Nou en, wat is de meerwaarde van deze kennis?JolandaOudshoorn schreef:Ik kwam het gisteren tegen, toen ik me verdiepte in de geschiedenis van de wetgeving.Simon schreef:...Sinai / Horeb in Saudi Arabie liggen ?
En dat het st Catherine klooster geen enkel bewijs heeft dat daar de israelieten waren , maar dat alle bewijs daarvoor wél in Saudi Arabie te vinden is, inclusief het altaar van het gouden kalf en de rots die splijtte toen er water uit kwam!
Moet eerlijk zeggen dat de archeologische papieren sterk zijn voor dit verhaal en dat ik inderdaad neig om dit meer te geloven dan de "klassieke" route.
Wist je dat........[6]
Re: Wist je dat........[5]
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- JolandaOudshoorn
Ik vind het interessant. Net zoals ik het ontzettend gaaf vind om DV over een paar maanden in Israel te verkeren en de achtergrond van de Bijbelse geschiedenis te zien.Mara schreef:Nou en, wat is de meerwaarde van deze kennis?JolandaOudshoorn schreef:Ik kwam het gisteren tegen, toen ik me verdiepte in de geschiedenis van de wetgeving.Simon schreef:...Sinai / Horeb in Saudi Arabie liggen ?
En dat het st Catherine klooster geen enkel bewijs heeft dat daar de israelieten waren , maar dat alle bewijs daarvoor wél in Saudi Arabie te vinden is, inclusief het altaar van het gouden kalf en de rots die splijtte toen er water uit kwam!
Moet eerlijk zeggen dat de archeologische papieren sterk zijn voor dit verhaal en dat ik inderdaad neig om dit meer te geloven dan de "klassieke" route.
Maar jij hoeft dat niet interessant te vinden, hoor.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik had het over de feiten van het gouden kalf, de rots die spleet, waar dat precies was, in welke woestijn, wat is daar de meerwaarde van?JolandaOudshoorn schreef:Ik vind het interessant. Net zoals ik het ontzettend gaaf vind om DV over een paar maanden in Israel te verkeren en de achtergrond van de Bijbelse geschiedenis te zien.Mara schreef:Nou en, wat is de meerwaarde van deze kennis?JolandaOudshoorn schreef:Ik kwam het gisteren tegen, toen ik me verdiepte in de geschiedenis van de wetgeving.Simon schreef:...Sinai / Horeb in Saudi Arabie liggen ?
Maar jij hoeft dat niet interessant te vinden, hoor.
Alles wat er met het joodse volk gebeurde hoort een les voor ons te zijn, schrijven de apostelen.Mara schreef: Ik had het over de feiten van het gouden kalf, de rots die spleet, waar dat precies was, in welke woestijn, wat is daar de meerwaarde van?
De Bereers werden geprezen om het onderzoeken en lezen van de schriften.
Interesseert het je ook niet waar de israelieten door de zee gingen?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Nee eigenlijk niet. Wat mij interesseert is de les die hieruit getrokken moet worden, voor ons!Simon schreef:Alles wat er met het joodse volk gebeurde hoort een les voor ons te zijn, schrijven de apostelen.Mara schreef: Ik had het over de feiten van het gouden kalf, de rots die spleet, waar dat precies was, in welke woestijn, wat is daar de meerwaarde van?
De Bereers werden geprezen om het onderzoeken en lezen van de schriften.
Interesseert het je ook niet waar de israelieten door de zee gingen?
Of ze dan bij paal 12 of paal 23 doortrokken is dan van minder belang.
Het zal best heel indrukwekkend zijn als je een reis naar Israël boekt en de geschiedenis zo kunt "lezen".
Maar aangezien de commercie ook hier is doorgedrongen, vraag ik me af in hoeverre het nog 100% klopt.
Het is altijd goed om de Bijbel te bestuderen, maar met Licht van Boven!
Anders blijft het maar een dood geschiedenisboek.
nee, dan is een vakantie naar zeeland of spanje helemaal niet commercieel van opzet natuurlijk..
Dat er een klooster en gastehuis gebouwd is op de plaats waar het in ieder geval NIET was, omdat Constantijn zijn moeder Helena er even op ''ontdekkingsreis'' heengeweest is en de kerk er vervolgens een ontegensprekelijk edict over uitsprak, dat het daar MOEST zijn, ondanks geen enkel bewijs, dát is ernstig.
Of ook niet interessant?
Dat er een klooster en gastehuis gebouwd is op de plaats waar het in ieder geval NIET was, omdat Constantijn zijn moeder Helena er even op ''ontdekkingsreis'' heengeweest is en de kerk er vervolgens een ontegensprekelijk edict over uitsprak, dat het daar MOEST zijn, ondanks geen enkel bewijs, dát is ernstig.
Of ook niet interessant?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Je scheldt op de verkeerde, maar ik ben nimmer in Spanje geweest en Zeeland is niet echt een provincie waar ik vaak vertoef. Alleen op familiebezoek af en toe.Simon schreef:nee, dan is een vakantie naar zeeland of spanje helemaal niet commercieel van opzet natuurlijk..
Of ook niet interessant?
Wat zit jij vol frustratie zeg

Zo, ik ben weer terug van vakantie.
Globaal het één en ander bij gelezen; zie dat de samenvaldrijvers nog steeds overtuigd zijn.
Globaal het één en ander bij gelezen; zie dat de samenvaldrijvers nog steeds overtuigd zijn.

Een nieuwe theologische term? Google kent het woord alleen van RF.
Ik niet weet wat samenvaldrijvers
zijn

Bv Calvijn, Luther, Boston, Erskines, Kohlbrugge en vele andere oudvaders.Chrisje72 schreef:Ik niet weet wat samenvaldrijverszijn
Lekker uitgerust, Tiberius?Tiberius schreef:Zo, ik ben weer terug van vakantie.

Ah maar dan is het logisch dat ze nog steeds overtuigd zijn 
Hun mening wijzigt niet meer.

Hun mening wijzigt niet meer.
NIET OP DE MAN spelen.Mara schreef:Je scheldt op de verkeerde, maar ik ben nimmer in Spanje geweest en Zeeland is niet echt een provincie waar ik vaak vertoef. Alleen op familiebezoek af en toe.Simon schreef:nee, dan is een vakantie naar zeeland of spanje helemaal niet commercieel van opzet natuurlijk..
Of ook niet interessant?
Ik scheld ook helemaal op niemand bovendien, maar vergelijk je negatieve motivatie om de waarde van israelische bijbelse geschiedenis als vakantiedoel als commerciel af te doen.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Waarom ga je eigenlijk niet in op de inhoud? Via een persoonlijke aantijging laat je dit nu doodlopen.Mara schreef:Je scheldt op de verkeerde, maar ik ben nimmer in Spanje geweest en Zeeland is niet echt een provincie waar ik vaak vertoef. Alleen op familiebezoek af en toe.Simon schreef:nee, dan is een vakantie naar zeeland of spanje helemaal niet commercieel van opzet natuurlijk..
Of ook niet interessant?
Je zegt zelf dat je de bijbel moet bestuderen met licht van boven, anders blijft (?) het maar (?) een dood (?) geschiedenisboek (?). Het lijkt me dan vooral voor jou wel van belang dat één en ander (eventueel bij paal 12 of 23) heeft plaatsgevonden.
Anders is het wellicht niet eens een geschiedenisboek te noemen. En sluit je je aan bij de mensen die aan kunnen tonen dat heel die uittocht alleen heeft plaatsgevonden in het het hoofd van de ballingen in Babel.