Wist je dat........[6]

eilander
Moderator

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door eilander »

Afgewezen schreef:Je bent nooit te oud om te leren...

Kijk, als ik tegen jou zeg 'doe normaal, man!', of iets netter: 'ik vind dat je wat vreemd doet', dan word ik persoonlijk.
Als ik tegen jou zeg 'jij bent niet normaal, dus wat je zegt zal wel niet kloppen', dán speel ik op de persoon.
Vind jij de opmerkingen "doe normaal, man!" of "ik vind dat je wat vreemd doet" zonder nadere motivering wenselijk op dit forum?
Ik dus niet. Zeker de eerste opmerking zou ik als moderator zonder meer weghalen.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Afgewezen schreef:Je bent nooit te oud om te leren...

Kijk, als ik tegen jou zeg 'doe normaal, man!', of iets netter: 'ik vind dat je wat vreemd doet', dan word ik persoonlijk.
Als ik tegen jou zeg 'jij bent niet normaal, dus wat je zegt zal wel niet kloppen', dán speel ik op de persoon.
Vind jij de opmerkingen "doe normaal, man!" of "ik vind dat je wat vreemd doet" zonder nadere motivering wenselijk op dit forum?
Ik dus niet. Zeker de eerste opmerking zou ik als moderator zonder meer weghalen.
Zonder aanziens des persoons?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

eilander schreef:Vind jij de opmerkingen "doe normaal, man!" of "ik vind dat je wat vreemd doet" zonder nadere motivering wenselijk op dit forum?
Haha, nee, natuurlijk vind ik dat niet wenselijk (al gaat het soms wel eens lekker). Alleen, het heet niet 'op de persoon spelen'. Maar ik zeg niet - dat maak jij er kennelijk van - dat alleen op de persoon spelen dus laakbaar is, er zijn genoeg andere mogelijkheden om de fout in te gaan. ;)
Maar niet élke persoonlijke opmerking is laakbaar, ook dát is een feit.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
eilander schreef:Vind jij de opmerkingen "doe normaal, man!" of "ik vind dat je wat vreemd doet" zonder nadere motivering wenselijk op dit forum?
Haha, nee, natuurlijk vind ik dat niet wenselijk (al gaat het soms wel eens lekker). Alleen, het heet niet 'op de persoon spelen'. Maar ik zeg niet - dat maak jij er kennelijk van - dat alleen op de persoon spelen dus laakbaar is, er zijn genoeg andere mogelijkheden om de fout in te gaan. ;)
Maar niet élke persoonlijke opmerking is laakbaar, ook dát is een feit.
Maar goed, het staat je eveneens vrij om een weggemodereerde, in jouw ogen niet-laakbare, persoonlijke opmerking te rapporteren, zodat we er ons als moderators nog eens over kunnen buigen. Want dat was de reden voor je eerste verzuchting, denk ik.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef: Maar goed, het staat je eveneens vrij om een weggemodereerde, in jouw ogen niet-laakbare, persoonlijke opmerking te rapporteren, zodat we er ons als moderators nog eens over kunnen buigen. Want dat was de reden voor je eerste verzuchting, denk ik.
Laat ik dat nou gedaan hebben en er niets van hebben teruggehoord. ;)
Maar afgezien daarvan, zorgvuldig spraakgebruik kan nooit kwaad.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef: Maar goed, het staat je eveneens vrij om een weggemodereerde, in jouw ogen niet-laakbare, persoonlijke opmerking te rapporteren, zodat we er ons als moderators nog eens over kunnen buigen. Want dat was de reden voor je eerste verzuchting, denk ik.
Je voelde je dus...... afgewezen? :OO3
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Nee, aangewezen. ;(
Maar ik lig er niet wakker van hoor.
Overigens is het waar wat huisman elders zegt, tamme boel op het forum.
Andere media zijn populairder geworden. Straks is het exit RF.
Nou ja...
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Afgewezen schreef: .... tamme boel op het forum.
....Andere media zijn populairder geworden.
Ja, met Facebook heb je soms allesbehalve een tamme boel...

Ik ben het overigens met je klacht niet helemaal eens. Over het interview met ds. Harinck is een behoorlijke discussie ontstaan (meer dan 200 reacties, 4600 keer bekeken in een week tijd). Onlangs is er ook weer gesproken over de dubbele predestinatie, wat ook een behoorlijke discussie opleverde. Het forum hoeft niet elke dag te schudden op z'n grondvesten....

Belangrijker nog: dit is een met regelmaat terugkerende klacht. Wat let je om een aantal inhoudelijke discussies op te starten over een zinvol onderwerp?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

eilander schreef:
Afgewezen schreef: .... tamme boel op het forum.
....Andere media zijn populairder geworden.
:humhihi
Wat let je om een aantal inhoudelijke discussies op te starten over een zinvol onderwerp?
Te weinig belangstellenden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Wat let je om een aantal inhoudelijke discussies op te starten over een zinvol onderwerp?
Posten op een forum doe je in de eerste plaats voor jezelf; niet voor je belangstellenden.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Nee, aangewezen. ;(
Maar ik lig er niet wakker van hoor.
Overigens is het waar wat huisman elders zegt, tamme boel op het forum.
Andere media zijn populairder geworden. Straks is het exit RF.
Nou ja...
Ze zouden de vaste leden moeten koesteren :hum
Ik ben niet van de social media. Kijk wel eens via het profiel van onze kinderen en verbaas me erover wie ik allemaal tegenkom.
Tik een naam in en je ziet ook allerlei figuren die aan die persoon gelinkt zijn. En daar weer aan....en daar weer aan....
En wat mensen soms niet op internet gooien. Allerlei pekelzonden, geintjes, het staat er voor altijd op.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:
Posten op een forum doe je in de eerste plaats voor jezelf; niet voor je belangstellenden.
We hadden het over een discussie. Dan heb je wel deelnemers nodig. :OO3
helma

Bericht door helma »

eilander schreef:

ach...een meeting is zo georganiseerd :hum
Lourens

Bericht door Lourens »

Mara schreef:En wat mensen soms niet op internet gooien. Allerlei pekelzonden, geintjes, het staat er voor altijd op.
Dat geldt ook voor RF. En dat is nog helemaal openbaar te lezen. Wil niet zegen pekelzonden, maar wel discussies die niet getuigen van reformatorische eenheid, eerder tweestrijd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Lourens schreef:
Mara schreef:En wat mensen soms niet op internet gooien. Allerlei pekelzonden, geintjes, het staat er voor altijd op.
Dat geldt ook voor RF. En dat is nog helemaal openbaar te lezen. Wil niet zegen pekelzonden, maar wel discussies die niet getuigen van reformatorische eenheid, eerder tweestrijd.
Gelukkig hebben we ook nog brave RF'ers, die alleen maar vertellen wat ze gaan koken of wanneer ze hun hondje uitlaten. ;)
Gesloten