opnieuw verhoging ADSL-snelheid

Plaats reactie
limosa

opnieuw verhoging ADSL-snelheid

Bericht door limosa »

bericht op WebWereld:

KPN schroeft adsl-snelheid opnieuw op

Woensdag, 19 mei 2004 - KPN verhoogt opnieuw de snelheid van zijn diverse adsl-abonnementen. Ditmaal gaat het evenwel om een relatief kleine verhoging.

KPN verhoogt zowel de download- als uploadsnelheid van zijn abonnementen. ADSL Go, het lichtste abonnement, profiteert procentueel gezien het minst van de verhoging.

De downloadsnelheid van dit abonnement wordt met 8 procent verhoogd tot 416 Kbps. De uploadsnelheid wordt verhoogd van 128 Kbps tot 160 Kbps. De andere abonnementen gaan er wat betreft downloadsnelheid een goede 9 procent in snelheid op vooruit.

Het Lite-abonnement wordt hierdoor 1120/352 Kbps, Basic wordt 2240/416 Kbps en Advanced wordt 4480/704 Kbps. De prijs van de diverse abonnementen blijft ongewijzigd.

KPN zal 24 mei starten met de nieuwe snelheidsverhoging, zo blijkt uit een vroegtijdig gepubliceerd bericht op de KPN-site.

KPN-woordvoerder Bram Oudshoorn bevestigt desgevraagd - na het bericht aanvankelijk te ontkennen - dat de verhoging al op korte termijn zal worden doorgevoerd.

"KPN verhoogt de snelheid van zijn adsl-consumentenpakketten inderdaad. Uiterlijk 30 juni zal de verhoging voor álle adsl-klanten zijn gerealiseerd", aldus Oudshoorn.
limosa

Bericht door limosa »

Altijd aardig nieuws dit. Als de ISP's hun datalimieten nu nog even inwisselen voor een FUP op de economy-abonnementen wordt het nog eens leuk ook.

[Aangepast op 19/5/04 door limosa]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Altijd aardig nieuws dit. Als de ISP's hun datalimieten nu nog even inwisselen voor een FUP op de economy-abonnementen wordt het nog eens leuk ook.

[Aangepast op 19/5/04 door limosa]
Ja......dat wel natuurlijk.......... :$

Een 'breekje' van Breekijzertje
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Limosa, ik weet niet hoe het met andere providers zit, maar solcon heeft een datalimiet van 100gb. Zowel abbo's via KPN als BBNed.

Overigens is dit meer een aandachttrekkerijtje van KPN.
Het is gewooon een compensatie voor de overhead van je bandbreedte.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Zeckie
Limosa, ik weet niet hoe het met andere providers zit, maar solcon heeft een datalimiet van 100gb. Zowel abbo's via KPN als BBNed.

Solcon heeft op de goedkoopste abbo's een datalimiet van 2 GB, alleen Planet hanteer altijd een FUP. Ennuh, die overhead heb je altijd, dit is wel een kleine snelheidsverhoging, dat wel.
Andre

Bericht door Andre »

Dit is allemaal abacadabra voor mij!
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Oorspronkelijk gepost door Zeckie

Solcon heeft op de goedkoopste abbo's een datalimiet van 2 GB, alleen Planet hanteer altijd een FUP. Ennuh, die overhead heb je altijd, dit is wel een kleine snelheidsverhoging, dat wel.
Vraag niet wat voor een snelheid je dan hebt bij Solcon: 384/128, en dat voor 27 euro! Wil je bij hun een beetje fatsoenlijk kunnen internetten, dan zit je gelijk op 40 euro. Lijkt me niet echt de meest beste optie.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Johannes 3:16
Vraag niet wat voor een snelheid je dan hebt bij Solcon: 384/128, en dat voor 27 euro! Wil je bij hun een beetje fatsoenlijk kunnen internetten, dan zit je gelijk op 40 euro. Lijkt me niet echt de meest beste optie.
Solcon heeft als meerwaarde natuurlijk wel een filter . . .
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

iets wat kliksafe en filternet ook hebben...
Mart01

Bericht door Mart01 »

iets wat kliksafe en filternet ook hebben...
leuk, Kliksafe en Filternet hangen ook onder Solcon. Is precies de reden dat ik overgestapt ben op Solcon. Je betaalt alleen maar extra als je kliksafe of filternet neemt. Kliksafe heeft als extra nog een extra filter, bovenop het solcon filter. Ik ben overigens tevreden met mijn 384/128 ADSL, maar ik vraag me af of ik ook voordeel heb bij de snelheid verhoging. WEet iemand dat?
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Mart01
leuk, Kliksafe en Filternet hangen ook onder Solcon. Is precies de reden dat ik overgestapt ben op Solcon. Je betaalt alleen maar extra als je kliksafe of filternet neemt. Kliksafe heeft als extra nog een extra filter, bovenop het solcon filter. Ik ben overigens tevreden met mijn 384/128 ADSL, maar ik vraag me af of ik ook voordeel heb bij de snelheid verhoging. WEet iemand dat?
Bij de laatste snelheidsverhoging profiteer jij ook mee met ca. 8% meer snelheid. Om een beetje te lezen en te forummen is die snelheid overigens prima, als je veel wil downloaden of met meerdere gebruikers tegelijk online wil zijn is een snellere verbinding wel nuttig.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik ben super tevreden met m'n 1024 verbinding. Soms zitten we er met 3 mensen tegelijk op, maar dat merk ik niet eens. En die datalimiet: van Planet hebben we 10gb. Hoe wil je dat vol krijgen?? da's wel een tak van sport.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie