Blijkbaar meer dan op het RFWilhelm schreef:Ok, dan heeft hij toch nog veel vertrouwen binnen zijn eigen kerkverband zeker?-DIA- schreef:Ja...Wilhelm schreef:Schrijft ds Kort dit in het landelijke kerkblad vd OGG?

Blijkbaar meer dan op het RFWilhelm schreef:Ok, dan heeft hij toch nog veel vertrouwen binnen zijn eigen kerkverband zeker?-DIA- schreef:Ja...Wilhelm schreef:Schrijft ds Kort dit in het landelijke kerkblad vd OGG?
Ik laat de hele kwestie evenn rusten... Even afwachten of er reacties op komen.Wilhelm schreef:Ok, dan heeft hij toch nog veel vertrouwen binnen zijn eigen kerkverband zeker?-DIA- schreef:Ja...Wilhelm schreef:Schrijft ds Kort dit in het landelijke kerkblad vd OGG?
Ja een vooropige mening, maar er zou nog iets nader uitgelegd kunnen worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoveel predikanten hier dwalen... Maar goed, ik wil dus even afwachten...Wilhelm schreef:Waar wacht je dan op DIA, je hebt toch zelf een mening?
Of verwachten-DIA- schreef:Ja een vooropige mening, maar er zou nog iets nader uitgelegd kunnen worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoveel predikanten hier dwalen... Maar goed, ik wil dus even afwachten...Wilhelm schreef:Waar wacht je dan op DIA, je hebt toch zelf een mening?
Nee tot me door laten dringen en er met anderen over spreken. En een discussie aangaan lijkt me nu niet zo verstandig, aangezien ik snel de draad kwijt raak. Dus even afwachten... Als het belangriijk genoeg is zullen De Saambinder of DWS misschiem wel met een goed gefundeerd commentaar komen. Wat dat betreft blijft het afwachten.Wilhelm schreef:Of verwachten-DIA- schreef:Ja een vooropige mening, maar er zou nog iets nader uitgelegd kunnen worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoveel predikanten hier dwalen... Maar goed, ik wil dus even afwachten...Wilhelm schreef:Waar wacht je dan op DIA, je hebt toch zelf een mening?
Eens. Ik ben ook heel benieuwd naar de reactie in De Saambinder. Die zal er toch wel komen denk?-DIA- schreef:Nee tot me door laten dringen en er met anderen over spreken. En een discussie aangaan lijkt me nu niet zo verstandig, aangezien ik snel de draad kwijt raak. Dus even afwachten... Als het belangriijk genoeg is zullen De Saambinder of DWS misschiem wel met een goed gefundeerd commentaar komen. Wat dat betreft blijft het afwachten.Wilhelm schreef:Of verwachten-DIA- schreef:Ja een vooropige mening, maar er zou nog iets nader uitgelegd kunnen worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoveel predikanten hier dwalen... Maar goed, ik wil dus even afwachten...Wilhelm schreef:Waar wacht je dan op DIA, je hebt toch zelf een mening?
Ik hoop het...Wilhelm schreef:Eens. Ik ben ook heel benieuwd naar de reactie in De Saambinder. Die zal er toch wel komen denk?-DIA- schreef:Nee tot me door laten dringen en er met anderen over spreken. En een discussie aangaan lijkt me nu niet zo verstandig, aangezien ik snel de draad kwijt raak. Dus even afwachten... Als het belangriijk genoeg is zullen De Saambinder of DWS misschiem wel met een goed gefundeerd commentaar komen. Wat dat betreft blijft het afwachten.Wilhelm schreef: Of verwachten
Ds. Kort is mede hoofdredacteur van het kerkblad.Wilhelm schreef:Ok, dan heeft hij toch nog veel vertrouwen binnen zijn eigen kerkverband zeker?-DIA- schreef:Ja...Wilhelm schreef:Schrijft ds Kort dit in het landelijke kerkblad vd OGG?
ellendekennis en levendmaking kunnen niet geleerd worden, die ervaar je.Zeemeeuw schreef:Mij is altijd geleerd dat de rechte ellendekennis geleerd wordt na de levendmaking en voor de kennis van de middelaar.
Zo leerde ds. G.H. Kersten en zo leren ook zijn geestelijke nazaten dat. Denkt ds. Kort hierover anders?
Zoals?huisman schreef:Anker schreef:Dat kan niet nee, maar dat zegt hij ook nergens. Jij gaat verkeerde gevolgtrekkingen maken n.a.v. uitspraken van ds. Moerkerken die je niet moet maken.huisman schreef:Het gaat er vooral om dat iemand als ds Moerkerken een langere tijd de wedergeboorte zonder gevolgen laat zijn. Onbewust levendgemaakt,onbewust wedergeboren, onbewust een bezitter van het ware geloof .....en zo onbewust gezaligd en het eeuwige leven ingaan ? Onbewust van de Zaligmaker ? Dit kan toch niet ?
....maar die wel gemaakt worden. Deze week nog een behoorlijk afschrikkend voorbeeld van gezien.
... en van anderen die er veel verdriet van hebben omdat het zo'n verwarring oplevert.alias schreef:Ds. Kort is mede hoofdredacteur van het kerkblad.Wilhelm schreef:Ok, dan heeft hij toch nog veel vertrouwen binnen zijn eigen kerkverband zeker?-DIA- schreef:Ja...Wilhelm schreef:Schrijft ds Kort dit in het landelijke kerkblad vd OGG?
Wij horen inmiddels van personen uit zijn eigen kerkverband die het boek zeer verhelderend vinden.
Ja. Hij leert de levendmaking gelijktijdig aan de kennis van de Middelaar.Zeemeeuw schreef:Mij is altijd geleerd dat de rechte ellendekennis geleerd wordt na de levendmaking en voor de kennis van de middelaar.
Zo leerde ds. G.H. Kersten en zo leren ook zijn geestelijke nazaten dat. Denkt ds. Kort hierover anders?