Nieuw Virus !!!!!!!!

limosa

Bericht door limosa »

LO-RUCHAMA

Je bent besmet. Kreeg een mail van je met een virus erin.
Hé, ik had 'm ook in de mailbox. Ik dacht nog eindelijk weer eens een plaatje van een Citroën . . . Mmm, misschien worden die door hotmail.com wel automatisch als verdacht beschouwd ;-) .
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

PINGPONGBAL

Je hebt een virus

pingpongbally@hotmail.com>
Verzonden : vrijdag 23 januari 2004 16:28:14
Onderwerp : Your IP was logged

| | | Postvak IN

De mogelijk onveilige bijlage refcode44168.txt.pif (99 kB) is permanent geblokkeerd. Meer informatie...

Ladies and Gentlemen,
Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.

We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 227.207.156.178
. The
contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be
indicated.
In the next days you will receive the charge in writing.
In the Reference code: #44168, are all files, that we found on your computer.

Mensen , update je virusscanner.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ze suggereren dat je illegale rommel op je PC hebt staan, met een IP adres wat niet klopt. Ik had ook al zo'n mailtje. Niks van aantrekken dus, is onzin...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

Het mailtje van pingpongbally had ik ook in de mailbox. Het gevaarlijke van dat soort mailtjes is dat ze van een bekende komen. Een mailtje van pingpongbal open ik natuurlijk áltijd . . . ;-)
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Mensen , update je virusscanner.
Ik heb een virusscanner!!! Van Norton. En hij wordt elke keer als ik op internet kom ge-updated. Dus... ik heb gewoon geen virus. :? Kan het niet in hotmail zitten ofzo, dat ie zulke berichten automatisch doorstuurt? Ik heb nog niks raars met mn pc hoor. En ik heb de mail van Lolo ook niet geopend want mn pc zei al gelijk dat er (mogelijk) een virus in zat.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Dat heet SPAM --> Spamfilter?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

Ik denk dat iemand anders een virus heeft die mail stuurt naar alle adressen in die PC met willekeurige afzenders die uit hetzelfde adresboek komen. De mailtjes komen dan niet echt van Lo en pingpongbal. Maar acherhalen waar ze wel vandaan komen is niet eenvoudig volgens mij.
limosa

Bericht door limosa »

spamfilter helpt niet, 't is een bekende afzender dus die wordt niet geblockt
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Precies.

gewoon goeie virusscanner installeren. Dan komt er geen virus door.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik denk dat iemand anders een virus heeft die mail stuurt naar alle adressen in die PC met willekeurige afzenders die uit hetzelfde adresboek komen. De mailtjes komen dan niet echt van Lo en pingpongbal. Maar acherhalen waar ze wel vandaan komen is niet eenvoudig volgens mij.
Ik heb nog even gekeken maar Limosa staat niet eens in mijn adresboek hoor! Dus het kan niet dat het via mijn adresboek automatisch is doorgestuurd. En ik heb een goede virusscanner hoor. Ik krijg wel weer regelmatig virusmaitjes de laatste tijd. Dat was lange tijd niet zo. Maar ik gooi mailtjes met onbekende afzenders toch altijd gelijk weg. Zéker als er bijlages bij zitten.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door pingpongbal

Ik heb nog even gekeken maar Limosa staat niet eens in mijn adresboek hoor! Dus het kan niet dat het via mijn adresboek automatisch is doorgestuurd. En ik heb een goede virusscanner hoor. Ik krijg wel weer regelmatig virusmaitjes de laatste tijd. Dat was lange tijd niet zo. Maar ik gooi mailtjes met onbekende afzenders toch altijd gelijk weg. Zéker als er bijlages bij zitten.
Nee, 't is anders. Iemand (we weten niet wie) heeft een adresboek waar jij en ik staan. En die persoon heeft een virus op z'n PC. Dat virus stuurt nu een mailtje met als afzender een willekeurig adres uit het adresboek (dat was jij in dit geval) aan een willekeurig adres uit het adresboek (dat was ik). Kunnen we allebei niks aan doen. Diegene met dat virus (maar we weten niet wie het is) moet een virusscanner installeren.
limosa

Bericht door limosa »

Ennuh, dat ik niet in jouw adresboek sta valt me wel een beetje tegen natuurlijk . . . ;-(
limosa

Bericht door limosa »

Vandaag in het oa. het RD: Nieuw virus waart rond

Check deze site voor meer informatie. Test dan gelijk hier je PC en je firewall!
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Het zit óók in muziekuitwisselingsprogramma's!

Rens
Ja dat las ik ook maar ik dacht dat hoef ik niet te vermelden want OSW-ers kopen natuurlijk netjes hun refo-muziek in een winkel, geen gejat met Kazaa enzo . . .
Plaats reactie