Schrijven en zo.
Re: Schrijven en zo.
Ik doe hier genoeg inspiratie op. 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tussen alle slechte boeken zitten ook goede...
Er zou een strenge straf moeten staan op het schrijven, uitgeven en vertalen van slechte boeken.
Er zou een strenge straf moeten staan op het schrijven, uitgeven en vertalen van slechte boeken.
Ach, waarom? De economie moet ook draaien...refo schreef:Tussen alle slechte boeken zitten ook goede...
Wat knap dat jij je oordeel er al over uitspreekt, alvorens je één letter gelezen hebt.refo schreef:Tussen alle slechte boeken zitten ook goede...
Waarover?Mara schreef:Wat knap dat jij je oordeel er al over uitspreekt, alvorens je één letter gelezen hebt.refo schreef:Tussen alle slechte boeken zitten ook goede...
Wie het vatte kan, vatte het! Zoiets heet ook: vragen naar de bekende weg.refo schreef:Waarover?Mara schreef:Wat knap dat jij je oordeel er al over uitspreekt, alvorens je één letter gelezen hebt.refo schreef:Tussen alle slechte boeken zitten ook goede...
Er mankeert nl. niets aan mijn lezen.
Ik denk het wel. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.
Er zijn zoveel slechte boeken verschenen de laatste jaren dat een verschijningsverbod wel op z'n plaats is.
Lezen is op zich al vermoeing des vleses en bij slechte boeken helemaal.
Ik ben een tijdje testlezer van de kerkbibliotheel geweest. Wat een zooi er allemaal wordt uitgegeven!

Er zijn zoveel slechte boeken verschenen de laatste jaren dat een verschijningsverbod wel op z'n plaats is.
Ik ben een tijdje testlezer van de kerkbibliotheel geweest. Wat een zooi er allemaal wordt uitgegeven!
Het is een kunst om een denigrerende opmerking te maken, zodanig, dat het niet opvalt, alleen voor de lezer in kwestie.refo schreef:Ik denk het wel. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.![]()
Met de laatste zin ben ik het eens. Er wordt veel papier verspild.
Dat er veel slecht geschreven boeken zijn is inderdaad waar, maar toch ben ik het niet met je eens. De kans is groot dat diverse schrijvers die je wel kunt waarderen, begonnen zijn met het schrijven van mindere boeken. En als ze die kans niet hadden gekregen waren ze wellicht afgehaakt.refo schreef:Ik denk het wel. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.![]()
Vergelijk het met school. Oefening baart kunst.
Uit de middelmatigheid komt af en toe iets moois omhoog...
Dat is te simpel geredeneerd, sorry.dennis schreef:Dat er veel slecht geschreven boeken zijn is inderdaad waar, maar toch ben ik het niet met je eens. De kans is groot dat diverse schrijvers die je wel kunt waarderen, begonnen zijn met het schrijven van mindere boeken. En als ze die kans niet hadden gekregen waren ze wellicht afgehaakt.refo schreef:Ik denk het wel. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.![]()
Vergelijk het met school. Oefening baart kunst.
Uit de middelmatigheid komt af en toe iets moois omhoog...
Al die goed bedoelde pogingen op weg naar een fatsoenlijk niveau hadden best geschreven mogen worden. Natuurlijk, dat groeiproces mag er zijn.
Maar al die groeispurten hoeven toch niet uitgegeven te worden?
~~Soli Deo Gloria~~
Hadden jouw eerste concerten ook niet gegeven moeten worden?Hendrikus schreef:Maar al die groeispurten hoeven toch niet uitgegeven te worden?

Als een concert voorbij is, is het voorbij. Gelukkig wel, soms.Afgewezen schreef:Hadden jouw eerste concerten ook niet gegeven moeten worden?Hendrikus schreef:Maar al die groeispurten hoeven toch niet uitgegeven te worden?
Als een boek gedrukt is, ligt het op de plank. En het gaat niet vanzelf weg.

~~Soli Deo Gloria~~
Juist voor die draken van boeken is vaak een grote vraag in de bieb.Hendrikus schreef:Als een concert voorbij is, is het voorbij. Gelukkig wel, soms.Afgewezen schreef:Hadden jouw eerste concerten ook niet gegeven moeten worden?Hendrikus schreef:Maar al die groeispurten hoeven toch niet uitgegeven te worden?
Moet je eens kijken in een zgn. seniorenbieb, alleen maar streekromans, hapklare brokken, vaak in dialect

Wie weet wat wij t.z.t. lezen, als we die leeftijd mogen bereiken en nog in staat om sowieso een boek te lezen, dat kan lang niet iedereen meer boven de pakweg 70.
Lijkt me heel erg, om niet meer te kunnen lezen...Mara schreef:Juist voor die draken van boeken is vaak een grote vraag in de bieb.Hendrikus schreef:Als een concert voorbij is, is het voorbij. Gelukkig wel, soms.Afgewezen schreef:Hadden jouw eerste concerten ook niet gegeven moeten worden?Hendrikus schreef:Maar al die groeispurten hoeven toch niet uitgegeven te worden?
Moet je eens kijken in een zgn. seniorenbieb, alleen maar streekromans, hapklare brokken, vaak in dialect![]()
Wie weet wat wij t.z.t. lezen, als we die leeftijd mogen bereiken en nog in staat om sowieso een boek te lezen, dat kan lang niet iedereen meer boven de pakweg 70.
Schrijven kan soms wel een ontspannende bezigheid zijn. Soms is een beetje spelen met taal ook wel leuk.
CLARA GRIJPT HAAR KANS.
(ons kort verhaal)
Op die bewuste morgen werd Clara met een schok wakker. Huh? Hoorde ze wat? Ze schoot rechtop in bed...
greep naar naar haar hoofd... Nee, dat kon niet. dat was het niet! Maar wat dan wel!?
Haar handen waren klam en op haar voorhoofd parelden enkele druppeltjes zweet. Ze moest weten en zou weten
of het écht was. en wàt het eigenlijk was. Angstig klopte haar hart in haar keel...
Zo zat ze even stil, rechtop op haar bed, rillend van angst en de kou... Ze was verward.Wat kon dát nu zijn?!
In haar verwarring merkte ze niet dat de deur was opengaan...
"Clara, meid, wat is er!" Moeder zag haar oudste dochter als versteend op bed zitten. "Lieverd, wat is er gebeurd?"
"Cláára!!"
Maar Clara reageerde niet... En toen... toen... en toen... tja, en hoe nu verder?
CLARA GRIJPT HAAR KANS.
(ons kort verhaal)
Op die bewuste morgen werd Clara met een schok wakker. Huh? Hoorde ze wat? Ze schoot rechtop in bed...
greep naar naar haar hoofd... Nee, dat kon niet. dat was het niet! Maar wat dan wel!?
Haar handen waren klam en op haar voorhoofd parelden enkele druppeltjes zweet. Ze moest weten en zou weten
of het écht was. en wàt het eigenlijk was. Angstig klopte haar hart in haar keel...
Zo zat ze even stil, rechtop op haar bed, rillend van angst en de kou... Ze was verward.Wat kon dát nu zijn?!
In haar verwarring merkte ze niet dat de deur was opengaan...
"Clara, meid, wat is er!" Moeder zag haar oudste dochter als versteend op bed zitten. "Lieverd, wat is er gebeurd?"
"Cláára!!"
Maar Clara reageerde niet... En toen... toen... en toen... tja, en hoe nu verder?

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«