Vroeger deden toch alle huisartsen de bevalling evt. Bijgestaan door de vroedvrouw? Later gingen huisartsen bevallingen minder zelf doen.Katharina van Bora schreef:Ik ken 2 mannelijke verloskundigen en die zijn allebei erg goed in hun vak! Zelf had ik bij onze kids wel een vrouwelijke verloskundige die ook een kei is!Zita schreef:Ik ken een mannelijke verloskundige-in-opleiding. En ik hoop dat het hem gaat lukken om een baan te vinden, want nogal wat dames hebben liever een vrouw bij het kraambed.
Vrouwenberoepen/mannenberoepen
Re: Vrouwenberoepen/mannenberoepen
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ik heb zowel een vrouwelijke als mannelijke verloskundige gehad bij de bevallingen.vlinder schreef:Vroeger deden toch alle huisartsen de bevalling evt. Bijgestaan door de vroedvrouw? Later gingen huisartsen bevallingen minder zelf doen.Katharina van Bora schreef:Ik ken 2 mannelijke verloskundigen en die zijn allebei erg goed in hun vak! Zelf had ik bij onze kids wel een vrouwelijke verloskundige die ook een kei is!Zita schreef:Ik ken een mannelijke verloskundige-in-opleiding. En ik hoop dat het hem gaat lukken om een baan te vinden, want nogal wat dames hebben liever een vrouw bij het kraambed.
Geen verschil in behandeling gemerkt ......
Eigenlijk maakte het niet ook uit, man of vrouw, de vrouw was nl. lesbienne........

Ik weet nog van de eerste vrouwen in het politievak.
Diverse echtgenoten van de mannen hadden er moeite mee.
De mannen brachten toch van tijd tot tijd met een vreemde vrouw de nacht door.
En het klopt, dat is in een aantal malen ook misgegaan.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ja, en het eerste marineschip, met gemengde bemanning.Lourens schreef:Ik weet nog van de eerste vrouwen in het politievak.
Ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn als mijn dochter voor een dergelijk beroep zou kiezen.
In de sport heb je ook vrouwen- en mannenteams, omdat mannen fysiek nu eenmaal toch sterker zijn.
Vrouwen hebben andere talenten en mogelijkheden.
Het verschil tussen mannen en vrouwen lijkt steeds kleiner te worden, in deze tijd.
De man moet vooral zijn gevoel tonen, zijn vrouwelijke kant tevoorschijn laten komen. Maar als je die nu niet hebt?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- jakobmarin
Een onderzeeër kent vooralsnog alleen mannen aan boord.Mara schreef:Ja, en het eerste marineschip, met gemengde bemanning.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.