aan ds. Roos, of ds. Kort, of wie dan ook.
Wie denkt dat hij alleen de Bijbel naspreekt, is nogal naïef. Hij vergeet dat hij meteen zijn eigen mening en uitleg aan die van vele anderen toevoegt.
1.Niemand zegt dat dit niet gebeurdAfgewezen schreef:1.Van dit soort opmerkingen word ik altijd een beetje kregel. Ten eerste, over wat een zaak is tussen God en onze ziel, hoeven we op dit forum geen mededelingen te doen. Dus wie zegt dat dit niet gebeurt?huisman schreef: Ik zal het duidelijker maken. Mensen kijken in de SB,WS, boek van ds Kort wat wedergeboorte is. Zouden wij dat niet beter in Gods Woord kunnen opzoeken en dan biddend onderzoeken of die nieuwe geboorte al ons deel is geworden?
2.In de tweede plaats is iedereen hier erop uit om zoveel mogelijk Gods Woord na te spreken. Er is niemand die zegt: wat in de Bijbel staat, interesseert me niet, nee hoor, ik houd me aan ds. Roos, of ds. Kort, of wie dan ook.
Wie denkt dat hij alleen de Bijbel naspreekt, is nogal naïef. Hij vergeet dat hij meteen zijn eigen mening en uitleg aan die van vele anderen toevoegt.
2.Je hebt gelijk bedankt voor de correctie.
- J.C. Philpot
Beste Afgewezen,Afgewezen schreef:Ten eerste, over wat een zaak is tussen God en onze ziel, hoeven we op dit forum geen mededelingen te doen.
Er is inderdaad niet altijd plaats voor, ook niet op het forum. Maar toch, 1 Petrus 3:15b zegt: wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en eerbied. Ik vind het daarom onbijbels individualistisch om te stellen: "dat is een zaak tussen God en onze ziel", alsof daarmee de kous af is.
En nogmaals, dat betekend niet dat we keurmeestertje hoeven te spelen of op een ongeestelijke manier elkaar moeten bevragen of ons geestelijke leven showen aan anderen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik reageerde op de opmerking van huisman.J.C. Philpot schreef:Beste Afgewezen,Afgewezen schreef:Ten eerste, over wat een zaak is tussen God en onze ziel, hoeven we op dit forum geen mededelingen te doen.
Er is inderdaad niet altijd plaats voor, ook niet op het forum. Maar toch, 1 Petrus 3:15b zegt: wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en eerbied. Ik vind het daarom onbijbels individualistisch om te stellen: "dat is een zaak tussen God en onze ziel", alsof daarmee de kous af is.
- J.C. Philpot
En ik was het niet eens met die reactieAfgewezen schreef:Ik reageerde op de opmerking van huisman.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Huisman had het over wat we in de binnenkamer moeten doen. Daar rekenschap van geven is iets anders dan rekenschap geven van de hoop die in je is.J.C. Philpot schreef:En ik was het niet eens met die reactieAfgewezen schreef:Ik reageerde op de opmerking van huisman.
Het was toch maar een schertstopic.Yesenaer schreef:
Ik wilde net een foto uploaden van mijn volgestouwde boekenkastAfgewezen schreef:Het was toch maar een schertstopic.Yesenaer schreef:
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon