Kleine vreugden

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
Zita schreef:De vaatwasmachinereparatiemeneer is terug van vakantie. Morgen ligt hij hier door de keuken te kronkelen. Hoera!
Mmm... wij wassen inmiddels ook al een maand of wat met de hand af....
Ondanks de vaatwasmachine, heb ik daarnaast ook altijd nog een handafwasje. Anti aanbakpannen, plastic, houten snijplank, e.d. doe ik er niet in.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Manlief neemt net een chocolade-moussetaart mee uit Zeist. :slurp
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
Zita schreef:De vaatwasmachinereparatiemeneer is terug van vakantie. Morgen ligt hij hier door de keuken te kronkelen. Hoera!
Mmm... wij wassen inmiddels ook al een maand of wat met de hand af....

aha, stille hint :huhu
ik was het idd vergeten :oops
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door henriët »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:
Zita schreef:De vaatwasmachinereparatiemeneer is terug van vakantie. Morgen ligt hij hier door de keuken te kronkelen. Hoera!
Mmm... wij wassen inmiddels ook al een maand of wat met de hand af....

aha, stille hint :huhu
ik was het idd vergeten :oops
:humhihi :humhihi
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kleine vreugden

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:
Zita schreef:De vaatwasmachinereparatiemeneer is terug van vakantie. Morgen ligt hij hier door de keuken te kronkelen. Hoera!
Mmm... wij wassen inmiddels ook al een maand of wat met de hand af....

aha, stille hint :huhu
ik was het idd vergeten :oops
Whahahahaha.,,.,, niet eens eigenlijk, maar als jullie tijd hebben....... ben je (niet alleen daarom trouwens) welkom!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10496
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Vandaag aan een klas een filmpje laten zien. Na afloop: wilt u alstublieft de link op het bord zetten? Dan kan ik 'm thuis nog eens kijken en nog wat extra aantekeningen maken.
Tjoh. 't Is de eerste schoolweek, zullen we maar denken. Of ze zijn echt leergierig geworden...
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Kleine vreugden

Bericht door Schemerlichtje »

Zita schreef:Vandaag aan een klas een filmpje laten zien. Na afloop: wilt u alstublieft de link op het bord zetten? Dan kan ik 'm thuis nog eens kijken en nog wat extra aantekeningen maken.
Tjoh. 't Is de eerste schoolweek, zullen we maar denken. Of ze zijn echt leergierig geworden...
:super
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10496
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Wat is lesgeven toch geweldig. Op één dag een lastige klas die in staat blijkt op een keurige manier een principiële kwestie te bespreken (en waar ze met nog meer Bijbelse lijnen aankomen dan ik zelf had bedacht), een klas die supergezellig is, en waar de jongens na afloop van de les het liefst hun hele pauze bij mij blijven doorkwekken, en een klas die bij het maken van de opgaven vraagt: - mag alstublieft wat muziek aan? Ik (zeer verbaasd): waarom? - Gewoon, voor de sfeer, en het werkt fijner. Ik (beetje achterdochtig): aan welk soort muziek zat je te denken? - Nou: Music for the Royal Fireworks, van Händel. Of de Messiah, want het is al bijna kerst. Of nee, kunt u John Stainer opzoeken, en dan The Lord bless you and keep you?
Gisteren was die laatste klas ook al zo leuk: ik zat met ze in het lokaal naast het muzieklokaal, waar het openingskoor van de Matthäus Passion klonk. En meteen waren er een paar die de rest commandeerden: sssssst! Als wij heel stil zijn, kunnen we het ook horen!
(Ik had net het boekje van Els van Dijk gelezen, dus ik had wel weer een oppeppertje nodig.)
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door joy »

Zita schreef:Wat is lesgeven toch geweldig. Op één dag een lastige klas die in staat blijkt op een keurige manier een principiële kwestie te bespreken (en waar ze met nog meer Bijbelse lijnen aankomen dan ik zelf had bedacht), een klas die supergezellig is, en waar de jongens na afloop van de les het liefst hun hele pauze bij mij blijven doorkwekken, en een klas die bij het maken van de opgaven vraagt: - mag alstublieft wat muziek aan? Ik (zeer verbaasd): waarom? - Gewoon, voor de sfeer, en het werkt fijner. Ik (beetje achterdochtig): aan welk soort muziek zat je te denken? - Nou: Music for the Royal Fireworks, van Händel. Of de Messiah, want het is al bijna kerst. Of nee, kunt u John Stainer opzoeken, en dan The Lord bless you and keep you?
Gisteren was die laatste klas ook al zo leuk: ik zat met ze in het lokaal naast het muzieklokaal, waar het openingskoor van de Matthäus Passion klonk. En meteen waren er een paar die de rest commandeerden: sssssst! Als wij heel stil zijn, kunnen we het ook horen!
(Ik had net het boekje van Els van Dijk gelezen, dus ik had wel weer een oppeppertje nodig.)
Volgens mij zegt dat meer over de onderwijskracht, dan over de "lastige" klas. :super
Mijn complimenten zita :)
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10636
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ad Anker »

Eigenlijk een grote vreugde: WimA is (weer) vader geworden. Feliciteer hem maar!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kleine vreugden

Bericht door Afgewezen »

Anker schreef:Eigenlijk een grote vreugde: WimA is (weer) vader geworden. Feliciteer hem maar!
Feliciteer hem maar van me. ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33390
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

Gefeliciteerd WimA.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kleine vreugden

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:Gefeliciteerd WimA.
Van harte!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

dat zou ik nou scharen onder 'grote vreugden' :huhu
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10636
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ad Anker »

helma schreef:dat zou ik nou scharen onder 'grote vreugden' :huhu
Afbeelding
Anker schreef:Eigenlijk een grote vreugde: (...)
Plaats reactie