Gefilterde televisie

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Els
veel gevaren aan internet.. keej, één klik op het kruisje en 'verkeerde' is weg.
Verkeert programma op TV?
Zet um gwoon uit. Die knop zit er niet voor niets op.
M.a.w. bij beide heb je het zelf in de hand hoe je er mee omgaat!!
TV staat midden in de kamer (compu staat elders of in een hoekje), zitten we met zn allen naar te kijken (compu zit een van de gezinsleden achter). We kijken ook de zooi die net voor en net na het programma komt wat we eigenlijk willen zien (op internet zoek ik even snel iets op).

Ik zeg niet dat internet onschuldig is, o nee, absoluut niet. Maar de TV is voor mij overheersender in een gezin en heeft een lagere drempel.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door xgnoom
Oorspronkelijk gepost door limosaAls je ook de eerste zin had ge-quote had je je de moeite van je reactie kunnen besparen.
Het verbod heft de eigen verantwoordelijkheid niet op maar ondersteund deze.
Kennelijk zie ik een tegenstelling waar jij die niet ziet... er moet toch een verklaring zijn voor de verschillen in de praktijk van tv-gebruik en het bijbehorende verschil in visie daarop. De vanzelfsprekendheid van 'het mag niet' verbaast mij, dat is alles. Vooral om dat in de realiteit blijkt dat niet iedereen daar zo 'rechtlijnig' mee omgaat.
Die tegenstelling is er alleen als je die wíl zien. TV-bezit is verboden en praktisch iedereen houdt zich daaraan en snapt waarom het is verboden. Het verbazende van de "vanzelfsprekendheid" zie ik dus niet. Er is een heel kleine groep die op deze regel een uitzondering vormt en toch een TV in huis wil hebben. Zoals er bij iedere regel wel mensen gevonden zullen kunnen worden die zich er niet aan houden. Met de regel geeft het kerkverband haar standpunt weer maar het gedrag van mensen achter de voordeur laat zich niet direct sturen. Dat is het kerkverband niet aan te rekenen. En het is zeker geen reden om de regel dan maar los te laten.
Plaats reactie