''Politiegeweld''.
Re: ''Politiegeweld''.
Zitten we allemaal dat filmpje te kijken...
Nou ja, wat die man van te voren gedaan heeft, weten we gewoon niet.
Wat je wel ziet, is dat die man niets terug doet. Dus ja.. waarom dan verder schoppen?
Als zo'n man voor mijn deur ligt, gaat tie maar lekker slapen. Krijgt tie nog een deken ook.. Tenzij hij de ruit inslaat ofzo. Dan is een knietje wel handig.
Een bekende forummer heeft weleens zo'n dronken man omhoog getrokken en ergens anders neer laten ploffen waar het beter was. Hij lag op een 80 weg, auto's reden voorbij. Brr... niks aan dat dronkenschap.. triest.
Wat je wel ziet, is dat die man niets terug doet. Dus ja.. waarom dan verder schoppen?
Als zo'n man voor mijn deur ligt, gaat tie maar lekker slapen. Krijgt tie nog een deken ook.. Tenzij hij de ruit inslaat ofzo. Dan is een knietje wel handig.
Een bekende forummer heeft weleens zo'n dronken man omhoog getrokken en ergens anders neer laten ploffen waar het beter was. Hij lag op een 80 weg, auto's reden voorbij. Brr... niks aan dat dronkenschap.. triest.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
dan ligt het nogal aan welke krantMara schreef:Dit is geen verjaardagsverhaal BJD, het heeft zelfs in de krant gestaan en ik meen ook in het nieuws op tv. (regionaal) De jongste dochter van het gezin heeft psych. hulp moeten zoeken, zo getraumatiseerd was zij.

Maar goed... er bestaat vast een verhaal van een slager die verrot vlees verkoopt. Dat ga ik niet aanvoeren om te willen bewijzen hoe het met de nederlandse slagers gesteld is. Vreemd genoeg werkt het zo wel bij de politie.
ik wil niemand verdedigen want als dit buitenproportioneel is dan exit zou ik zeggen. Wat ik bv ook niet kan zien wat die vent in z'n hand heeft? Heeft ie een mes ofzo maakt de casus weer heel anders.Desiree schreef:Zitten we allemaal dat filmpje te kijken...
- JolandaOudshoorn
Dat is ook niet zo gek, een politieagent heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie. Als zij dat wat meer gingen beseffen....BJD schreef:dan ligt het nogal aan welke krantMara schreef:Dit is geen verjaardagsverhaal BJD, het heeft zelfs in de krant gestaan en ik meen ook in het nieuws op tv. (regionaal) De jongste dochter van het gezin heeft psych. hulp moeten zoeken, zo getraumatiseerd was zij.Mijn ervaring is dat wat ik in bepaalde kranten lees nog niet half de waarheid is.
Maar goed... er bestaat vast een verhaal van een slager die verrot vlees verkoopt. Dat ga ik niet aanvoeren om te willen bewijzen hoe het met de nederlandse slagers gesteld is. Vreemd genoeg werkt het zo wel bij de politie.
Je kan wat makkelijker naar een andere slager gaan dan naar een ander politieapparaat.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Juist!JolandaOudshoorn schreef:Dat is ook niet zo gek, een politieagent heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie. Als zij dat wat meer gingen beseffen....BJD schreef:dan ligt het nogal aan welke krantMara schreef:Dit is geen verjaardagsverhaal BJD, het heeft zelfs in de krant gestaan en ik meen ook in het nieuws op tv. (regionaal) De jongste dochter van het gezin heeft psych. hulp moeten zoeken, zo getraumatiseerd was zij.Mijn ervaring is dat wat ik in bepaalde kranten lees nog niet half de waarheid is.
Je kan wat makkelijker naar een andere slager gaan dan naar een ander politieapparaat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat bedoel ik.. "Als zij dat wat meer gingen beseffen". Alsof 98 procent van het nedelandse politieapparaat dat niet beseft. Het vervelende is dat veel mensen het beeld van de politie hebben wat ze ooit eens gezien of gehoord hebben van een enkelling die over de scheef gaat en daar vervolgens de gehele politie ter verantwoording voor roept. Dat zie je in andere beroepsgroepen veel minder.JolandaOudshoorn schreef:Dat is ook niet zo gek, een politieagent heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie. Als zij dat wat meer gingen beseffen....BJD schreef:dan ligt het nogal aan welke krantMara schreef:Dit is geen verjaardagsverhaal BJD, het heeft zelfs in de krant gestaan en ik meen ook in het nieuws op tv. (regionaal) De jongste dochter van het gezin heeft psych. hulp moeten zoeken, zo getraumatiseerd was zij.Mijn ervaring is dat wat ik in bepaalde kranten lees nog niet half de waarheid is.
idd kan je naar een andere slager, want niet alle slagers zijn zo. De meeste leveren goed werk. Trek die vergelijking naar de politie..

Ik sluit me uiteraard helemaal bij BJD aan.BJD schreef:Dat bedoel ik.. "Als zij dat wat meer gingen beseffen". Alsof 98 procent van het nedelandse politieapparaat dat niet beseft. Het vervelende is dat veel mensen het beeld van de politie hebben wat ze ooit eens gezien of gehoord hebben van een enkelling die over de scheef gaat en daar vervolgens de gehele politie ter verantwoording voor roept. Dat zie je in andere beroepsgroepen veel minder.JolandaOudshoorn schreef:Dat is ook niet zo gek, een politieagent heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie. Als zij dat wat meer gingen beseffen....BJD schreef:dan ligt het nogal aan welke krantMara schreef:Dit is geen verjaardagsverhaal BJD, het heeft zelfs in de krant gestaan en ik meen ook in het nieuws op tv. (regionaal) De jongste dochter van het gezin heeft psych. hulp moeten zoeken, zo getraumatiseerd was zij.Mijn ervaring is dat wat ik in bepaalde kranten lees nog niet half de waarheid is.
idd kan je naar een andere slager, want niet alle slagers zijn zo. De meeste leveren goed werk. Trek die vergelijking naar de politie..
Uiteraard heeft de politie een voorbeeldfunctie en leven zij, ook prive, in een glazen huis.
En gelukkig is het maar een klein percentage die het mooie vak in het negatieve daglicht stelt.
Of het nu deze geweldszaak is of een agent die zelf de boef is, of een rechercheur die vertrouwelijke informatie lekt.
Ik schaam me ervoor.
Ik ga niet in op dit incident (ja, ik noem het een incident en het is niet structureel). Puur omdat ik de inhoud niet ken.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ik vind het nogal opvallend dat er nog steeds geen ''verhaal'' is, inmiddels een paar dagen na dato...
Maar hoe het verhaal ook klinkt, de dame lijkt me gefrustreerd genoeg, om alle regels te negeren en een al gepepperde weerloze op kwetsbare plaatsen wraakzuchtig terug te pakken.
Ik kan er geen andere benaming dan laf voor vinden, geloof ik.
Maar hoe het verhaal ook klinkt, de dame lijkt me gefrustreerd genoeg, om alle regels te negeren en een al gepepperde weerloze op kwetsbare plaatsen wraakzuchtig terug te pakken.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
http://www.nu.nl/binnenland/2844399/age ... ident.html
Alle negatieve reacties tov de agente ten spijt. Ze heeft gewoon juist gehandeld. Zo zien we weer dat het belangrijk is, niet te oordelen voor we het hele verhaal kennen.
Alle negatieve reacties tov de agente ten spijt. Ze heeft gewoon juist gehandeld. Zo zien we weer dat het belangrijk is, niet te oordelen voor we het hele verhaal kennen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Inderdaad.De korpschef zegt verder dat hij ''verbaasd en geïrriteerd'' is door het feit dat iedereen meteen een mening had over het politieoptreden, dat werd gefilmd en op YouTube is gezet.
Je hebt dus voorbarig geoordeeld. Zoals ik in mijn eerste posting hier ook al zei: je ziet wat er NA gebeurde.Simon schreef:Ik vind het nogal opvallend dat er nog steeds geen ''verhaal'' is, inmiddels een paar dagen na dato...
Het onderzoek is afgerond, dus jouw conclusie is nergens op gebaseerd.
Ik behoud me overigens het recht voor mijn vraagtekens bij de conclusies van dit onderzoek te zetten. En inderdaad, "niet te oordelen" Mischien werd er eerder (te) voorbarig geoordeeld. Maar naar mijn indruk wordt er nu ook nog (te) voorbarig geoordeeld.
PvdA gaat er toch kamervragen over stellen? Ook al is iemand ruw geweest: zodra het slachtoffer op de grond zit/ligt en niets meer terug doet mag je niet meer slaan/schoppen. Hoe hard de agente ook in elkaar geslagen zou zijn, m.i. mag zij hier niet zo handelen en had haar mannelijke collega hier ook meer kunnen betekenen dan alleen de rol van toeschouwer.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Dat mocht dus nu wel omdat de boef aan één arm een handboei had. Door daar mee te slingeren zou hij een groot gezondheidsrisico voor de agenten kunnen zijn. En meneer was vooruitlopend op de film aggressief geweest.vlinder schreef:PvdA gaat er toch kamervragen over stellen? Ook al is iemand ruw geweest: zodra het slachtoffer op de grond zit/ligt en niets meer terug doet mag je niet meer slaan/schoppen. Hoe hard de agente ook in elkaar geslagen zou zijn, m.i. mag zij hier niet zo handelen en had haar mannelijke collega hier ook meer kunnen betekenen dan alleen de rol van toeschouwer.
Politieagenten zijn er maar in 2 soorten gezien de publieke opinie.
1) Zij die te slap optreden
2) Zij die met teveen geweld optreden.
Als politieagent ben je soms vogelvrij. Als je hier iemand doodschiet, uit noodweer, is het nooit de schuld van het slachtoffer. Goeie man, deed geen vlieg kwaad, lieve pappa, fijne echtgenoot......
Maar de tijd dat het boevengilde slechts gewapend met een schroevendraaier en zaklamp in een jute zak op pad ging, is allang voorbij. De misdadigers hebben nog "betere" wapens dan de politie.
Mijn autoradio is gestolen, een tijdje geleden, door iemand uit een ver land. Ik heb aangifte gedaan en er bleken nog 12 slachtoffers te zijn. De politie heeft hem aan kunnen houden. Maar deze meneer deed het er effen bij. Zijn kofferbak lag vol wapens!
Een buurman heeft de rechtzitting bijgewoond. Uiteindelijk was het jatten van autoradio's nog het minst erge dat hij op zn kerfstok had.
Maar de tijd dat het boevengilde slechts gewapend met een schroevendraaier en zaklamp in een jute zak op pad ging, is allang voorbij. De misdadigers hebben nog "betere" wapens dan de politie.
Mijn autoradio is gestolen, een tijdje geleden, door iemand uit een ver land. Ik heb aangifte gedaan en er bleken nog 12 slachtoffers te zijn. De politie heeft hem aan kunnen houden. Maar deze meneer deed het er effen bij. Zijn kofferbak lag vol wapens!
Een buurman heeft de rechtzitting bijgewoond. Uiteindelijk was het jatten van autoradio's nog het minst erge dat hij op zn kerfstok had.