Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Bedroefd en bedrukt.
Dat geloof ik....Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
vlinder schreef:Dat geloof ik....Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.
K begrijp je helemaal
Omdat de ds weggaat?Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Kan ik me voorstellen, ja. Helemaal.Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.
Euhm, ik heb vandaag familie gesproken en die waren dankbaar, zeer verheugd en verwonderd! ..
Tja, da's de andere kant. Dat kan ik me ook weer voorstellen. Helemaal.Auto schreef:Euhm, ik heb vandaag familie gesproken en die waren dankbaar, zeer verheugd en verwonderd! ..
Anker schreef:Kan ik me voorstellen, ja. Helemaal.Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.
Kan mij niet voorstellen dat wij niet dankbaar zijn. ( Zondag 10 )....of geloven wij niet meer in roeping.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Als het gaat om vertrek van een predikant, moeten we dan hier ook niet nuchter in zijn?Anker schreef:Kan ik me voorstellen, ja. Helemaal.Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nergens uit op maken waar dit over gaat.Wie lost het mysterie op?Mister schreef:Als het gaat om vertrek van een predikant, moeten we dan hier ook niet nuchter in zijn?Anker schreef:Kan ik me voorstellen, ja. Helemaal.Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Er gaat een dominee vertrekken.
Volgens mij wel. Het kan goed zijn voor een gemeente zijn als een predikant na een aantal jaar vertrekt.Mister schreef:Als het gaat om vertrek van een predikant, moeten we dan hier ook niet nuchter in zijn?Anker schreef:Kan ik me voorstellen, ja. Helemaal.Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.
Natuurlijk kunnen er banden gevallen zijn, maar het is een middel, het Woord blijft.
Leerzaam vind ik altijd de geschiedenis van Filippus en de Moorman.
En dan, als het om een persoonlijke band gaat, Opheusden is de wereld niet uit

Ja hoor, wat theoretische wijsheid tegenover beleving. Niet zo pastoraal.huisman schreef:Anker schreef:Kan ik me voorstellen, ja. Helemaal.Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.
Kan mij niet voorstellen dat wij niet dankbaar zijn. ( Zondag 10 )....of geloven wij niet meer in roeping.
De post van Wilhelm is dan wat waardevoller: inderdaad is de geschiedenis van Filippus en de Moorman een mooie les bij zo'n gebeurtenis.
- JolandaOudshoorn
Verbijsterd. Dat "Bijbelgetrouwe" christenen met droge ogen kunnen zeggen dat het niets uit maakt of je nu wel gelooft dat de aarde in 6 dagen is geschapen, of niet.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zo zo, niet pastoraal. De uitspraak van huisman hoorde ik gisteren juist een ouderling van de GG zeggen tegen iemand! En het was wel in 1x duidelijk waar het om hoort te gaan. Zij hadden nav die uitspraak een goed gesprek ........ en ik merk toch hier een andere toonhoogte dan de uitkomst van dat gesprek.Anker schreef:Ja hoor, wat theoretische wijsheid tegenover beleving. Niet zo pastoraal.huisman schreef:Anker schreef:Kan ik me voorstellen, ja. Helemaal.Erasmiaan schreef:Bedroefd en bedrukt.