Wij zijn hier niet zo van het feliciteren. Wij zijn meer van het bekritiseren.Mara schreef:Ik hoop niet dat ds. Roos dit forum leest.
Ik heb nog geen enkele felicitatie met dit bijzondere ambtsjubileum gelezen.
Ds. J. Roos 25 jaar predikant
Re: Ds. J. Roos 25 jaar predikant
-
Daar zijn we goed in ja, kijk maar naar het topic van Ds. C. Harinck.eilander schreef:Wij zijn hier niet zo van het feliciteren. Wij zijn meer van het bekritiseren.Mara schreef:Ik hoop niet dat ds. Roos dit forum leest.
Ik voelde me ook in geen enkel opzicht geroepen om iets te zeggen over de persoonlijke ontboezemingen van een predikant in de krant.
Maar DIA stelde iets breders en daar had ik mijn vragen bij.
Maar DIA stelde iets breders en daar had ik mijn vragen bij.

Een goede naam is beter dan olie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
1. De interviewer stelt kennelijk die vragen.Curatorium schreef:Dat ds Roos beseft dat de Heere hem wil gebruiken, wordt wel erg uitvoerig behandeld alsof er niks belangrijker is.Erasmiaan schreef:Ongelooflijk weer wat een kritiek.
Deze man verteld met schaamte dat er tijd lag tussen zijn roeping en daadwerkelijke uitzending. Omdat hij tegengestaan heeft. De Heere heeft hem er zelfs voor gestraft. 't Is eerlijk om te vermelden.
Het is geen kenmerk van het ware, maar wel een wonder van Gods genade, dat Hij, ondanks tegenstand en ongewilligheid, zo iemand toch nog wil gebruiken. Dat zie ik hier uitschitteren in dit interview.
2. Het is ter gelegenheid van herdenken dat dát 25 jaar geleden is gebeurd.
3. Ik vind het eigenlijk wel meevallen.
Maar ik heb helemaal geen zin om die man te verdedigen tegen oneerlijke kritiek. Ik ben bang dat wat er ook had gestaan, het niet goed kón zijn in de ogen van bepaalde mensen.
Dit topic is dan ook geen felicitatieregister.Mara schreef:Ik hoop niet dat ds. Roos dit forum leest.
Mijn vraag is dan: hoe weet hij dat hij voor straf een hartkwaal heeft gekregen? Stel dat hij op zijn 18e predikant was geworden, durft hij dan te zeggen dat hij op dit moment geen hartkwaal had gehad?Erasmiaan schreef:Ongelooflijk weer wat een kritiek.
Deze man verteld met schaamte dat er tijd lag tussen zijn roeping en daadwerkelijke uitzending. Omdat hij tegengestaan heeft. De Heere heeft hem er zelfs voor gestraft. 't Is eerlijk om te vermelden.
Het is geen kenmerk van het ware, maar wel een wonder van Gods genade, dat Hij, ondanks tegenstand en ongewilligheid, zo iemand toch nog wil gebruiken. Dat zie ik hier uitschitteren in dit interview.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Oh, en hier moet dan van alles gezocht worden om de andere kant ook aan te vallen? Dat het dan weer 1-1 staat ofzo? Wat erg.Curatorium schreef:Daar zijn we goed in ja, kijk maar naar het topic van Ds. C. Harinck.eilander schreef:Wij zijn hier niet zo van het feliciteren. Wij zijn meer van het bekritiseren.Mara schreef:Ik hoop niet dat ds. Roos dit forum leest.
Dat lijkt me een vraag voor de dominee, niet voor mij. Als jij zegt dat hij dat nooit zou mogen concluderen, dan kan ik het daar niet mee eens. Een mens kan iets als straf ervaren, los er van of hij het al veel eerder onder zijn leden had.vlinder schreef:Mijn vraag is dan: hoe weet hij dat hij voor straf een hartkwaal heeft gekregen? Stel dat hij op zijn 18e predikant was geworden, durft hij dan te zeggen dat hij op dit moment geen hartkwaal had gehad?Erasmiaan schreef:Ongelooflijk weer wat een kritiek.
Daarnaast staat er ook niets in het RD als mijn vader 35 jaar postbode is. Iedere man heeft een eigen roeping, dus een felicitatie mag uiteraard wel, maar is m.i. niet iets spectaculairs. Alleen dankbaarheid past dat God de gezondheid en kracht geeft het werk te doen. Het maakt dan niet uit hoe je geroepen bent. Het maakt uit of er vrucht op het werk is waar een reuk van uit gaat die God op het hoogst verheerlijkt en de zondaren op het diepst vernederd.freek schreef:Dit topic is dan ook geen felicitatieregister.Mara schreef:Ik hoop niet dat ds. Roos dit forum leest.
Maar evengoed: Ds. Roos van harte gefeliciteerd met dit jubileum en ik hoop van harte dat u Gods Woord in de komende jaren mag uitleggen naar de zin en mening van de Heilige Geest en dat u zich met hart en ziel zult inzetten voor eenheid, over kerkmuren heen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
die wijsheid past leuk bij je nieuwe outfit!Mara schreef:![]()
Een goede naam is beter dan olie.
Gelijk maar een niqaab aangetrokken, zie ik?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
-
Jammer dat jij zomaar conclusies verbind, aan dingen die mensen constateren. Wat erg.Erasmiaan schreef:Oh, en hier moet dan van alles gezocht worden om de andere kant ook aan te vallen? Dat het dan weer 1-1 staat ofzo? Wat erg.Curatorium schreef:Daar zijn we goed in ja, kijk maar naar het topic van Ds. C. Harinck.eilander schreef:Wij zijn hier niet zo van het feliciteren. Wij zijn meer van het bekritiseren.Mara schreef:Ik hoop niet dat ds. Roos dit forum leest.
Voor het grootste deel ben ik dit wel met je eens. Ik geloof ook niet dat ds. Roos zelf het RD heeft gebeld met de vraag waar de filmploeg blijft. Wat dat betreft is deze kritiek nu wel aan het verkeerde adres geuit.vlinder schreef:Daarnaast staat er ook niets in het RD als mijn vader 35 jaar postbode is. Iedere man heeft een eigen roeping, dus een felicitatie mag uiteraard wel, maar is m.i. niet iets spectaculairs. Alleen dankbaarheid past dat God de gezondheid en kracht geeft het werk te doen. Het maakt dan niet uit hoe je geroepen bent. Het maakt uit of er vrucht op het werk is waar een reuk van uit gaat die God op het hoogst verheerlijkt en de zondaren op het diepst vernederd.
Ik vind het daarom flauw dat deze kritiek nu komt en niet bij de "zin en mening" van allerlei zeflbenoemde opinieleiders (ik zal de namen verzwijgen maar de superlatieven over hun opvattingen op dit forum vliegen je om de oren) die allemaal zoveel liefde tot hun naaste hebben en zo bezorgd zijn over hun naaste. Die arme naaste. Ik vraag me elke keer af wat er toch is gebeurd met die opinieleiders. Zij waren toch ook eertijds geneigd God en hun naaste te haten?
Dat is wat het RD doet, en die doet dat omdat de lezers het "interessant" vinden. Hoe meer herrie, ruzie en "prive achtige" pagina's hoe meer kranten er worden verkocht. Vroeger was het RD nieuwsvoorziening, tegenwoordig bestaat de helft van de krant uit christelijk amusement en "christelijk" opinie. Het RD doet natuurlijk ook z'n uiterste best deze markt te creeren. De enige daadwerkelijke bijdrage die men kan leveren om dit een halt toe te roepen is de krant opzeggen.
Vind je het gek dat het deze kant opgaat, als vertegenwoordigers met bepaalde kerkelijke achtergrond die in het bestuur van het RD elke keer het RD op de vingers tikken als er artikelen komen waar vragen in staan die zij niet kunnen verdragen? Het is voor RD'ers ook wel heel moeilijk om iedereen tevreden te houden en dan is deze weg de enige weg waar je op een normale manier nog een krant binnen Refo-nederland kan maken. (Voor je het weet heb je weer een brief van een predikant op je bureau liggen als er een artikel van je niet deugd)WimA schreef:Voor het grootste deel ben ik dit wel met je eens. Ik geloof ook niet dat ds. Roos zelf het RD heeft gebeld met de vraag waar de filmploeg blijft. Wat dat betreft is deze kritiek nu wel aan het verkeerde adres geuit.vlinder schreef:Daarnaast staat er ook niets in het RD als mijn vader 35 jaar postbode is. Iedere man heeft een eigen roeping, dus een felicitatie mag uiteraard wel, maar is m.i. niet iets spectaculairs. Alleen dankbaarheid past dat God de gezondheid en kracht geeft het werk te doen. Het maakt dan niet uit hoe je geroepen bent. Het maakt uit of er vrucht op het werk is waar een reuk van uit gaat die God op het hoogst verheerlijkt en de zondaren op het diepst vernederd.
Ik vind het daarom flauw dat deze kritiek nu komt en niet bij de "zin en mening" van allerlei zeflbenoemde opinieleiders (ik zal de namen verzwijgen maar de superlatieven over hun opvattingen op dit forum vliegen je om de oren) die allemaal zoveel liefde tot hun naaste hebben en zo bezorgd zijn over hun naaste. Die arme naaste. Ik vraag me elke keer af wat er toch is gebeurd met die opinieleiders. Zij waren toch ook eertijds geneigd God en hun naaste te haten?
Dat is wat het RD doet, en die doet dat omdat de lezers het "interessant" vinden. Hoe meer herrie, ruzie en "prive achtige" pagina's hoe meer kranten er worden verkocht. Vroeger was het RD nieuwsvoorziening, tegenwoordig bestaat de helft van de krant uit christelijk amusement en "christelijk" opinie. Het RD doet natuurlijk ook z'n uiterste best deze markt te creeren. De enige daadwerkelijke bijdrage die men kan leveren om dit een halt toe te roepen is de krant opzeggen.
Ik vond het best een ontroerend interview. Ik ben helemaal niet zo van de rechterflank van de gereformeerde gezindte, maar als je een beetje door de soms rare taal heenkijkt zie je een bescheiden mens met een goed verhaal over zijn Koning.
Ik wilde wel dat alle predikanten eenzelfde ootmoed aan de dag zouden leggen.
Ik wilde wel dat alle predikanten eenzelfde ootmoed aan de dag zouden leggen.