Systeem kopiëren

Plaats reactie
gerrit de 2e
Contacteer:

Systeem kopiëren

Bericht door gerrit de 2e »

Hallo,

Ik wil mijn systeem naar een andere HD kopiëren.
Moet ik nu Ghost kopen bij Symantec á E70,- of is er nog een goedkopere oplossing?.
Op internet wordt diverse software aangeboden waar ik geen bal van snap omdat het Engels is, en in duizend varianten te downloaden.
Eigenlijk heb ik alleen een boot/make image diskette nodig.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Hallo,

Ik wil mijn systeem naar een andere HD kopiëren.
Moet ik nu Ghost kopen bij Symantec á E70,- of is er nog een goedkopere oplossing?.
Op internet wordt diverse software aangeboden waar ik geen bal van snap omdat het Engels is, en in duizend varianten te downloaden.
Eigenlijk heb ik alleen een boot/make image diskette nodig.
Je kan bijv. de doel-HD (waar je naartoe wilt kopieren) als 2e HD in je PC bouwen en dan de zaak kopieren.

Maar wat wil je er mee bereiken?
gerrit de 2e
Contacteer:

C schijf domweg kopieren naar d kan niet tenzij je van een e schijf werkt. Ook dan lukt het niet omdat er met gewoon kopiëren bep. bestanden niet gekopieërt kunnen worden. Heb het meerdere keren geprobeerd.
Volgens mij kan het alleen met speciale software.
Ik durf geen trialware te downloaden omdat ik dan betreffende kopie niet meer terug kan plaatsen.
De doel-HD zit al in m'n pc.
Ik wil bij een ziek systeem op de kopie verder, en weer terug kopiëren.
refo

Bericht door refo »

Werkt diskcopy niet? In het dos tijdperk maakte dat een identieke copy van de schijf, zonder naar bestanden te kijken. Alles, inclusief boot sector en FAT's werd zonder meer gekopieerd. Alle rommel ook, natuurlijk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
gerrit de 2e
Contacteer:

Oorspronkelijk gepost door refo
Werkt diskcopy niet? In het dos tijdperk maakte dat een identieke copy van de schijf, zonder naar bestanden te kijken. Alles, inclusief boot sector en FAT's werd zonder meer gekopieerd. Alle rommel ook, natuurlijk.
Fat?
Heb jij nog 3.1 ofzo?
:,
refo

Bericht door refo »

Ik heb het over het dos tijdperk. Ik heb W98 en diskcopy staat daar nog op.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Democritus

Bericht door Democritus »

Ik kan je dan Norton ghost aanraden. Het probleem met een schijf over kopieren naar een andere HD is dat deze dan niet de hardware instellingen meeneemt.

Het maken van een image met bv Ghost is iets wezenlijks anders als een heel systeem kopieren van de enen naar de andere HD.

http://www.schoonepc.nl/instal/infbatch.html

[Aangepast op 22/9/04 door Democritus]
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door refo
Ik heb het over het dos tijdperk. Ik heb W98 en diskcopy staat daar nog op.
Durf je daar zomaar voor uit te komen? :D:$
gerrit de 2e
Contacteer:

Het maken van een image met bv Ghost is iets wezenlijks anders als een heel systeem kopieren van de enen naar de andere HD.
Ooooooww...
Is dat zo?
Kan je dat uitleggen?
Dan heb ik alsnog een duur Ghost pakket nodig om de HD1 naar HD2 te kopiëren... toch?
Democritus

Bericht door Democritus »

Bij het installeren de eerste keer dan wordt in de registry van je computer aan de hand van de serienummers in je hardware en de kenmerken van je software unieke sleutels gemaakt.

Indien je een kopie van de ene naar de andere HD maakt en je zet later de kopie weer terug op de originele HD. wat alleen kan nadat je de originele HD geformateerd hebt. Dan is je systeemconfiguratie weer veranderd en dus matched het niet meer.

Een ghost voorkomt dit laatste. Hoe dat technisch zit weet ik niet maar dat is de gedachte erachter.

Kijk een hier;
http://www.schoonepc.nl/instal/infbatch.html

Maybe is dat nog een oplossing voor prob.

[Aangepast op 22/9/04 door Democritus]
limosa

Bericht door limosa »

voor gewoon thuisgebruik zou ik gewoon backup-pen, een echte mirror gaat wel ver maar goed, als jij dat wil ;-)

kijk op deze site voor een programma waarmee je ook een mirror kunt maken en dat gratis is, anders inderdaad Ghost of hardwarematig oplossen en een RAID1-kaartje erin prikken

vergeet trouwens niet dat als de HD's verloren gaan door een externe oorzaak (blikseminslag bijvoorbeeld, piekspanningen in de voeding en dat soort ellende) je dus nog steeds helemaal niks meer hebt, alleen in het geval één van de twee schijven er rustig mee stopt kun je proberen op de andere verder te gaan, ik zou als ik jou was na installeren even testen door het stekkertje uit de ene HD te trekken en te zien of je met de andere uit de voeten kunt
Plaats reactie