ADSL geld besparen

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Deze topic gaat toch over geld besparen?
Ik heb hierover dan een kleine vraag.

Binnenkort neem ik ook ADSL. Om alles goed aan te leggen moet je 49 euro extra betalen. Je kan het ook zelf doen. Wie heb het zelf gedaan; en is het moeilijk om het zelf te doen?

heb het zelf gedaan. Stelt totaal niets voor. Dat geld kun je makkelijk in je zak houden. Zelfs een leek kan het.

Het signaal van de telefoon moet gesplit worden. Dit moet je doen voor het eerste telefoonapparaat wat op de lijn zit. Thats all. Kabeltje vanaf de splitter naar het modem, modem aansluiten op PC en draaien maar.

tukker
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Soms wel lastig hoor, ben je een half uur aan het prutsen, kom je tot de conclusie dat de splitter kapot is :mad: nou... fijn

Maar het aansluiten is inderdaad niet zo moeilijk. Tenzij je de computer ver weg hebt staan, vanaf de meterkast (of punt waar de kabel uit de grond komt). Zodra de kabel uit de grond komt, moet je het direct splitten. En van daar uit gaan er twee snoertjes verder: Het ADSL signaal en je telefoonlijn. Maar dit kan ook door één 4-aderig snoer...

Maar goed, voor vragen roep je maar!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
refo

Bericht door refo »

Oude 'verdeelstation' zat beneden. (in feite gewoon snoertjes met aftakkingen in hele huis. Probleem als de splitter meteen bij binnenkomst geplaatst moet worden.

Vieraderig snoer heb ik daarom als volgt gebruikt.

Vanaf meterkast rood en blauw naar zolder. Daar splitten en telefoon daar aangesloten. Vervolgens vanaf die telefoon geel en groen naar beneden gestuurd en het daar op het oude verdeelpunt aangesloten. Daar zit de 'retourleiding' geel-groen dus op rood-zwart en wordt de rest van het husi bediend.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Binnenkort neem ik ook ADSL. Om alles goed aan te leggen moet je 49 euro extra betalen. Je kan het ook zelf doen. Wie heb het zelf gedaan; en is het moeilijk om het zelf te doen?
Kridje,
Het hangt een beetje van de situatie af, maar ik kon het zelf doen. Terwijl ik toch niet zo technisch ben. Een duidelijke handleiding is echt een goede hulp.
En er is een helpdesk. Deze heb ik één keer gebeld. Toen bleek, dat ik het verkeerde adres had ingetikt.
Nu werkt het als een trein. Ik zou zeggen: probeer het eerst zelf, dan kun je later altijd nog een monteur laten komen.

[Aangepast op 27/2/04 door Gerrie]
de Paus

Bericht door de Paus »

Wie helpt mij? ik zou wel ADSL willen, maar kzou niet weten waar te beginnen.... wat zijn de valkuilen? Waar moet je voor oppassen als je ADSL neemt?
wat is jullie advies?

nu bel ik nog gewoon via een telefoonlijntje. Kabel is geen optie.
Marc

Bericht door Marc »

Daar is een mooie site voor:

http://www.adsl-online.net/index.php

Per postcode zijn andere abonnementen beschikbaar.

Je kunt hier sorteren op prijs, snelheid etc..

succes

[Aangepast op 10/7/04 door Marc]

[Aangepast op 10/7/04 door Marc]
wim

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door de Paus
Wie helpt mij? ik zou wel ADSL willen, maar kzou niet weten waar te beginnen.... wat zijn de valkuilen? Waar moet je voor oppassen als je ADSL neemt?
wat is jullie advies?

Goedkoop kan duurkoop zijn. Let niet alleen op het maandbedrag, maar ook op de datalimiet, het aantal emailadressen en de beschikbare webruimte.

Aan de andere kant, wanneer je verwacht over een datalimiet heen te komen, kan dit toch goedkoper uitpakken dan een abonnement zonder datalimiet maar met hogere vaste kosten.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door de Paus
wat is jullie advies?

advies: kliksafe of solcon om de ergste rotzooi buiten de deur te houden
Plaats reactie