KPN ADSL-snelheid

limosa

Bericht door limosa »

ff een vraag, hebben jullie die snelheid gemeten of staat -ie op je scherm ofzo?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Gemeten snelheid is altijd lager. Mijn gemeten snelheid was gisteravond 38 kb/s.
limosa

Bericht door limosa »

ook ff een paar keer gemeten,

[font=Courier New]
Download 99.9 KByte/sec
Upload 31.1 KByte/sec [/font]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Kijk, dat zijn nog eens getallen.:D:D
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik wacht met smart :o

Oja, Tukkertje, in Nijverdal is de snelheid omhoog gegaan... vlakbij Rijssen...

[Aangepast op 14/1/04 door marsm104]
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dan zal het niet lang meer duren he:,:,:, Zal vanavond eens even kijken hoe snel ie is. Ben benieuwd
Billy

Bericht door Billy »

heb uploadsnelheid momenteel van: 16,6 kb/sec

en een downloadsnelheid van 104,9 KB/sec.

erg laag hoe krijg ik dat omhoog????????
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Laag??????? 109 kb/sec????:t:t:t:t:t:t:t
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Laag??????? 109 kb/sec????:t:t:t:t:t:t:t
ik bedoel mijn upload vind ik laag of is dat niet laag? 16,6 kb/sec??
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
limosa

Bericht door limosa »

Mijn download is hetzelfde Billy maar mijn upload zit rond de 30. Als je een paar keer achter elkaar test zie je ook wel kleine verschillen natuurlijk maar zo laag als nu bij jou heb ik nog niet gehad.
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

over die snelheidstesten: ik heb adsl-basic, en toen ik daarmee begon zat ik op 80, (speedtest.nl en mordax.nl) na de eerste snelheidsverhoging op 120 en nu zit ik op 160.

Met een vreemd verschil....het varieert erg, ik krijg uitslagen van 142 maar ook van 172....vroeger was het altijd stabiel.
Het lijkt nu een beetje op een kabelaansluiting met sterk varierende snelheden. Weet iemand hoe dat komt?
Is daar een technische verklaring voor?
En/of heeft iemand dezelfde ervaring?

En eh, ik heb niks te klagen hoor, het gaat mij snel zat: of je nou met een Mercedes in de file staat, of met een Opel Corsa, dat maakt dus niks uit...
:)
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Rachmaninov
Met een vreemd verschil....het varieert erg, ik krijg uitslagen van 142 maar ook van 172....vroeger was het altijd stabiel.
Het lijkt nu een beetje op een kabelaansluiting met sterk varierende snelheden. Weet iemand hoe dat komt?
Dat komt door die mol die op dat moment op je kabel zit :,

nu serieus: je hebt een shared (gedeelde) bandbreedte van (dacht ik) 1: 25. Dat wil zeggen dat jij de bandbreedte deelt met 24 anderen. Dat geeft op zich niet, want de kans dat die 24 anderen allemaal tegelijk op volle snelheid aan het downloaden zijn is nihil. Maar als er wel een paar anderen zijn die die op dat moment downloaden, dan zal de bandbreedte van jou iets dalen. En dat is wat je merkt.
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

nu serieus: je hebt een shared (gedeelde) bandbreedte van (dacht ik) 1: 25. Dat wil zeggen dat jij de bandbreedte deelt met 24 anderen. Dat geeft op zich niet, want de kans dat die 24 anderen allemaal tegelijk op volle snelheid aan het downloaden zijn is nihil. Maar als er wel een paar anderen zijn die die op dat moment downloaden, dan zal de bandbreedte van jou iets dalen. En dat is wat je merkt.
hoi bedankt voor je reaktie!
Misverstandje? Ik heb geen kabel.....
Kijk nog even naar mijn oorspronkelijke bericht......OF het zou zo moeten zijn dat ADSL dat shared ook heeft; dat is dan nieuw voor mij, en dan heb ik niks gezegd...:)
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

hoi bedankt voor je reaktie!
Misverstandje? Ik heb geen kabel.....
Kijk nog even naar mijn oorspronkelijke bericht......OF het zou zo moeten zijn dat ADSL dat shared ook heeft; dat is dan nieuw voor mij, en dan heb ik niks gezegd...:)
Ik weet wel zeker dat jij 'kabel' hebt, want ADSL gaat gewoon via de telefoonkabel. Die bedoelde ik. ;)

Mijn verhaal geldt idd voor ADSL :+

[Aangepast op 14/1/04 door Lecram]
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Aan het begin van de avond werd ik er vijf keer achterelkaar uitgegooid. Kon ik steeds opnieuw verbinding zoeken. Heeft dat nog een oorzaak, of is het de willekeur van de provider?
Plaats reactie