Waarover?-DIA- schreef:bedrukt... en verontrust
Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Afgewezen schreef:Waarover?-DIA- schreef:bedrukt... en verontrust
Lees mijn 6755 posts en de reacties daarop sinds oktober 2008
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dan hoef ik er eigenlijk maar een paar te lezen, denk ik.-DIA- schreef:Afgewezen schreef:Waarover?-DIA- schreef:bedrukt... en verontrust

- Bert Mulder
- Contacteer:
Je zit op de mensen te zien. Je moet op God zien. Hij is getrouw.-DIA- schreef:Afgewezen schreef:Waarover?-DIA- schreef:bedrukt... en verontrust
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ja, God is getrouw, genadig, groot van goedertierenheid en lankmoedigheid.Bert Mulder schreef:Je zit op de mensen te zien. Je moet op God zien. Hij is getrouw.-DIA- schreef:Afgewezen schreef:Waarover?-DIA- schreef:bedrukt... en verontrust
Maar dat zijn niet alle Deugden van God. Hij is is ook Recht in al Zijn werken.
Hij is een genadig God in Christus, maar buiten Hem is Hij een verterend vuur.
En zou er één Deugd in God zijn die meerder of minder is?
Je hoeft ze dan ook niet tegen elkaar uit te spelen, noch je er zorgen over te maken.-DIA- schreef:Ja, God is getrouw, genadig, groot van goedertierenheid en lankmoedigheid.Bert Mulder schreef:Je zit op de mensen te zien. Je moet op God zien. Hij is getrouw.-DIA- schreef:Afgewezen schreef: Waarover?
Voor de deugden zorgt Hij Zelf wel.
Nu heb je even Zijn trouw nodig.
- Bert Mulder
- Contacteer:
En je moet goed onthouden dat Hij al die deugden tegelijkertijd is. Genade en recht zullen elkander kussen. De ene deugd van God vaagt de anderen niet uit.-DIA- schreef:
Ja, God is getrouw, genadig, groot van goedertierenheid en lankmoedigheid.
En God zou nog rechtvaardig zijn, als er geen enkel mens zalig zou worden. De Naam des Heeren zij geprezen, omdat Hij altijd rechtvaardig is. Maar ook omdat Hij altijd getrouw is. Geen enkele uitverkorene zal verloren gaan. Groot is Zijn genade en liefde!
Kan inzien dat je teneergeslagen bent, omdat Zijn grote Naam niet veel meer geprezen wordt. Maar dat moest ons aansporen, niet om teneergeslagen bij de pakken neer te gaan zitten, maar om Zijn Naam nog meer groot te maken.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
@DIA hier een betrouwbaar boekje waarin je antwoorden op jouw vragen zult vinden.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Sorry die ken ik niet... en eigenlijk geen zin om die te lezen, niet uit eigenwijsheid, maarhuisman schreef:@DIA hier een betrouwbaar boekje waarin je antwoorden op jouw vragen zult vinden.
om een of andere reden lijkt het boek me tegen te staan.
Niets is wat het lijkt.-DIA- schreef:Sorry die ken ik niet... en eigenlijk geen zin om die te lezen, niet uit eigenwijsheid, maarhuisman schreef:@DIA hier een betrouwbaar boekje waarin je antwoorden op jouw vragen zult vinden.
om een of andere reden lijkt het boek me tegen te staan.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Beetje bezorgd, met man en kinderen onderweg in trein en auto. Er is hier niet zo ver vandaan een zeer ernstig auto-ongeluk gebeurd, met een ontplofte tankwagen tot gevolg. Alle wegen rondom Rotterdam staan (muur)vast. Vanwege de sneeuwval heeft de NS ook de dienstregeling aangepast, nou dan weet je het wel. 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Inmiddels hoor ik dat de weg pas om 19 uur opengaat. Er wordt een zeer drukke avondspits verwacht 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
De tankwagen stond in brand. Ontploft is hij niet, alleen het overpompen van de lading gaat nogal moeizaam. Dat duurt tot 7 uur.
Wel goei... een beetje moe van drukke weken en een zware verkoudheid...