w32.sober.g@mm

Plaats reactie
refo

w32.sober.g@mm

Bericht door refo »

Ik wordt de laatste tijde helemaal gek van de virusmails. Zijn er meer die er 'last' van hebben? Ze worden allemaal netjes afgevangen, dat is het probleem niet, maar Norton weet er niet meteen raad mee en stopt hem maar in quarantaine. Blijkbaar sluipt dit virus langs de bescherming van de providers.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

25 per dag ongeveer
england

Bericht door england »

Ja, irritant he?
Ik had pas 4 emails, dus ik heel blij gaan kijken, denkend dat het iets met onze school te maken kan hebben...zijn het 4 virus mailtjes...grrrrr
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik krijg ze overal van. Ook van forumleden, ook van @filternet.nl adressen.. overal.. ik snap er ook niet echt wat van.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gerrie

Bericht door Gerrie »

De enige oplossing: niet meer mailen.
Gebruik de U2U van OSW.

En: er zijn virussen die de afzender uit jouw adresboek halen. Dan blijft de echte afzender onbekend.
Op een bepaalde PC, gekoppeld aan een netwerk, werden er mailtjes gestuurd op een tijdstip, dat ik niet aanwezig was.

De volgende dag kreeg ik een mail van de netwerkbeheerder, dat er een virus was verwijderd uit een mail met mijn adres als afzender.

Dit laat ik dan maar gewoon voor wat het is.
Lecram

Bericht door Lecram »

Sinds ik de virusscan van XS4all heb aangezet, heb ik gelukkig nergens last meer van. Wellicht biedt jouw provider ook die mogelijkheid, maar moet je die eerst aanzetten.
refo

Bericht door refo »

Tegenwoordig hoef je echt de afzender niet meer te berichten. Het blijkt dat je van alles in het afzenderveld kunt zetten. Besmette computer oogsten uit het hele systeem e-mail adressen. Kan ook uit een cachegeheugen zijn. Overal waar ze naam@huppelepup.iets zien staan pikken ze dat mee. Als je dus ergens lid bent van een forum kan het zijn dat jouw e-mail adres in het werkgeheugen van die computer zit. ALs di computer besmet is gebruikt hij jou als afzender of als bestemming.

ZOu dat sober niet te maken hebben met iemand op dit forum? Als aansporing dat we soberder moeten zijn?
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door refo
Tegenwoordig hoef je echt de afzender niet meer te berichten. Het blijkt dat je van alles in het afzenderveld kunt zetten. Besmette computer oogsten uit het hele systeem e-mail adressen. Kan ook uit een cachegeheugen zijn. Overal waar ze naam@huppelepup.iets zien staan pikken ze dat mee. Als je dus ergens lid bent van een forum kan het zijn dat jouw e-mail adres in het werkgeheugen van die computer zit. ALs di computer besmet is gebruikt hij jou als afzender of als bestemming.

ZOu dat sober niet te maken hebben met iemand op dit forum? Als aansporing dat we soberder moeten zijn?
Je zou eventueel je adrses als volgt kunnen opschrijven:

rickmarsman [a] planet.nl

zo herkent een computer het niet als email adres
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie