Luther schreef:Simon schreef:Luther schreef:Simon schreef:Je kunt niet ontkennen dat de bevolking iets anders wenst dan de heren politici....
Dat komt omdat populistische politici van SP en PVV op dezelfde manier het volk de halve waarheid vertellen als dat jij dat nu doet.
Als je een kiezer op een rustige manier uitlegt hoeveel de EU oplevert en hoeveel het kost; bovenal wat we middellijkerwijs aan de EU te danken hebben, dan is men echt wel pro-EU. De populisten vertellen echter de makkelijke verhalen (uit de euro, uit de EU, de helft van de taken weg) terwijl men weet dat het onhaalbaar is en onwenselijk. Een deel van de andere partijen durft niet voluit voor de EU te gaan staan, omdat men bang is kiezers te verliezen. (Er zijn 2 partijen die wel het eerliijke verhaal over Europa durven te vertellen: het CDA en D66. (En nee, ik heb niks met D66, maar op dit punt zijn hebben ze een goede en doorwrochte visie.)
En ik maar denken dat de christen meer belang stelt in welzijn, ipv welvaart.
het CDA eerlijk?
Er is geen partij die zo met iedere wind meewaait om macht te krijgen, als het CDA.
Zelfs moslims zijn er lid van.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/a ... -CDA.dhtml
De Europese Unie heeft zich in de afgelopen decennia te weinig gericht op de economie en is te veel uitgegroeid tot een bemoeial op terreinen waar de Unie niets heeft te zoeken, en tot een verdeler van subsidies die door de lidstaten volstrekt niet worden gecontroleerd.(aldus Elsevier)
Welvaart hangt samen met welzijn. Maar ik begrijp dat jij liever oorlog hebt?
Ik zeg zeker niet dat er binnen de EU niets kan verbeteren; maar de voordelen wegen toch duidelijk op tegen de nadelen.
Wat ik bedoelde te zeggen over het CDA was het volgende: hun visie op Europa is een visie die ik verstandig vind en ook deel.
jij hebt liever oorlog?
zo'n vraag kan ik niet serieus nemen, sorry.
is dit hetzelfde dreigement waar de eurofielen ons mee bestoken?
Als je niet voor de EU bent, komt er oorlog?
Ik denk juist dat er meer kans op oorlog komt als burgers in de financiel sterke landen, langer moeten gaan werken en hun geld moeten gaan lenen aan armere landen, waar ook nog eens een metalitiet heerst van, wat vandaag niet komt, zien we moregn wel
Zonder om een van deze 2 uitersten te verdedigen, meen ik dat de cohesie er simpelweg niet is.
De individualistische geldmens van tegenwoordig kan het weinig schelen hoe het met de welzijnsfactor in Griekenland is gesteld, die begint het moeilijk genoeg te krijgen met zijn eigen inkomsten.
Is de gemiddelde europeaan van nu gelukkiger dan in 1960 b.v?
Ik denk het niet.
De geestelijke armoede alleen al draagt weinig bij tot gevoelens van welzijn, ben ik bang.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -