Wie de schoen past.......
-
- Contacteer:
Wie de schoen past.......
Dit vond ik op Refoweb.
Nou, zo'n antwoord... Daar heb je tenminste wat aan! Ik vind het zeer verblijdend dat er zo'n concreet uitgebreid antwoord op een best precaire vraag gegeven wordt. Alle hulde voor Ds. Peet!
[Aangepast op 21/8/04 door Unionist]
[Aangepast op 21/8/04 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
klik op het woordje "dit" uit de eerste posting van dit topic 
Inderdaad een mooi en practisch antwoord, al is het nog moeilijk zat om de practische adviezen op te volgen.
[Aangepast op 21/8/04 door parsifal]

Inderdaad een mooi en practisch antwoord, al is het nog moeilijk zat om de practische adviezen op te volgen.
[Aangepast op 21/8/04 door parsifal]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Deze praktische adviezen zijn best te volgen, in ieder geval voor een groot deel. Een gefilterde vorm van internet scheelt al heel wat bijvoorbeeld.
Oorspronkelijk gepost door Ds. H. Peet op RefoWeb
Hanteer het wapen van het gebed. Vraag de Heere om reine gedachten, om reiniging en levensvernieuwing. Om kracht tegen het verkeerde in je leven te strijden. Dat Hij met Zijn kracht boven je zwakheid staat. Vraag Hem om je hart te richten op de dingen van Hem. Houd daarmee ook niet op als je in zonde gevallen ben. Juist dan is er alle reden het gebedscontact te intensiveren.
Ga niet zomaar wat zitten surfen, maar raadpleeg internet alleen doelgericht. Je moet bijvoorbeeld iets opzoeken voor school, met het oog op een uitstapje. Heb je dat gevonden, meteen weer afsluiten.
Maak alleen gebruik van een gefilterde vorm van internet: zo blijft je al veel rotzooi bespaard, al is een dergelijk systeem nooit helemaal waterdicht. Je maakt het jezelf in ieder geval wel veel moeilijker de verkeerde kant op te gaan.
De computer dusdanig plaatsen dat er doorgaans ook anderen aanwezig zijn in de ruimte waar van internet gebruik wordt gemaakt. Deze gezonde vorm van sociale controle biedt ook een zekere vorm van veiligheid.
Je zou op je beeldscherm een tekst kunnen aanbrengen om je voortdurend te herinneren aan de verzoekingen die hier liggen. Al waren het de woorden uit het eenvoudige kinderversje: bewaar je oog voor wat je ziet.
Ook op internet is genoeg informatie te vinden die op deze problematiek ingaat. Zo trof ik zelf bij een korte zoektocht het één en ander aan op http://www.dlinde.nl, de site van een predikant uit de Chr. Geref. Kerken. Ook zul je best wat kunnen vinden op sites van organisaties die bezig zijn op het terrein van de verslavingszorg.
Ga op momenten dat je jezelf zwak weet, bijvoorbeeld iets sportiefs doen of zoek dan het gezelschap van anderen. Zorg voor iets dat duidelijk afleidt en blijf bij de computer uit de buurt.