Deze is echt leuk...

-DIA-

Re: Deze is echt leuk...

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:
refo schreef:Er was eens een vader die z'n dochter als Anarchristina wilde aangeven.
Dat mocht ook niet.
"Dan noem ik haar Dina Mietje!"

Daar eindigt steevast het verhaal. Of dat wel mocht weet ik dus niet.
Er mag nu meer dan vroeger. Een paar decennia geleden had de ambtenaar een dik namenboek liggen, kwam de naam die de kersverse vader opgaf er niet in voor, werd deze geweigerd.
En al heb je dan geen zotte combinatie, je leven door moeten met een naam van een soap-personage, lijkt mij ook behoorlijk zielig. :fi
Nou ja, de personages in GTST schijnen gewoon Mike, Tim, Anton, Bianca, Rikki te heten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_tijd ... hte_tijden Daar is niet zoveel mis mee, lijkt me.
Ik hoor dominees in doopdiensten zich wel eens verslikken in namen die misschien niet van de tv afkomstig zijn, maar die wel bijna onuitspreekbaar zijn.
Of wat te denken van namen-hypes? Ooit had ik een groep van 10 meiden bij elkaar waarvan er 9 Monique heetten... Kennelijk was dat een modenaam in de tijd toen die kinderen geboren werden.
Er is wel eens iets over vanaf de kansel gezegd. Namen ala Ruth, Ester enz. werden opvallend vaker gegevan als bv. Delila of Rachab... Ds. pleitte ervoor de in de naamgeving sober te blijven.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
vlinder

Bericht door vlinder »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Mara schreef:
refo schreef:Er was eens een vader die z'n dochter als Anarchristina wilde aangeven.
Dat mocht ook niet.
"Dan noem ik haar Dina Mietje!"

Daar eindigt steevast het verhaal. Of dat wel mocht weet ik dus niet.
Er mag nu meer dan vroeger. Een paar decennia geleden had de ambtenaar een dik namenboek liggen, kwam de naam die de kersverse vader opgaf er niet in voor, werd deze geweigerd.
En al heb je dan geen zotte combinatie, je leven door moeten met een naam van een soap-personage, lijkt mij ook behoorlijk zielig. :fi
Nou ja, de personages in GTST schijnen gewoon Mike, Tim, Anton, Bianca, Rikki te heten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_tijd ... hte_tijden Daar is niet zoveel mis mee, lijkt me.
Ik hoor dominees in doopdiensten zich wel eens verslikken in namen die misschien niet van de tv afkomstig zijn, maar die wel bijna onuitspreekbaar zijn.
Of wat te denken van namen-hypes? Ooit had ik een groep van 10 meiden bij elkaar waarvan er 9 Monique heetten... Kennelijk was dat een modenaam in de tijd toen die kinderen geboren werden.
Er is wel eens iets over vanaf de kansel gezegd. Namen ala Ruth, Ester enz. werden opvallend vaker gegevan als bv. Delila of Rachab... Ds. pleitte ervoor de in de naamgeving sober te blijven.
Bij ons ook eens een dominee die aangaf dat je je kind geen Izebel mocht noemen. Wel doopte hij een kind dat Joram heette...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gian

Bericht door Gian »

vlinder schreef: Bij ons ook eens een dominee die aangaf dat je je kind geen Izebel mocht noemen. Wel doopte hij een kind dat Joram heette...
Mag Isebel wel?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

Gian schreef:
vlinder schreef: Bij ons ook eens een dominee die aangaf dat je je kind geen Izebel mocht noemen. Wel doopte hij een kind dat Joram heette...
In Oostkapelle toch??
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gian schreef:
Mag Isebel wel?
Ik heb een achternichtje dat zo heet...
Gian

Bericht door Gian »

-DIA- schreef:
Gian schreef:
Mag Isebel wel?
Isebél dan ws.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gian schreef:
-DIA- schreef:
Gian schreef:
Mag Isebel wel?
Isebél dan ws.
Dat weet ik niet, dan zou ik het geboortekaartje moeten opzoeken...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Gian schreef:
-DIA- schreef:
Isebél dan ws.
Dat weet ik niet, dan zou ik het geboortekaartje moeten opzoeken...
Op de meeste geboortekaartjes valt de klemtoon niet af te lezen...
En de uitspraak ook niet.

Recent nog weer meegemaakt. Dag Joanne! Nee meneer, Dzjoo-Enn alstublieft ;(
~~Soli Deo Gloria~~
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

-DIA- schreef: Mag Isebel wel?
Ik heb een achternichtje dat zo heet...[/quote]

Isebél dan ws.[/quote]

Dat weet ik niet, dan zou ik het geboortekaartje moeten opzoeken...[/quote]
Isabelle is Spaans voor Elisabeth. En dan is het weer een prachtige naam.

edit: dr ging iets mis met quoten.
vlinder

Bericht door vlinder »

Yesenaer schreef:
Gian schreef:
In Oostkapelle toch??
Daar ben ik nog nooit geweest, maar sommige dominees hebben een stokpaardje, dus het is mogelijk dat het daar ook was.
parsifal

Bericht door parsifal »

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
vlinder

Bericht door vlinder »

Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

Ga de deur eens open doen.......................? De winter staat voor de deur...!!
alias

Bericht door alias »

huisman

Bericht door huisman »

alias schreef:Collega's van huisman.

http://video.elsevier.nl/#!clip/2086259

Idd mooi filmpje van de Armée de l'air (Franse luchtmacht)!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie