Geen stijl
Geen stijl
In het RD van vandaag wordt melding gemaakt van een Nederlandstalige website waarop de draak gestoken wordt met mensen van reformatorische achtergrond. Soms zelfs ronduit agressieve, discriminerende en stuitende teksten.
Hoe moeten we ons hier tegen opstellen? Bijv. ook deel gaan nemen aan zo'n forum om uit te leggen waar refo's wél voor staan? Of werkt dat juist averechts?
Hoe moeten we ons hier tegen opstellen? Bijv. ook deel gaan nemen aan zo'n forum om uit te leggen waar refo's wél voor staan? Of werkt dat juist averechts?
Heb je geen link naar dat artikel?Oorspronkelijk gepost door Majorca
In het RD van vandaag wordt melding gemaakt van een Nederlandstalige website waarop de draak gestoken wordt met mensen van reformatorische achtergrond. Soms zelfs ronduit agressieve, discriminerende en stuitende teksten.
ja, maar daar staat in hoe die site heet, en OSW wil geen links naar verkeerde en slechte sites....Oorspronkelijk gepost door PimHeb je geen link naar dat artikel?Oorspronkelijk gepost door Majorca
Zolang het een link is naar het erdee, lijkt het me in de lijn van OSWOorspronkelijk gepost door Majorcaja, maar daar staat in hoe die site heet, en OSW wil geen links naar verkeerde en slechte sites....Oorspronkelijk gepost door PimHeb je geen link naar dat artikel?Oorspronkelijk gepost door Majorca
[Aangepast op 26/10/04 door Lecram]
nee ze zetten simpelweg niet alles op de site. Je moet toch ook een plus hebben, als je de papieren versie hebt en dus betaalt!Oorspronkelijk gepost door visjeik kan het idd ook niet op de elektronischer versie vinden.Oorspronkelijk gepost door Majorca
Ik kan het niet vinden op electronisch RD, het stond in de rubriek "Tegengas" onder de titel "Kliksafe".
misschien uit voorzorg ????
Vroeger had je "Ondersteboven" dat vond ik beter.
Een voorbeeld van waar ik me aan stoor:
De VN houdt een jeugdwedstrijd op zondag. Belt de RD-verslaggever: Beseft u niet dat er een heleboel jongeren zijn die hier niet aan mee kunnen doen? De VN-medewerker reageert (uiteraard): ach meneer, anderen vieren de vrijdag of de zaterdag.
Op zondag kun je niet meedoen, nou en? Dat is toch je keuze als je christen bent? Ik wil ook wel bij Feyenoord voetballen, maar ja... En diep in mijn hart zou ik ook wel eens een bank willen beroven, maar dat is er nu eenmaal niet bij voor iemand die de 10 geboden serieus neemt. Dat moet je er maar voor over hebben.
Is bovenstaande nou echt het argument tegen een zondagsactiviteit? De vereniging Zondagsrust is wat, maar dit is wel héél slap.
Een voorbeeld van waar ik me aan stoor:
De VN houdt een jeugdwedstrijd op zondag. Belt de RD-verslaggever: Beseft u niet dat er een heleboel jongeren zijn die hier niet aan mee kunnen doen? De VN-medewerker reageert (uiteraard): ach meneer, anderen vieren de vrijdag of de zaterdag.
Op zondag kun je niet meedoen, nou en? Dat is toch je keuze als je christen bent? Ik wil ook wel bij Feyenoord voetballen, maar ja... En diep in mijn hart zou ik ook wel eens een bank willen beroven, maar dat is er nu eenmaal niet bij voor iemand die de 10 geboden serieus neemt. Dat moet je er maar voor over hebben.
Is bovenstaande nou echt het argument tegen een zondagsactiviteit? De vereniging Zondagsrust is wat, maar dit is wel héél slap.
Even on-topic.
Als we daar naar dat forum gaan moeten we niet met elkaar gaan liggen rollebollen zoals we hier wel doen, anders komen we niet echt geloofwaardig over. Dus wat dat betreft zeg ik: gaan!
Maar ik denk dat het zoveel God-onterende en negatieve reacties uitlokt dat het misschien beter is om het niet te doen.
Alhoewel verkeerde reacties voor rekening van de personen zelf zijn. We zouden kunnen openen met de simpele vraag: hebben jullie zin in een inhoudelijke discussie met Christenen?
Ik zou zeggen: niet doen, met een kleine opening om het toch te proberen.
Als we daar naar dat forum gaan moeten we niet met elkaar gaan liggen rollebollen zoals we hier wel doen, anders komen we niet echt geloofwaardig over. Dus wat dat betreft zeg ik: gaan!

Maar ik denk dat het zoveel God-onterende en negatieve reacties uitlokt dat het misschien beter is om het niet te doen.
Alhoewel verkeerde reacties voor rekening van de personen zelf zijn. We zouden kunnen openen met de simpele vraag: hebben jullie zin in een inhoudelijke discussie met Christenen?
Ik zou zeggen: niet doen, met een kleine opening om het toch te proberen.
kHeb het ook gelezen. En ook hetzelfde gedacht, om deel te nemen als refo aan dat forum. Maar ik bedacht later dat het misschien beter is je er 'verre van te houden'. Het wekt waarschiijnlijk meer spot en weerzin op. Moeilijk, want je wilt er eigenlijk iets tegenin brengen. Maar moet dat?Oorspronkelijk gepost door Majorca
Nic.
Oorspronkelijk gepost door nicnamekHeb het ook gelezen. En ook hetzelfde gedacht, om deel te nemen als refo aan dat forum. Maar ik bedacht later dat het misschien beter is je er 'verre van te houden'. Het wekt waarschiijnlijk meer spot en weerzin op. Moeilijk, want je wilt er eigenlijk iets tegenin brengen. Maar moet dat?Oorspronkelijk gepost door Majorca
Nic.
je hebt gelijk.
ik heb héél even gekeken op die site, maar ze steken daar overal op onvolwassen en onbeschofte manier de draak mee...
Dat scheelt in zekere zin: geen weldenkend mens neemt deze pubers serieus...