Jogero- middel
Jogero- middel
Is iemand onder ons bekend met het volgende middel ter behandeling/ bij ADHD ?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: Jogero- middel
http://jogero.webklik.nl/page/lto3henriët schreef:Is iemand onder ons bekend met het volgende middel ter behandeling/ bij ADHD ?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Het is mij onbekend, en het is ook een product dat niet afkomstig is van de gevestigdehenriët schreef:http://jogero.webklik.nl/page/lto3henriët schreef:Is iemand onder ons bekend met het volgende middel ter behandeling/ bij ADHD ?
pharmaceutische indrustrie. Het lijkt me een product te zijn dat nog niet zo lang bestaat,
en door een klein bedrijfje in de handel wordt gebracht.
Je ziet meer van dat soort initiatieven, vaak wat alternatief.
Denk aan productten van Lucovitaal, Bloem, en ook bijvoorbeeld dr. A. Vogel is een
voorbeeld van zo'n bedrijf, dat populaire geneesmiddelen op de markt brengt die de
gevestigde pharmaceutische industrie niet snel op de markt brengt.
Hoewel daar wel wat verandering in komt. De producten van Leef Vitaal zijn nu
opgenomen in Omega Pharma, en dat is wel een pharmaceutische reus!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
M
Canada als zeer probaat middel.
Naar horen zeggen gebruiken ze dit middel al jarenlang in-DIA- schreef:Het is mij onbekend, en het is ook een product dat niet afkomstig is van de gevestigdehenriët schreef:http://jogero.webklik.nl/page/lto3henriët schreef:Is iemand onder ons bekend met het volgende middel ter behandeling/ bij ADHD ?
pharmaceutische indrustrie. Het lijkt me een product te zijn dat nog niet zo lang bestaat,
en door een klein bedrijfje in de handel wordt gebracht.
Je ziet meer van dat soort initiatieven, vaak wat alternatief.
Denk aan productten van Lucovitaal, Bloem, en ook bijvoorbeeld dr. A. Vogel is een
voorbeeld van zo'n bedrijf, dat populaire geneesmiddelen op de markt brengt die de
gevestigde pharmaceutische industrie niet snel op de markt brengt.
Hoewel daar wel wat verandering in komt. De producten van Leef Vitaal zijn nu
opgenomen in Omega Pharma, en dat is wel een pharmaceutische reus!
Canada als zeer probaat middel.
Ik heb even gezocht:
- Er zijn geen wetenschappelijke artikelen op pubmed e.d. te vinden, er is weinig studie naar gedaan.
- 1 studie onder 40 mensen met schizofrenie maar dat is een zeer kleine controlegroep en telt derhalve niet als representatief.
- Het is een natuurlijk middel dat uit bepaalde planten- en thee-extracten wordt gewonnen. Het kan door de bloed-hersenbarrière (technisch ingewikkeld verhaald) en zou op die manier op de dopamine-receptoren werken. (http://en.wikipedia.org/wiki/Theanine)
- Er zijn 2 sites met zeer positieve recensies waarvan er 1 van de distributeur is...
- Persoonlijk denk ik dat het misschien bij sommige mensen kan helpen.
- Zelf vergelijk ik het met: visoliecapsules en melatonine. Visolie was een hype waar je nu bijna niemand meer over hoort terwijl je anderhalf jaar geleden miljonair kon worden met de verkoop ervan. Melatonine is een natuurlijk hormoon waar je zelf voldoende van hebt, bijslikken is vrij zinloos. Bij mensen die erin geloven lijkt het te helpen: ze slapen als een roosje. Bij de overige 75% helpt het niet meer of minder dan spontaan slapen zonder medicatie.
- Het is een vrij duur middel. Een pot is ruim 30 euro. Je denkt: er zitten 90 capsules in en dus heb ik genoeg voor 3 maanden, maar dat is niet zo. De meeste gebruikers melden er 2 tot 4 per dag nodig te hebben.
Ik heb dus geen idee of dit middel helpt, zou het best zelf ook eens willen proberen, maar als ik bovenstaande samenvat voor mezelf ben ik een klein beetje sceptisch.
- Er zijn geen wetenschappelijke artikelen op pubmed e.d. te vinden, er is weinig studie naar gedaan.
- 1 studie onder 40 mensen met schizofrenie maar dat is een zeer kleine controlegroep en telt derhalve niet als representatief.
- Het is een natuurlijk middel dat uit bepaalde planten- en thee-extracten wordt gewonnen. Het kan door de bloed-hersenbarrière (technisch ingewikkeld verhaald) en zou op die manier op de dopamine-receptoren werken. (http://en.wikipedia.org/wiki/Theanine)
- Er zijn 2 sites met zeer positieve recensies waarvan er 1 van de distributeur is...
- Zelf vergelijk ik het met: visoliecapsules en melatonine. Visolie was een hype waar je nu bijna niemand meer over hoort terwijl je anderhalf jaar geleden miljonair kon worden met de verkoop ervan. Melatonine is een natuurlijk hormoon waar je zelf voldoende van hebt, bijslikken is vrij zinloos. Bij mensen die erin geloven lijkt het te helpen: ze slapen als een roosje. Bij de overige 75% helpt het niet meer of minder dan spontaan slapen zonder medicatie.
- Het is een vrij duur middel. Een pot is ruim 30 euro. Je denkt: er zitten 90 capsules in en dus heb ik genoeg voor 3 maanden, maar dat is niet zo. De meeste gebruikers melden er 2 tot 4 per dag nodig te hebben.
Ik heb dus geen idee of dit middel helpt, zou het best zelf ook eens willen proberen, maar als ik bovenstaande samenvat voor mezelf ben ik een klein beetje sceptisch.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Maar dan zit je inderdaad wel in de hoek van die 'vrije vogels' in de pharmaceutiche industrie.vlinder schreef:Ik heb even gezocht:
- Zelf vergelijk ik het met: visoliecapsules en melatonine. Visolie was een hype waar je nu bijna niemand meer over hoort terwijl je anderhalf jaar geleden miljonair kon worden met de verkoop ervan. Melatonineis een natuurlijk hormoon waar je zelf voldoende van hebt, bijslikken is vrij zinloos. Bij mensen die erin geloven lijkt het te helpen: ze slapen als een roosje. Bij de overige 75% helpt het niet meer of minder dan spontaan slapen zonder medicatie.
Immers ook visiolie en Melatonine zijn producten die dergelijke bedrijfjes veel in de handel brengen.
Normaal ben ik niet zo goed thuis in de medische dingen, maar deze zaken ken ik wel omdat ik me in mijn leven nogal verdiept heb in het drogisterijvak, en daar horen vanzelf ook OTC geneenmiddelen bij.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
ik weet van een gezin die het gebruikt en gelijk merkt als er 's morgens niet geslikt is.
zie pb
zie pb
Ik denk dat je nuchter moet zijn. Ook van reguliere medicijnen geldt vaak: bij de een werkt het, bij de ander niet. Een medicijn dat bij 100% van de patiënten werkt, is volgens mij niet vereist voor de wetenschappelijke standaard, of hoe zeg je dat.vlinder schreef:Ik heb even gezocht:
Zelf uitproberen kan dus juist best handig zijn.
Zo was ik altijd wat sceptisch t.o.v. melatonine, maar ben het op aanraden van iemand toch gaan gebruiken. Nou zeg ik niet dat het een wondermiddel is, maar ik geloof dat het wel iets doet, zeker als je het combineert met andere dingen.
Dus @henriët, je kunt het allicht proberen als het verder een ongevaarlijk middel is.