Wat deden we gisteren ?
Re: Wat deden we gisteren ?
Naar de kerkdienst van ds. G. Pater in het opgeknapte kerkje van Rilland-Bath
Naar de kerkdienst in Kruiningen waar ds. C.A. van Dieren voorging.
Gisteren in de tuin aan het klussen geweest.
Het weer was er goed voor. Gisteravond gewoon met een boek op de bank.
Het weer was er goed voor. Gisteravond gewoon met een boek op de bank.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mag ik vragen welke tekst hij had? Ik merk dat hij elders wel eens preken doet die hij eerder hier heeft gedaan. Dus eigenlijk wel een beetje benieuwd.Yesenaer schreef:Naar de kerkdienst in Kruiningen waar ds. C.A. van Dieren voorging.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Daarom preken predikanten in de weekdiensten zonder geldelijke verdienste. Ze zijn voor de preek al betaald.-DIA- schreef:Mag ik vragen welke tekst hij had? Ik merk dat hij elders wel eens preken doet die hij eerder hier heeft gedaan. Dus eigenlijk wel een beetje benieuwd.Yesenaer schreef:Naar de kerkdienst in Kruiningen waar ds. C.A. van Dieren voorging.
's morgens huishouden
's middags verjaardag M&M
's avonds kijkavond ouders scoutingkamp in Loenen
(de jongens dachten dat het donderdagavond was, dus het was een grote verrassing)
We moesten 'verkleed' als Fransen komen en waren onderdeel van een Patriotische oorlog waar we ineens als bondgenoten op het toneel verschenen. Heel erg leuk.
Vandaag druk met voorbereidingen vakantie

's middags verjaardag M&M
's avonds kijkavond ouders scoutingkamp in Loenen
(de jongens dachten dat het donderdagavond was, dus het was een grote verrassing)
We moesten 'verkleed' als Fransen komen en waren onderdeel van een Patriotische oorlog waar we ineens als bondgenoten op het toneel verschenen. Heel erg leuk.
Vandaag druk met voorbereidingen vakantie

Hij doet nooit letterlijk dezelde preek. Ik heb ook prdikanten gekend die de preek elders LETTERLIJK, tot de punt en komma toe, gelijk uitspraken. Dan kan het niet anders of die preek was woordelijk en letterlijk uitgeschreven.refo schreef:Daarom preken predikanten in de weekdiensten zonder geldelijke verdienste. Ze zijn voor de preek al betaald.-DIA- schreef:Mag ik vragen welke tekst hij had? Ik merk dat hij elders wel eens preken doet die hij eerder hier heeft gedaan. Dus eigenlijk wel een beetje benieuwd.Yesenaer schreef:Naar de kerkdienst in Kruiningen waar ds. C.A. van Dieren voorging.
Dat moeten de luisteraars de eerste keer met punten en komma's hebben meegeschreven, om de vergelijking goed te kunnen maken.-DIA- schreef:Hij doet nooit letterlijk dezelde preek. Ik heb ook prdikanten gekend die de preek elders LETTERLIJK, tot de punt en komma toe, gelijk uitspraken. Dan kan het niet anders of die preek was woordelijk en letterlijk uitgeschreven.refo schreef:Daarom preken predikanten in de weekdiensten zonder geldelijke verdienste. Ze zijn voor de preek al betaald.-DIA- schreef:Mag ik vragen welke tekst hij had? Ik merk dat hij elders wel eens preken doet die hij eerder hier heeft gedaan. Dus eigenlijk wel een beetje benieuwd.Yesenaer schreef:Naar de kerkdienst in Kruiningen waar ds. C.A. van Dieren voorging.

ja en?-DIA- schreef:Hij doet nooit letterlijk dezelde preek. Ik heb ook prdikanten gekend die de preek elders LETTERLIJK, tot de punt en komma toe, gelijk uitspraken. Dan kan het niet anders of die preek was woordelijk en letterlijk uitgeschreven.refo schreef:Daarom preken predikanten in de weekdiensten zonder geldelijke verdienste. Ze zijn voor de preek al betaald.-DIA- schreef:Mag ik vragen welke tekst hij had? Ik merk dat hij elders wel eens preken doet die hij eerder hier heeft gedaan. Dus eigenlijk wel een beetje benieuwd.Yesenaer schreef:Naar de kerkdienst in Kruiningen waar ds. C.A. van Dieren voorging.
~~Soli Deo Gloria~~
Dan kun je net zo goed een ouderling een preek laten lezen, stuk goedkoper.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat mag zeker-DIA- schreef:Mag ik vragen welke tekst hij had? Ik merk dat hij elders wel eens preken doet die hij eerder hier heeft gedaan. Dus eigenlijk wel een beetje benieuwd.Yesenaer schreef:Naar de kerkdienst in Kruiningen waar ds. C.A. van Dieren voorging.
Het was Hebreën 12: 11 En alle kastijding als die tegenwoordig is, schijnt geen zaak van vreugde, maar van droefheid te zijn; doch daarna geeft zij van zich een vreedzame vrucht der gerechtigheid dengenen, die door dezelve geoefend zijn.
Zijn punten weet ik niet meer goed, maar het was een mooie preek
Hij vertelde wat hij eens in Rijssen had meegemaakt
O, dus als een predikant z'n preek goed heeft voorbereid, maakt hij zichzelf overbodig? Wat een onzin...Mara schreef:Dan kun je net zo goed een ouderling een preek laten lezen, stuk goedkoper.
~~Soli Deo Gloria~~
Op zich hoeft dat niet verkeerd te zijn.Hendrikus schreef:ja en?-DIA- schreef: Hij doet nooit letterlijk dezelde preek. Ik heb ook prdikanten gekend die de preek elders LETTERLIJK, tot de punt en komma toe, gelijk uitspraken. Dan kan het niet anders of die preek was woordelijk en letterlijk uitgeschreven.
Dat kun jij vinden. Maar een dominee die zijn preek van A tot Z leest, maakt zich in feite overbodig ja.Hendrikus schreef:O, dus als een predikant z'n preek goed heeft voorbereid, maakt hij zichzelf overbodig? Wat een onzin...Mara schreef:Dan kun je net zo goed een ouderling een preek laten lezen, stuk goedkoper.
Want vele ouderlingen kunnen dit ook. Misschien nog wel beter.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik vind dit een onbegrijpelijk standpunt. Als er tussen zou staan "... die een preek van een andere dominee overschrijft en voorleest..." zou ik het snappen. Maar een predikant die 12 uur aan een preek werkt, en die helemaal uitschrijft, en minder sprekersgaven heeft, maakt zichzelf overbodig??!! Het luistert niet zo fijn, dat begrijp ik allemaal wel. Maar dit gaat wel erg ver.Mara schreef:Dat kun jij vinden. Maar een dominee die zijn preek van A tot Z leest, maakt zich in feite overbodig ja.Hendrikus schreef:O, dus als een predikant z'n preek goed heeft voorbereid, maakt hij zichzelf overbodig? Wat een onzin...Mara schreef:Dan kun je net zo goed een ouderling een preek laten lezen, stuk goedkoper.
Want vele ouderlingen kunnen dit ook. Misschien nog wel beter.