Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken [2]
Ach Zita, maar mijn moeder zou ook zoiets gezegd kunnen hebben. Zij had ook altijd van dat omfloerste taalgebruik als het ging om de zaken "met rode wangen".
Dus het ging in de trant van: als je een groot meisje bent.... maar ik was toen al 1.69 of zo en vond mezelf al heel groot.
De moeder van mijn vriendinnetje zie dat de engelen vannacht het kleine buurmeisje had gehaald (het kindje was aan wiegendood gestorven) en wij dachten toen echt dat 2 engelen het kindje waren komen halen en stonden die avond voor het raam, want stel dat ze nog een keer komen.
Je moet het maar blijven zien de tijd waarin het geschreven is, toen praatte men niet met elkaar over deze dingen.
Er waren toen vrouwen die het huwelijk ingingen in totale onwetendheid.
Dus het ging in de trant van: als je een groot meisje bent.... maar ik was toen al 1.69 of zo en vond mezelf al heel groot.
De moeder van mijn vriendinnetje zie dat de engelen vannacht het kleine buurmeisje had gehaald (het kindje was aan wiegendood gestorven) en wij dachten toen echt dat 2 engelen het kindje waren komen halen en stonden die avond voor het raam, want stel dat ze nog een keer komen.
Je moet het maar blijven zien de tijd waarin het geschreven is, toen praatte men niet met elkaar over deze dingen.
Er waren toen vrouwen die het huwelijk ingingen in totale onwetendheid.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Commentaar op Jesaja, door H. Bultema.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Het gevogelte des hemels, van ds. van Boven. Helaas belde de boekhandel dat het uitverkocht is, nieuwe druk volgt pas eind september. Maar ook dat er een tweede deel is! Ik zal dus even geduld moeten hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Johann Gottfried Walther
Macro-kosmos en micro-kosmos van Ds. Dionysius Spranckhuysen (1587-1650)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Is dat een oude uitgave, of een vrij nieuw boek?Johann Gottfried Walther schreef:Macro-kosmos en micro-kosmos van Ds. Dionysius Spranckhuysen (1587-1650)
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- Johann Gottfried Walther
Relatief nieuw. Denk uitgave van een jaar of 6-8 geleden.caprice schreef:Is dat een oude uitgave, of een vrij nieuw boek?Johann Gottfried Walther schreef:Macro-kosmos en micro-kosmos van Ds. Dionysius Spranckhuysen (1587-1650)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Christusprediking: ds. van Eckeveld
De lijfwacht van Janeway: S. v.d. Veen
De lijfwacht van Janeway: S. v.d. Veen
Hier te koop voor 8,50 euro: http://mullerbook.nl/boek.php?boekId=12519Marieke schreef:Christusprediking: ds. van Eckeveld
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Sjonge.caprice schreef:Hier te koop voor 8,50 euro: http://mullerbook.nl/boek.php?boekId=12519Marieke schreef:Christusprediking: ds. van Eckeveld
Christusprediking in de ramsj.
Geen vraag meer naar?
Misschien te veel aanbod? 

kent iemand dat boekje van Hosea van Ds Hofman wat op die site te koop staat? is dat de moeite waard om te kopen?
Ik had het ook in de aanbieding bij gebr. Koster!caprice schreef:Hier te koop voor 8,50 euro: http://mullerbook.nl/boek.php?boekId=12519Marieke schreef:Christusprediking: ds. van Eckeveld
Het is overigens zeer de moeite waard om te lezen!
Bedoel je dat van de inhoud van het boekje, of van de gedrukte aantallen?Coosje schreef:Misschien te veel aanbod?
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik vind dit een heel mooi en duidelijk boek. Wil het iedereen aanraden!caprice schreef:Bedoel je dat van de inhoud van het boekje, of van de gedrukte aantallen?Coosje schreef:Misschien te veel aanbod?