Bereid je voor op het luisteren naar de preek

Eppo Gremdaat

Re: Bereid je voor op het luisteren naar de preek

Bericht door Eppo Gremdaat »

`Gods dag`?........ èlke dag is van en door God gegeven. Vergeet dat nooit!!
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Eppo Gremdaat schreef:`Gods dag`?........ èlke dag is van en door God gegeven. Vergeet dat nooit!!
Toch is er een dag die God apart heeft gezet, een dag waarop het marktdag van vrije genade mag zijn,
een dag waarop God in het bijzonder wil spreken!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Desiree

Bericht door Desiree »

Het is maar goed dat er een dag is, waarop je niet werkt. Ik zou in deze maatschappij anders gerust 7 dagen werken. Maar nu je weet, dat God het niet wil en je daarmee niet plaagt, maar dat het voor je eigen bestwil is... houd je de zondag.

Soms bereid ik me voor, soms ook helemaal niet. Wat me wel opgevallen is, bijvoorbeeld als ik vroeger naar een 'vreemde kerk' ging, dat ik vroeg aan de Heere of Hij er toch wilde zijn, want anders kun je zo kritisch zijn of je niet thuis voelen of wat dan ook. Dat waren trouwens de slechtste diensten nog niet... mooi is dat.

Vooraf een tekst raadplegen doe ik niet veel, achteraf wel meer, inderdaad omdat je vragen hebt of dat je nog meer wilt weten nav de preek.

Wat wel mijn gebed is, dat alle dominees in alle kerken zouden mogen prediken zoals de Heere het zelf wil. En dan weet de Heere wel hoe dat 'moet'/'mag'. En dat nog heel veel mensen de Heere mogen leren kennen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Simon

Bericht door Simon »

Johann Gottfried Walther schreef:
Eppo Gremdaat schreef:`Gods dag`?........ èlke dag is van en door God gegeven. Vergeet dat nooit!!
Toch is er een dag die God apart heeft gezet, een dag waarop het marktdag van vrije genade mag zijn,
een dag waarop God in het bijzonder wil spreken!
Je bedoelt een dag waarop wij meer tijd hebben om te luisteren en aandacht te besteden aan het Woord.
Want zoals Eppo schrijft, is iedere dag natuurlijk ''Gods dag''
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Plaats reactie