Hé, ik had 'm ook in de mailbox. Ik dacht nog eindelijk weer eens een plaatje van een Citroën . . . Mmm, misschien worden die door hotmail.com wel automatisch als verdacht beschouwd ;-) .
LO-RUCHAMA
Je bent besmet. Kreeg een mail van je met een virus erin.
Nieuw Virus !!!!!!!!
PINGPONGBAL
Je hebt een virus
pingpongbally@hotmail.com>
Verzonden : vrijdag 23 januari 2004 16:28:14
Onderwerp : Your IP was logged
| | | Postvak IN
De mogelijk onveilige bijlage refcode44168.txt.pif (99 kB) is permanent geblokkeerd. Meer informatie...
Ladies and Gentlemen,
Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.
We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 227.207.156.178
. The
contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be
indicated.
In the next days you will receive the charge in writing.
In the Reference code: #44168, are all files, that we found on your computer.
Mensen , update je virusscanner.
Je hebt een virus
pingpongbally@hotmail.com>
Verzonden : vrijdag 23 januari 2004 16:28:14
Onderwerp : Your IP was logged
| | | Postvak IN
De mogelijk onveilige bijlage refcode44168.txt.pif (99 kB) is permanent geblokkeerd. Meer informatie...
Ladies and Gentlemen,
Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.
We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 227.207.156.178
. The
contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be
indicated.
In the next days you will receive the charge in writing.
In the Reference code: #44168, are all files, that we found on your computer.
Ik heb een virusscanner!!! Van Norton. En hij wordt elke keer als ik op internet kom ge-updated. Dus... ik heb gewoon geen virus.Oorspronkelijk gepost door tukkertje

Ik heb nog even gekeken maar Limosa staat niet eens in mijn adresboek hoor! Dus het kan niet dat het via mijn adresboek automatisch is doorgestuurd. En ik heb een goede virusscanner hoor. Ik krijg wel weer regelmatig virusmaitjes de laatste tijd. Dat was lange tijd niet zo. Maar ik gooi mailtjes met onbekende afzenders toch altijd gelijk weg. Zéker als er bijlages bij zitten.Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik denk dat iemand anders een virus heeft die mail stuurt naar alle adressen in die PC met willekeurige afzenders die uit hetzelfde adresboek komen. De mailtjes komen dan niet echt van Lo en pingpongbal. Maar acherhalen waar ze wel vandaan komen is niet eenvoudig volgens mij.
Nee, 't is anders. Iemand (we weten niet wie) heeft een adresboek waar jij en ik staan. En die persoon heeft een virus op z'n PC. Dat virus stuurt nu een mailtje met als afzender een willekeurig adres uit het adresboek (dat was jij in dit geval) aan een willekeurig adres uit het adresboek (dat was ik). Kunnen we allebei niks aan doen. Diegene met dat virus (maar we weten niet wie het is) moet een virusscanner installeren.Oorspronkelijk gepost door pingpongbal
Ik heb nog even gekeken maar Limosa staat niet eens in mijn adresboek hoor! Dus het kan niet dat het via mijn adresboek automatisch is doorgestuurd. En ik heb een goede virusscanner hoor. Ik krijg wel weer regelmatig virusmaitjes de laatste tijd. Dat was lange tijd niet zo. Maar ik gooi mailtjes met onbekende afzenders toch altijd gelijk weg. Zéker als er bijlages bij zitten.
Vandaag in het oa. het RD: Nieuw virus waart rond
Check deze site voor meer informatie. Test dan gelijk hier je PC en je firewall!
Check deze site voor meer informatie. Test dan gelijk hier je PC en je firewall!