Armoede/Rijkdom

helma

Re: Armoede/Rijkdom

Bericht door helma »

huisman schreef:
WimA schreef:
edmund schreef:Mattheüs 19:24 leert ons: En wederom zeg Ik u: Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke inga in het Koninkrijk Gods.

en

Spreuken 30:8: (..) armoede of rijkdom geef mij niet; voed mij met het brood mijns bescheiden deels;
De tekst in Spreuken betekent: "Voedt mij met het brood van het mij bescheiden (toegewezen) deel". Dit zegt niets over rijk of arm.

Even een zijspoortje..in de nieuwste Daniël lees ik dat in Matth 19:24 waarschijnlijk een overschrijffout staat. Kemel(kameel) zou kabel moeten zijn. Het zou makkelijker zijn dat een (scheeps)kabel door het oog van een naald gaat dan.....

Ik had dit nog nooit gehoord...wie wel?
Ik las het ook, maar heb wel moeite met de 'overschrijvingsfout'. Wat is er nog meer verkeerd overgeschreven? :?
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
huisman schreef:
WimA schreef:
edmund schreef:Mattheüs 19:24 leert ons: En wederom zeg Ik u: Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke inga in het Koninkrijk Gods.

en

Spreuken 30:8: (..) armoede of rijkdom geef mij niet; voed mij met het brood mijns bescheiden deels;
De tekst in Spreuken betekent: "Voedt mij met het brood van het mij bescheiden (toegewezen) deel". Dit zegt niets over rijk of arm.

Even een zijspoortje..in de nieuwste Daniël lees ik dat in Matth 19:24 waarschijnlijk een overschrijffout staat. Kemel(kameel) zou kabel moeten zijn. Het zou makkelijker zijn dat een (scheeps)kabel door het oog van een naald gaat dan.....

Ik had dit nog nooit gehoord...wie wel?
Ik las het ook, maar heb wel moeite met de 'overschrijvingsfout'. Wat is er nog meer verkeerd overgeschreven? :?
Ach, ook de SV zal niet feilloos zijn, toch?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
WimA

Bericht door WimA »

MarthaMartha schreef:Ach, ook de SV zal niet feilloos zijn, toch?
Gelukkig dat de diepste betekenis van zo'n bijbeltekst toch altijd wel boven water komt.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Weber is echt wel een beetje achterhaald intussen, hoor. Zowel in theologisch als in economisch opzicht rammelt zijn betoog aan alle kanten. Het is verbazingwekkend dat zo'n zwak verhaal al zo lang aandacht krijgt.
Plaats reactie